Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Årets julklapp är här!!

Den första boken som vi släppte blev tack vare er trogna fans en jättesuccé, och gick direkt upp på första plats på svenska boktoppen. Den fick också riktigt fina recensioner, som gjorde oss riktigt glada. Vi har nu valt att komma ut med en andra bok, där vi har samlat årets bästa bidrag, samt en del opublicerade bidrag.

Som vanligt tänker vi skänka ett par procent av intäkterna till valfri välgörenhet i läsarnas namn, det är ju trots allt era bidrag som hjälper sajten att överleva. Vi har tidigare sponsrat en barnby i Sudan och skänkt pengar till Läkare utan gränser. Vilka ska vi hjälpa denna gång? Ge oss förslag!

Och även om ni känner att ni inte vill köpa boken själva så finns det kanske många runtomkring er som skulle uppskatta den i julklapp?! Rubriken kanske var liiite överdriven, vi får väl se om HUI håller med!

Boken kan ni köpa genom vårt specialsamarbete med Adlibris

Pussar och kramar från Redaktionen

tjuvlyssnat_2_small.jpg

Ps. Om vi skulle anordna en bokträff, skulle ni vilja komma?

Kommentarer (153)

Skriv en kommentar

  1. Sosso skriver:

    JAG VILL KOMMA

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 13:43
  2. Kristofer skriver:

    Palla köpa om man kan läsa här.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 13:56
  3. Terese skriver:

    Vad sägs om att skänka pengar till bröstcancerfonden?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:02
  4. Ella skriver:

    Japp, ni kan räkna med mig också! Undrar hur mycket tjuvlyssningsmaterial man skulle höra på den träffen…
    jag vet faktiskt inte vilken organisation ni skulle kunna stödja, men en till barnby är ju inte fel…I Nigeria den här gången kanske??

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:06
  5. jizzaay skriver:

    Bröstcancerfonden får väl tillräckligt med uppmärksamhet ändå? I wanna save the children ;)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:15
  6. Kristofer skriver:

    Vad är det för stil att ta bort mitt inlägg? Bara för att det var ärligt och negativt? Fascist-site.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:16
  7. Glasspinne skriver:

    när ni redan bidragit läkare utan gränser med pengar så kanske Clowner utan gränser kan få en slant, som gör ett minst lika viktigt arbete :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:19
  8. Jen skriver:

    Eller något för djurens skull? Djurens rätt t.ex.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:21
  9. Gordon Gekko skriver:

    #2: Varför det? De kan ju spara 20 spänn på att göra egna band.

    Och varför inte Prostatacancer-forskningen? Någon jämlikhet måste vi ha väl?

    Fast får jag bestämma hade jag pyntat till Tobiasregistret.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:23
  10. Krim skriver:

    Bokträff? Beror på var den skulle vara. I närheten av Västerås, ja. :o
    Nöjer mig med om jag kan köpa boken på internet.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:24
  11. darzee skriver:

    men bröstcancerfonden hit och dit. Det är väl lite överreklamerat redan? Om man ska skänka till någon cancerfond så ska det vara mot all cancer som finns, inte en viss cancer som enbart ett visst kön kan ha.. f

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:27
  12. Leo skriver:

    Skänk pengar till de som behöver dem. Jag röstar för barnby i Sudan. Jag ser hellre fem barn som får en vettig skolgång, mat och tak över huvudet än en 40åring som överlever på deras bekostnad.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:31
  13. o skriver:

    Eller så uppmärksammar vi någon annan sjukdom folk dör av, för en gångs skull… Cancerfonden?

    Jag kommer också!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:31
  14. Mateu skriver:

    Skänk pengar till mig!!;D

    Nej men skänk pengar till barncancefonden eller Rädda Barnen

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:42
  15. Happymealungen skriver:

    I'll see you there. Röstar också för nåt annat än bröstcancer, tycker något mindre uppmärksammat som barnby i Sudan låter som ett vinnande koncept.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 14:44
  16. Poli Tikk skriver:

    Kanske en allmänpolitisk markering genom att skänka pengarna (eller hälften) till någon svensk skola som inte får tillräckligt med pengar till IT och övriga läromedel? Vård-skola-omsorg är tyvärr mest inför valen och sällan efter. När väl den markeringen är gjord, får pengarna gärna fortsätta gå till Sudan, Clowner utan gränser etc.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:03
  17. Damon skriver:

    Kristoffer: Take a chill-pill (hej 90-talet) kompis! Din kommentar måste godkännas manuellt..Heil Mussolini!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:13
  18. Ubbelubb skriver:

    MIn röst går till något internationellt humanitär organisation med inriktning på hjälp inte forskning. Hade inte Läkare utan gränser redan fått hade jag föreslagit dem.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:13
  19. PiVo skriver:

    Klart man vill komma! :o

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:26
  20. John skriver:

    Skänt pengarna till AA – Anonyma Arbetare eller sluta med att spela präktiga och behåll pengarna själva.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:28
  21. Olego skriver:

    Jag såg något på TV för ett tag sedan om ett projekt i Afrika eller Asien (jag lyssnade med ett kvarts öra ungefär) som jobbade för att få fler barn att läsa böcker. Extremt politiskt korrekt. Och appråpå er bok. Och barn är bra och vår framtid, har jag hört.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:33
  22. Oscar skriver:

    Tycker att det är jättebra med alla insamlingsgalor som samlar in och skänker pengar till behövande utomlands, oftast barn. Men är det aldrig någon som tänker på alla barn som lider i Sverige, när ska någon ta tag i det problemet och ha en insalming för dessa barn??

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:35
  23. Tobias Lundqvist skriver:

    Jag tycker vi ska skänka pengar till "Nästrimmare åt miljardärer",då dessa(miljardärer)är en bortglömd minoritet.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:44
  24. alexandra skriver:

    rosa bandet/cancerforskningen.
    # 11: du vet att killar OCKSÅ kan få bröstcancer?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:46
  25. grisen skriver:

    Jag tycker WWF ska få pengarna, särskilt åt tigerprojektet. Det är bra att insamlingar till forskning av diverse sjukdomar uppmärksammas, men jag tycker djuren har trängts undan lite väl mycket. Särskilt projekt som rör utrotningshotade djur bör absolut tas i beaktning!!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:54
  26. Bellalita skriver:

    Bokträff låter trevligt!
    #20, men hallå John, spelar man präktig för att vill hjälpa nån? Det är väl helt grymt att man kan köpa en bok att skratta massor åt, och samtidigt göra nåt bra! Barnby är ett bra alternativ.
    kram!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:56
  27. britta skriver:

    hur bestälelr jag då boken?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:57
  28. Cucubelu skriver:

    Hej!

    Jag har läst igenom de (när jag kollade) 23 kommentarerna. Med undandtag för skumma saker/kommentarer är statistiken ~såhär:

    Bröstcancer: 1
    Prostatacancer: 1
    Djur: 1
    Cancerfonden: 2
    Int. Humanitär Org: 1
    Barn: 7

    Bara en, (Jen, creds till dig!) hade tänkt på djur? PINSAMT. Finns oäääändligt många barnbyfonder m.m. Bröstcancer ska vi inte ens tala om, finns snart ett rosa band på varenda en i hela sthlm.

    Dags att skänka till djur/natur? Hört att man kan bli "djungelfadder" som bra komplement till vanlig fadder.
    Varför 'rädda' fler människor när vi förstör för alla andra på jorden. Jorden har redan nu rent teoretiskt dubbelt så många människor som den klarar av (ska jag orka hitta nån källa?)
    Som sagt, ge tillbaka till dem som vi en gång tog allt ifrån. Ge tillbaka så mkt som möjligt till Jorden.
    Peace.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 15:58
  29. Simon skriver:

    Jag tycker att pengar ska skänkas till att plantera fler träd runt Victoriasjön. Pengarna ska alltså till projektet Vi-skogen.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:03
  30. Basse skriver:

    Håller helt med om att pengarna borde gå till något här i Sverige då för mycket annars försvinner på vägen… De flesta är för att ge till barn och nåra till cancer, varför inte ge som någon föreslog till barncancerfonden?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:07
  31. Linda-Marie skriver:

    Jag tycker att WWF eller The Western Wildlife Managers Team (organisation som jobbar för att förhindra tjuvjakt på den sibiriska tigern) ska få ta del av pengarna. Djurens rätt och Djurskyddet Sverige är även de organisationer som borde uppmuntras för sina insatser. Blir någon av dessa organisationer förmånstagare är det lätt en axtra sporre för att köpa boken som julklapp till många i släkten =D

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:09
  32. A Gbg skriver:

    Jag tycker att Stadsmissionen gör ett jättebra jobb för de som har det svårt här hemma. Både gamla och unga. Skänk pengarna till dem.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:12
  33. Sofus skriver:

    Någon djurrättsorganisation, till exempel Djurens rätt eller Kattkommando Syd, eller annan det finns massor.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:18
  34. Em skriver:

    Go Röda korset, de behövs alltid och är en väletablerad organisation, som hjälper många både i Sverige och internationellt

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:23
  35. Honken skriver:

    Som vi redan konstaterat så får bröstcancer GANSKA mycket uppmärksamhet som det är. Många har har köpt ett band (sorgligt nog finns det som tjuvlyssnat visat de som också GÖR sina egna band), det startas TV-galor lite då och då, till och med FACEBOOK har dragit sitt strå till stacken genom att starta en Rosa Bandetgrupp (där jag för övrigt har bidragit med 15 riksdaler, hurra för mig).

    Men även vi män dör faktiskt. Visst, vi kan få bröstcancer, men inte såååå mega-massor-mycket-jättevanligt eller hur? Det är så här att om vi män inte dör av något annat, kommer vi förr eller senare att dö av prostatacancer. Lite sorgligt, ja. Kissa, den annars stora glädjen i livet tappar sin charm. Suck.

    Finns det inte något som heter Blå Bandet? Så vi kan rädda lite manssnoppar (ojojOJ, nu blir det ramaskri i censuren) där ute också. Jag hade köpt ett.

    What say thee?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:31
  36. Ellinor skriver:

    Någon miljöorganisation tycker jag helt klart. Många vet att de ska tänka på miljön, men få gör något konkret. Om Tjuvlyssnat skänker pengar för en bättre miljö agerar de som ett bra exempel, något som kanske får andra att hänga på och som kan leda till en trend.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:42
  37. Bollan skriver:

    BRIS eller en annan hjälporganisation för BARN i Sverige. Eller nåt för dyslexi-vore en kul sammankoppling där.
    För övrigt – HONKEN – blå band finns redan, och toppen att du absolut måste göra den kopplingen att det ska va blått. Jag tycker kvinnor kan ha sin Rosa månad – det är ett problem som måste uppmärksammas. All medicinsk forskning är gjord med mannen som normen, så bara för att en sjukdom som drabbar främst kvinnor uppmärksammas så blir det klagomål. (vidare exempel, viagra är subventionerat för män i alla åldrar, men p-piller endast upp till en viss ålder, där har du räddning för manssnoppen – men kvinnors sexuella njutning då? den har du aldrig reflekterat över?)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:48
  38. Anna skriver:

    Jag tycker lätt att Clowner utan gränser är värd en slant!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:52
  39. britta skriver:

    haha honken, det eventuella ramaskriet som skulle kunna uppstå skulle nog inte tillägnas ditt "manssnoppar" utan snarare att du tyckte att blå var den självklara färgen på "rädda manssnopp-bandet".
    för övrigt är ju miljöarbete det självklara att skänka pengar till. har vi ingen hållbar miljö så har vi snart inga människor i mijön att skänka pengar till. vi skogen var bra. eller nåt liknande

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:52
  40. Cucubelu skriver:

    Bara för jag skrev en uppsats kom lite personer som tänkte på djur/natur :P
    Iaf, hellre wildlife/natur än att skydda misshandlade tamkatter eller annat tjafs.
    Uträddningshotat är alltid bra att ge till. Varför inte havsörnar? För mig är det inte så petnoga exakt till vad, bara det är natur eller vilda djur.
    Well, statement made.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 16:58
  41. SnuttJulle skriver:

    Jag antar att det kommer att ramla ut en bok nu lite då och då så varför inte bilda en egen fond att lägga pengarna i och sen kan ju ni som sköter det här ta fram en sådär 5-10 olika personer/organisationer som läsare och andra kan rösta fram…..jag menar, om man inte vet vad den eller dem gör så är man ju redan vid burken o kan googla fram uppgifter…"tjuvfonden" :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:01
  42. Flipp skriver:

    Jag håller med om att planeta träd! Då skulle jag ha en superbra anledning att köpa boken (men då hoppas jag att boken trycks på återvunnet papper, annars skulle hela grejen bli lite dubbel…)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:01
  43. jag sitter och skriver:

    Instämmer med miljöförslagen. Miljön drabbar åtm alla, så då slipper vi diskussionen mellan snoppar/bröst, barn/vuxna, Afrika/Sverige, människor/djur etc. Är inte det bäst?

    Ursäkta min okunnighet btw men vad är en bokträff bra för?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:08
  44. Gordon Gekko skriver:

    Läkare utan hämningar…. eller Läkare utan spärrar (plastkirurgi-varianten).
    De förtjänar något.

    Damon: Kristoffer var visst borta, för annars hade min hänvisning pekat rätt.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:13
  45. Andreas Svensson skriver:

    Jag tycker att en del av pengarna kan gå till FN's projekt "skolmat ger kunskap". Får fler mat i skolan är det fler som går i skolan och får utbildning vilket minskar fattigdomen. De säger att 2 kr räcker för en måltid för ett barn.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:14
  46. Emma skriver:

    Jag hejar på något som hjälper utsatta barn i Sverige, som har problem hemma, eller barn utomlands.. Men skänk då pengarna någonstans vart dom hamnar rätt. Inte vart 90% åker ner i nån rikemansficka >.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:16
  47. Diana skriver:

    Tycker ni ska donera till saker som inte har fått så stor uppmärksamhet. Menar inte att ex. Burma och Bröstcancerfonden är nonsens, eller får tillräckligt med pengar, men det finns mindre organisationer som behöver uppmärksamhet också!!!

    Varför inte t.ex. SOS barnbyar? Eller kanske djur, WWF :)?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:23
  48. Muddi skriver:

    Jag röstar för:
    Cancerfonden
    WWF
    Lutherhjälpen

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:24
  49. Damon skriver:

    Gordon: Det är ett jäkla jobb att godkänna kommentarer. Det var troligen en teknisk miss, för om vi nobbar en kommentar så raderas den för gott, och kan således inte återställas. Hade jag raderat kommentaren kunde den inte stå där igen så att säga. Man får ta det lugnt, innan ens kommentar dyker upp.

    Bra tips annars om en egen fond, frågan är hur mycket jobb det skulle vara att sköta den, och vilka kontroller som skulle finnas!

    En bokträff skulle vara ett roligt sätt för massa tjuvlyssnare att träffa oss och varandra! Tror jag…

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:27
  50. Leffe skriver:

    Jag tycker att pengarna kan skänkas till vår fattiga kungafamilj.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:31
  51. Honken skriver:

    Haha, ojoj, som #39, britta skriver, ramaskriet blev mer om att jag sa "Blå bandet" :D Men om man tittar liiiite yttepytte närmre så är jag inte SÅ mycket svin. Titta inte för nära bara.

    Jag citerar mig själv (inte en av mina favoritsysslor): "Finns det inte något som heter Blå Bandet?"

    Nu tycker jag att problemet har ändrats lite: Varför uppmärksammas inte det Blå Bandet då? Som sagt, jag hade köpt ett. Vill ni inte ha det blått så ta något annat manligt, som Spindelmannen och döskallar. Gör bandet av uran, för fan. Dä ä ju jävligt manligt.

    För att inte orsaka ÄNNU ett ramaskri, och för att inte behöva ta emot alla "Men det är ju inte direkt jämlikt för kvinnor på t ex arbetsmarknaden, din jävla MANSGIRS!" så vill jag bara säga:

    Jag är för jämlikhet. Det ska vara jämlikt, kvinnor ska ha lika lön, lika rättigheter som män. Men situationen ska ju inte heller bli omvänd, ingen "män är djur"-situation tack.

    Jämlikhet är precis som det låter: LIKA.

    Så det så.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:37
  52. :) skriver:

    Tycker ni borde skänka pengarna till Rädda Barnen eller liknande :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 17:49
  53. Tevildo skriver:

    WWF eller "Ett klick för skogen" röstar jag för.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:03
  54. Ninna skriver:

    Jag röstar för BRIS, eller någon miljöorganisation!
    Sedan undrar jag: Kan man beställa boken? Var? :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:05
  55. Pernilla skriver:

    Någonting som främjar utbildning i tredje världen? Människor med utbildning kan (ofta) försörja sig själva, och vet hur man undviker HIV/aids. Utbildning är svaret! :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:25
  56. jurg skriver:

    vad är en bokträff? om jag får träffa boken personligen så kommer jag helt klart!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:26
  57. Ulrica skriver:

    Cancerfonden! Fruktansvärda sjukdomar.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:26
  58. Danne skriver:

    Något för miljön!
    Hur ska vi annars kunna överleva?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:42
  59. Ellen skriver:

    Pengarna till Världsnaturfonden!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 18:47
  60. Omnixar skriver:

    Min röst går till WWF !

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:00
  61. Pwnd! skriver:

    Jag tycker att pengarna ska gå till någon av dessa utflyttningsdrabbade kommuner i Norrlands inland. Varför skicka pengar till andra länders problem, när vi har problem att lösa själva?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:02
  62. Basse skriver:

    Frågan är hur mycket pengarna man skänker för att "rädda miljön" verkligen räddar miljön, visst det kanske är en fin tanke att plantera lite träd, eller försöka rädda något djur som endå endast kommer återfinas på zoo om några hndra år. Är det då inte bättre att hjälpa utsatta människor.
    Problemet är att de finns en hel del utsatta och sjuka människor och frågan är då vilka av dessa man skall hjälpa… Själv tycker jag att man skall hjälpa dem som det är störst chans att hjälpen når fram till eller gör någon skillnad… Sorgligt nog så skulle jag just därför rösta på att pengarna gick till utsatta/fattiga barn i VÄSTVÄRLDEN, detta då det faktiskt är störst chans att hjälpen verkligen når fram. För vad är det värt att skicka låt säga 100 kr till aids-utbildning i afrika när endast nån enstaka krona når fram och risken för att dö av något annat än just aids (typ svält, sjukdommar från förorenat vatten, malaria, inbördeskrig etc..) är mycket större… Sen så är hemlösa hemlösa utav en orsak, vad säger att de inte kommer återfina sig i samma situation inom något år efter att man har hjälpt dem? Nej min röst går som sagt till någonslags fond för utsatta/sjuka barn i västvärlden då iallfall jag helst skulle vilja se att hjälpen faktiskt gjorde någon nytta….

    Nu kommer jag antagligen bli anfallen från alla möjliga håll, men tyvärr så stämmer sanningen oftast överens med det jag just skrev…

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:15
  63. Terese skriver:

    Det försvinner sisådär två fotbollsplaner i minuten av regnskog. Varför inte använda pengarna till att köpa lite mark kring Amazonas?
    Vad ni än bestämmer er för, se först till att pengarna faktiskt kommer dit och inte försvinner på vägen. Och satsa på hjälp till självhjälp istället för att bara skänka mat. Lära barn att läsa var en bra ide till exempel. En organisation som heter Diakonia satsar till exempel på en kobank där befolkningen kan låna en ko. När kon sedan har kalvat av sig lite så får de ge tillbaka en ko till banken som kan låna ut den till någon annan osc. Hjälper många för lite pengar. Mycket bra ide.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:30
  64. Sebbe skriver:

    Instämmer med Basse till stor del, försök vara lite klarsynta och fimpa allt vad politiskt korrekt heter. Ta reda på vilka organisationer som faktiskt ser till att pengarna går ända fram och som ger RESULTAT. Är så jävla hopplöst med alla meningslösa galor som endast ger utrymme i media och allt som oftast kostar mer än det tjänar in.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:31
  65. Dude skriver:

    Jag tycker att ni skall skänka till OLPC (one laptop per child)!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:36
  66. Therese skriver:

    Jag röstar för någon (vettig) miljöorganisation.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 19:41
  67. Nosen skriver:

    Kan ni inte ha bokträff på någon mer (eller annan plats) än bara Stockholm? T.ex. Göteborg, Malmö eller Luleå?

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 20:14
  68. Gordon Gekko skriver:

    Therese: Vettig miljöorganisation? Det är ju en självmotsägelse… (Military Intelligence?) I a f i Sverige. Är gärna med och stoppar utsläpp i Kina, men att börja tramsa med det pyttelilla vi står för är bara absurt innan Kina börjar ta lite ansvar. Gärna Indien och USA också.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 20:45
  69. Happymealungen skriver:

    skänk pengarna till International Tourette's Association.

    "Tack… KUK! så jätte… JÄTTESTOR HÄSTKUK!! jättemycket för er gåva… HORHUVUD!!! Nu kan vi erbjuda gratis behandling åt flera drabbade barn HÄSTKUK!!"

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 20:49
  70. Tallulah skriver:

    Jag röstade för WWF förra gånger som det pratades om att skönka pengar, och jag gör det igen. Jag är själv tigerfadder, och det behövs VERKLIGEN läggas pengar för att tigrarna inte ska utrotas! Tänk också på regnskogen, aporna, pandorna och alla andra djur som hotas i dagens värld.

    Jag röstar även för att pengarna ska läggas för att kunna bekämpa djurplågeri. Det är så sjukt allt som försiggår på djurens bekostnad.

    Mer pengar åt djur och natur!!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 20:52
  71. miss skriver:

    ska pengarna gå till djur (vilket ja röstar för) så välj wwf,,, klart seriösast och redovisar månadsvis vad de gör för de bidrag de får.
    skitkul med bokträff men hade varit fint om det kördes tre, en i sthlm en i norr och en nere i sköna skåne :)

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:02
  72. miss skriver:

    ska pengarna gå till djur (vilket ja röstar för) så välj wwf,,, klart seriösast och redovisar månadsvis vad de gör för de bidrag de får.
    skitkul med bokträff men hade varit fint om det kördes tre, en i sthlm en i norr och en nere i sköna skåne :)
    helvetes skit varför får jag inte publicera,,, å vad är worldspress för skit,,, den har ju fel

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:04
  73. miss skriver:

    haha när jag lade in en svordom fick jag hahah man måste visst bli sur först = )

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:05
  74. Elin skriver:

    Djurhemsföreningen? Eller en fond för hemlösa djur som behöver läkarvård. Tänk vad man kunde göra för djuren med små medel. En kastrerad katt = en sjuhelvetes många färre hemlösa katter. En kastrering är 500 spänn. Tänk på djuren är ni snälla. Hemlösa husdjur har vi alla träffat på någon gång i livet. Eller försökt hitta nytt hem åt. 10.000 hemlösa katter bara i Stockholms innerstad. Imagine…

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:06
  75. Basse skriver:

    @ Elin Eler så samlar vi ihop lite pengar för att rädda cancersjuka barn som annars skulle få lida till döds….

    Jag förstår verkligen inte hur folk kan värdera djurliv och framförallt katter som endå har relativt kort livstid och som inte kan bidra på något sätt till samhälet över barn (eller för all del allt annat mänskligt liv) med en eventuell framtid..

    Visst katter är gulliga, visst det är hemskt att många har sommarkatter som lämnas att klara sig själva över vintern och antagligen hungra eller frysa ihjäl, men att satsa på dessa katter är ungefär lika dumt som att försöka minska våra utsläpp utav växthusgaser med någon enstaka procent istället för att satsa på att t.ex. förnya teknologin (för att framställa och använda energi) i Thailand och på så sätt minska deras utsläpp med 50%….

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:20
  76. Prinsessan skriver:

    Jag skulle väl själv rösta på djur och natur, av det som diskuterats. Annars kan jag bara inflika med att diabetes är en stor folksjukdom som ökar något så otroligt, och som precis vem som helst kan drabbas av. Sjukdomen är obotlig, jävligt jobbig att leva med och stjäl mycket energi varje dag. Forskare fajtas fortfarande med orsak och botemedel. Jag slår ett slag för att stödja den forskningen ekonomiskt.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:22
  77. Prinsessan skriver:

    Jag tackar ja till en bokträff också!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:23
  78. simon skriver:

    Skulle lätt köpa den om det gick till nåt bra. Men tyvärr är den alldeles för ful för att ha framme. Ser ut som nån framsida till en barnbok som nån nisse på konstfack ritat.

    Men om det går till nåt bra (inte lutherhjälpen!) helst WWF, så kan jag tänka mig ha den som toalettlektyr.

    Keep up the good work!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:24
  79. jurg skriver:

    jag vill fortfarande veta vad en bokträff är…

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:33
  80. Basse skriver:

    hmm bara jag som vill ha en redigerings funktion? Blev en hel del stavfel i min förra kommentar….

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 21:35
  81. pissenisse skriver:

    Jurg! En bokträff är när jag lyckas träffa dig rakt i knäskyddet med en tjuvlyssnat-bok. Även en så kallad fem-femma.

    För övrigt anser jag att Kartago inte skall förstöras, utan att pengarna ska gå till de små liven. RB, BRIS, UNESCO eller liknande!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 22:11
  82. Mina skriver:

    Hjälp till liv i Etioien kanske, känner en som jobbar där ideelt, pengarna går 100% dit de gör nytta- inga löner eller dyl som ska betalas ut! http://www.htli.org/

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 22:12
  83. Happymealungen skriver:

    #79 jurg: En bokträff kan man få när man är ute och jagar träd, naturligtvis siktar alla trädjägare av rang på att fälla den högresta björken eller den graciösa lönnen men ganska ofta missar man och råkar sätta en kula i en simpel bok.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 22:31
  84. Cia skriver:

    Ge pengarna till Ecpat! Barnsexturism är ett ökande problem där många far illa och mörkertalet är stort. En viktig fråga!

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 22:50
  85. Susanna skriver:

    Jag skulle gärna vilja komma på en bokträff. Men det skulle vara trevligt om datum och plats bestämdes tidigt eftersom jag har en bit att åka till Stockholm.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 23:23
  86. Camilla skriver:

    Då ni, trots allt, kommer att fälla träd för att kirra boken kan vi väl hjälpa hela jävla luften genom att rädda regnskog eller dylikt? A tree for a tree, liksom. Nog för att det är synd om sjuka människor, men det vore dumt om alla människor skulle behöva bli sjuka människor pga. något så osynligt som luften.

    Jag kommer gärna på bokmalskalas, för övrigt.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 23:27
  87. pissenisse skriver:

    Ja, eller Ecpat. Så länge det är till fördel för de små liven.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 23:29
  88. Farbror Blå skriver:

    Jag förslår BarncancerFöreningen – de stödjer familjerna till de barn som drabbats av cancer. (Det finns sju stycken, för olika regioner i Sverige). http://www.barncancerfonden.se/content2/foreningar.php

    Vill ni hellre stödja forskningen kring barncancer så är det Barncancerfonden ni ska skänka pengar till.

    onsdag 24 oktober, 2007 @ 23:46
  89. Kristoffer Darj skriver:

    När jag var på releasen av första boken vågade man ju knappt yttra sig med risk att bli helt sönderlyssnad.

    Vi kan trycka upp små samtalslappar med säkra ämnen.
    Väder, bostadspriser osv.

    Men visst en bokträff låter ju kul.. skulle nog krävas en rätt rejäl lokal.

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 00:16
  90. Glöm Inte Bort skriver:

    Hej!

    Jag tycker att en viss del av pengarna ska skänkas till en fond som arbetar för ett botemedel mot HIV och Aids. Jag vet att mång Tror att det redan finns, men nej HIV är fortfarande en dödlig sjukdom som tar många liv. Vissa tycker att folk med sjukdomen skulle ha haft skyddat sex men tror ni människor som har HIV medfött eller människor som har blivit våldtagna har haft ett eget val?
    Bara för att det finns bromsmedicin så ska man inte ta dödliga sjukdomar förgivet.

    För övrigt så tycker jag att alla pengar ska skänkas till fonder där pengarna hamnar i Rätta Händer.

    /// Hälsningar
    Tänk till!

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 00:50
  91. jurg skriver:

    89: jag läste det som boskapspriser. sen blev jag besviken

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 08:01
  92. Emma skriver:

    Möjligen någon Ungdomsorganisation (Rädda Barnen!), Stadsmissionen eller BRIS. Som någon skrev så glömmer man lätt bort de som faktiskt har det svårt på hemmaplan också. Barbyar i Sudan behöver pengar, absolut. Men ibland kanske man kan skänka till Sverige?

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 12:24
  93. Elin skriver:

    Jag röstar på att någon barn- eller ungdomsorganisation ska få pengarna. Helst BRIS eller Rädda Barnen.

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 13:39
  94. Henrik skriver:

    Jag håller med #88 Barncancerfonden är en bra organisation som behöver stöd. Visste ni att nästan alla forskningspengar för forskning kring barncancer kommer från barncancerfonden?

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 15:22
  95. Kattis skriver:

    jag blöder väldigt mycket för misskötta djur (speciellt då jag själv hittat en liten hund i spanien). finns så många "dogpounds" som inte har några resurser alls, där personalen jobbar utan lön.

    annars gillar jag plantera-skog-förslagen. rädda regnskogen och allt det där..

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 15:25
  96. Sanne skriver:

    Jag tycker absolut att ni ska stödja Åkeshovs Kattstall, de gör ett underbart jobb i stor motvind.

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 19:40
  97. Stunning skriver:

    Varför ger ni ut årets bästa tjuvlyssningar innan året är slut?

    torsdag 25 oktober, 2007 @ 20:32
  98. Marko skriver:

    Lett att jag skulle komma på bokträff…

    Om det är i Karlstad.

    fredag 26 oktober, 2007 @ 00:08
  99. JOGR skriver:

    helt allvarligt, blåa bandet. (drar mig i bockskägget fundersamt)

    fredag 26 oktober, 2007 @ 10:12
  100. bowlingjocke skriver:

    Jag hade nog gärna kommit. ;)

    fredag 26 oktober, 2007 @ 10:23
  101. Sean skriver:

    Ni kunde inte skaffat en lite fulare framsida ???

    fredag 26 oktober, 2007 @ 18:57
  102. Jasmine skriver:

    klart det skulle vara kul att komma om man har tid och befinner sig i närheten. Rädda barnen låter som en bra idé.

    fredag 26 oktober, 2007 @ 20:26
  103. Manda skriver:

    Om ni vill göra stor skillnad för en liten förening som hjälper hemlösa katter i Uppsala tycker jag ni ska satsa på Föreningen Samvetet (www.samvetet.com)!

    Annars röstar jag på Djurhjälpen eller liknande..

    fredag 26 oktober, 2007 @ 22:12
  104. Andreas skriver:

    Barncancerfonden är värd alla pengar de kan få. Har själv barn med cancer och vet vad pengarna betyder för forskningen

    fredag 26 oktober, 2007 @ 23:27
  105. Prinsessan skriver:

    ni måste meddela tydligt vad det blir

    lördag 27 oktober, 2007 @ 22:47
  106. Diana skriver:

    Alltså, glöm alla fyrfota kräk. Snälla.

    Okej, jag låter barsk, men jag tycker att man borde satsa på BRIS eller något.

    söndag 28 oktober, 2007 @ 00:37
  107. Åsa skriver:

    En mycket stor andel cancer- och diabetesdrabbade är fullständigt skyldiga själva för den sjukdom de har dragit på sig, genom den livsstil de för. Personligen har jag lite sympati för dem. Alla vet att för mycket skitmat och för lite rörelse är dåligt, varför då inte satsa pengarna på att ändra förutsättningarna, istället för att försöka bota symptomen, som faktiskt till största delen är ganska enkla att undvika.

    Miljön och naturen däremot är vi människor skyldiga för att ha förstört. Jag rösta på Vi-skogen eller utrotningshotade djur.

    måndag 29 oktober, 2007 @ 13:15
  108. sara skriver:

    Om det skulle bli en bokträff skulle jag lätt komma! Jag tycker pengarna borde skänkas till djuren eller miljön!

    torsdag 01 november, 2007 @ 01:02
  109. jadå skriver:

    finns det ingen organisation för fosterbarn? jag tycker absolut att det ska gå till barn och undomar på något sätt, för hade tjuvlyssnat blivit så stort om det bara handlat om vuxna? nej, det är barn och ungdomar som gör sajten så kul.
    finns det ingen organisation för fosterbarn?
    brottsprevention eller nåt med att motverka knark bland ungdomar?

    torsdag 01 november, 2007 @ 11:32
  110. erika skriver:

    Barncancer fonden!

    torsdag 01 november, 2007 @ 22:52
  111. Mimmi skriver:

    IOGT-NTO har en kampanj som heter Vit jul som innebär att de ger barn & ungdomar en möjlighet att få uppleva en jul i en alkoholfri miljö.

    tisdag 06 november, 2007 @ 12:33
  112. Amandaaa skriver:

    Sådär, nu fick jag följa med min syster när hon köpte denna och ettan åt mig i julklapp. Sen satt hon och läste i bussen hem, var svårt att hålla sig ifrån. x) Om en månad, så!Men vad från min syster och bror verkar tycka om boken: Asabra!

    söndag 11 november, 2007 @ 00:12
  113. Marie skriver:

    Fy fan vad jag är less på allt tjafs om det där jävla rosa bandet.

    Skit i donationen, ingen jävel bryr sig.

    Ni har plockat ihop en bok och ska ha lön för det – behåll pengarna själva!

    söndag 11 november, 2007 @ 23:41
  114. tickandebomb skriver:

    Skulle gärna komma!
    Skänk pengar till nån djurfond! Som Djurens Rätt eller liknande.

    onsdag 14 november, 2007 @ 00:14
  115. Sorkfrun skriver:

    Mycket snack, mindre vett:
    1) Att inget projekt/organisation får pengar/bidrag, är vl inte bättre än ett projekt/organisation du/ni ogillar får bidrag? Är folk så missunsamma?
    2) Jämlikhet är felaktigt begrepp, då män och kvinnor inte är fysikskt identiska. Jag vill INTE ha rätt till pissränna på damtoaletten! Jämställdhet är att föredra, vill ha lika lön för samma arbete.
    3) Om ni på Tjuvlyssnat ger ut böcker, kan ni fixa bättre tecknare att illustrera böckerna? Fimms det inga ni gillar som tecknar snyggt? Please, ni är kul men snälla bilderna…
    4) Att Tourettes ibland kan få folk att ropa fula ord tvångsmässigt är inte ett bevis på att alla med Tourettes gör detta. Det gäller ett fåtal, de flesta andra har fysiska tics/ryckningar eller tvångshandlingar.

    tisdag 27 november, 2007 @ 20:13
  116. snorkfröken skriver:

    Jag älskar tjuvlyssnat! Men de "avlyssningar" som hamnar i boken, har de någon gång hamnat på sidan? Jag köpte den till mamma i juklapp, mest för att kunna tjuvkika i den lite! Tack för en bra sida!

    torsdag 06 december, 2007 @ 21:49
  117. Joseph skriver:
  118. Rannva skriver:

    Jag röstar för:

    WWF – Utan ett genetiskt mångfald i världen kommer det kolappsa snabbare, no matter if vi hindrar växthuseffekten eller inte.

    Viskogen – Ett område vid Victoriasjön där de förhindrar erosionen från öknen. Samtidigt får familjer egna träd som de kan försörja sig på (med frukten till exempel, och att den binder vatten i närheten av tomten så att deras döttrar inte behöver gå flera timmar till något vattenhål) vilket ger många familjer chansen att låta sina barn gå i skolan. Både miljö- och en bättre framtid för barn i afrika vill säga! ^^

    Eller så kan vi satsa på att vinnaren av rubriktävlingen får ett gratis busskort (eller sitt busskort betalt) i en viss tid. Då främjar vi miljön, personer här i sverige, samtidigt som vi ser till att det finns tjuvlyssnare på bussarna, vilket är en stor källa till alla tjuvlyssningar ^^

    måndag 14 januari, 2008 @ 23:55
  119. isak skriver:

    vad sägs om att skänka pengar till prostatacancerfonden

    torsdag 17 januari, 2008 @ 10:05
  120. Pirelli skriver:

    Varför inte skänka i kampen mot något som drabbar alla svenskar oavsett ålder eller kön – Carola!

    onsdag 30 januari, 2008 @ 22:16
  121. cassie skriver:

    jag tycker att ni ska skänka pengarna om det inte är försent alltså, till;

    prostatacancerfonden – bröstcancerfonden är redan så överskattat

    djurskydds (nånting ?) – för att djuren behöver vi väl ändå, det säger ju sej självt.

    STOR barnby i nigeria – barnen där har väll oxå rätt att gå i skolan

    eller vrf inte skänka alla pengar till MOI, FÖR JAG BEHÖVER TROTS ALLT EN NY FOUNDTATION!

    nått av dom skulle nog passa mej i smaken. för det är ju trots allt, vi behöver våra MÄN, djuren kan vi slakta och det ger MAT, barnen är våra efterslagare som ska bli ännu mera EGOISTISKARE OCH SJÄLVGODARE än oss.

    måndag 04 februari, 2008 @ 18:05
  122. Diana skriver:

    Errhh Cassie, om det där var ett försök till ett skämt, så misslyckades du totalt.

    söndag 10 februari, 2008 @ 19:08
  123. Olle skriver:

    Ännu ett förslag är att skänka pengar för mikrofinans via Grameen Foundation.

    [Åsa skriver:

    En mycket stor andel cancer- och diabetesdrabbade är fullständigt skyldiga själva för den sjukdom de har dragit på sig, genom den livsstil de för. Personligen har jag lite sympati för dem. Alla vet att för mycket skitmat och för lite rörelse är dåligt]

    Vill bara påpeka att man inte får cancer av skitmat och för lite rörelse. Det har inte särskilt mycket med cancer att göra om man inte äter väldigt mycket mat med väldigt höga värden av cancerframkallande ämnen, vilket är relativt sällsynt. Däremot orsakar det hjärt- och kärlsjukdomar, som står för ungefär hälften av alla dödsfall i landet.

    onsdag 20 februari, 2008 @ 09:34
  124. cassie skriver:

    diana; nej det va inte ett försök till skämt jag medger att det sista förslaget var onödigt men folk som du som bara ska va så jävla tråkiga och negativa borde inte leva ett roligt liv, försök förstå dej på ironi nästa gång ?

    lördag 23 februari, 2008 @ 11:00
  125. Camilla skriver:

    Barncancerfonden är jätte bra tycker jag…. dom kan behöva lite extra sponsorer..
    Det är alldeles för många sjuka barn .-(

    torsdag 06 mars, 2008 @ 23:10
  126. anna skriver:

    Finns jue många bra fonder att skänka en slant till, men kanske barncancerfonden???

    söndag 16 mars, 2008 @ 12:21
  127. anna skriver:

    Kom oxo på att man BORDE faktiskt skänka en del till nån fond som är emot djurplågeri och sådant!!! Så det är ju oxo ett förslag!
    WWF är ju också bra!
    Ha det!

    söndag 16 mars, 2008 @ 12:26
  128. Anahita skriver:

    jag har köpt båda :) (behöll dock inte den andra, den var i julklapp)

    onsdag 26 mars, 2008 @ 18:44
  129. Jon skriver:

    Skänk allt överflöd till någon progressiv rörelse i sydamerika/latinamerika typ zapatisterna. Konstgjord andning i all ära, men sjukdomen måste angripas och inte bara symptomen..

    tisdag 15 april, 2008 @ 18:00
  130. Linn skriver:

    Rädda miljön! Annars kan inte människor, friska som sjuka, överleva alls.

    tisdag 06 maj, 2008 @ 17:16
  131. Mattias skriver:

    Ingen här verkar kunna enas om vad överskottet ska gå till, därför kommer jag att ge ett förslag som kommer bli ganska sågat fast det troligen gör lika stor nytta som de ovan nämnda förslagen: Varför inte låta pengarna gå till fattiga studenter så att de har råd med ännu mer öl? Det är ju faktiskt dessa som kommer bli framtidens forskare…

    Inte slutat läsa ännu? Då kommer mitt andra förslag som faktiskt är ännu bättre än tidigare förslag (det är även bättre än det jag själv nämnde tidigare): Gör en beräkning vad omkostnaderna för samtliga böcker kommer att vara och sätt priset efter det, på så sätt så behöver det inte bli något "överskott" och var och en kan själv bestämma vart överskottet ska gå någonstans…

    torsdag 22 maj, 2008 @ 18:05
  132. Millan skriver:

    Vart har pengarna gått egentligen?

    onsdag 04 juni, 2008 @ 14:41
  133. KaMMaDiG skriver:

    Jaa vart hamnade dom ?

    torsdag 05 juni, 2008 @ 15:38
  134. Garbo skriver:

    Hjälp djuren! http://www.djurensvannersriks.org/
    Älskar tjuvlyssnat.

    fredag 06 juni, 2008 @ 10:47
  135. Tobbe skriver:

    Jag läste den första boken på en dag.
    Jag kommer garanterat!

    tisdag 10 juni, 2008 @ 20:19
  136. Katya skriver:

    skänt pengar till nått fattigt land eller nått, barnhem eller en djurpark eller nått sånt.

    Jag vill komma :P

    torsdag 19 juni, 2008 @ 13:41
  137. David skriver:

    Kan man köpa gamla nummer av tidningarna nånstans?

    lördag 21 juni, 2008 @ 01:28
  138. Nathalie skriver:

    Skänk pengarna till avlyssnat.se så vi kan bli av med FRA lagen det känns ganska akut nu :P
    Avlyssnat.se i sammarbete med läsare som ´kan göra skilnad kan bli bra :D

    torsdag 03 juli, 2008 @ 18:49
  139. ReltiH skriver:

    Köpt o klart :D Stöd sveksa folkets roliga FRA ; D

    fredag 25 juli, 2008 @ 22:32
  140. Amanda skriver:

    gärna. :)

    söndag 27 juli, 2008 @ 22:27
  141. Fredrik skriver:

    Hej!

    Jag håller med en del på den här sidan faktiskt. Allt tjat om bröstcancer. Kalla mig inte idiot för jag vet att det finns andra sorter av cancer som är fan så mycket värre. Visst är bröstcancer en fruktansvärd sjukdom och jag önskar att cancer i sin helhet kunde utrotas. Jag hade själv en pappa som drabbades av njurcancer för ett år sedan. I juni fanns han inte mer…
    Så skänk gärna pengarna till någon fond som stöder denna typ av cancer, för det är betydligt mer dödlig än bröstcancer….Tänker på er alla som förlorat någon i denna tragiska sjukdom!

    måndag 25 augusti, 2008 @ 10:17
  142. Nathalie skriver:

    Räkna med att jag köper denna bok också. Ni räddar mitt liv i tråkiga och deppiga stunder och jag tröttnar aldrig på att läsa!

    Och mitt förslag är att satsa en summa på till exempel anti-mobbningsorganisationen Friends. De om några behövs i vårt samhälle. Visst är det fint att stödja sjukdomar som AIDS och cancer eller de som har det svårt i tredje världen. Men våra barn är vår framtid, och ingen förtjänar att må så dåligt som många barn gör idag till följd av mobbing.
    Jag har själv och känner många som blivit mobbade och jag tror att vem du än frågar som blivit mobbad blir berörd av det Friends gör. Själv gråter jag varje gång Friends-reklamen visas på TV, för jag önskar att någon kunde gjort något sånt för mig och för de unga som idag inte längre lever, för att ingen stod upp för dom.

    tisdag 02 september, 2008 @ 12:30
  143. Erik skriver:

    Jag har inte orkat läsa igenom alla kommentarer och det finns en möjlighet att någon redan har påpekat detta, men det är så att den enda u-landshjälp som verkligen långsiktigt hjälper är hjälp till självhjälp. Det kan ju kännas väldigt bra att veta att det finns en by (eller ett fadderbarn) med ett speciellt namn som man har hjälpt genom att skicka pengar till, men sanningen är den att de fortfarande är beroende av bidrag om man inte hjälper dem att klara sig själva.
    Bara för att gå igenom allt vill jag även tillägga att metoden att skicka kläder och mat till u-länder annat än i katastrofsituationer är helt kontraproduktivt eftersom det innebär att de som försöker sälja mat och kläder i u-länderna inte har någon möjlighet att driva någon försäljning. Vad skulle ni ha valt: att köpa kläder eller att få gratis?
    De stora hjälporganisationerna som har hållit på länge vet detta och det är dessa som man bör låta förvalta de pengar man vill skänka för att förbättra för fattiga människor. Stora organisationer har även möjlighet att fördela resurserna så att de används på bästa sätt.
    Till sist vill jag säga att jag på inget sätt är någon expert inom området, det här är bara logiska slutsatser och jag har på rak arm inga källor eller fakta att bygga upp dessa med (annat än det jag har hört vid olika tillfällen).

    onsdag 29 oktober, 2008 @ 21:17
  144. Johannes Andersson skriver:

    –>Fadderbarn<–
    Det är en tokbra sak, själv har jag två stycken. Finns att skaffa genom ett flertal organisationer och kostar 150-200kr i månaden. (175kr betalar jag, var av 25kr är för omkostnader, så 150kr går till barnet.) Det täcker mat & skolgång och det är så fantastiskt att veta att för denna lilla summa så hjälper jag en annan människa till att få ha ett liv. (jag fick f ö ett brev precis ifrån ett utav mina fadderbarn och det vore ju ljug att säga att det inte berör en.)

    .. bokträff?! Tja det låter ju trevligt.. var, när & hur??

    torsdag 25 december, 2008 @ 08:28
  145. Grumbledock skriver:

    Boktr4äff vore fel, men istället för att skänka pengarna till giriga 'välgörenhets'organisationer kanske ni skulle investera dem i att hjälpa Nigerianska prinsar?
    Det ska ju vara lönande ;)

    onsdag 31 december, 2008 @ 14:56
  146. geten skriver:

    darzee, din GÖK!!!!!
    både män och kvinnor kan ha bröstcancer!!!!!!!!!!!!! skaffa dig lite allmänbildning innan du börjar gnata….

    torsdag 07 maj, 2009 @ 20:26
  147. Prixan skriver:

    Jag lägger min röst på att rädda naturen med alla dess djur (inte mygg och knott och bromsar dock). Alltså det GRÖNA BANDET för min del. Vi behöver som det nämnts tidigare något att leva i om vi ska kunna bo kvar på jorden och alla människor som blir lätt uttråkade behöver också något att göra så då är visselrigen Zoo bra – men roligare är det väl att se vilda djur- I det vilda?
    Säg till mig när människan börjar bli utrotningshotad bara tack! ;)
    Bokträff låter kul det också – När? Var?

    söndag 07 juni, 2009 @ 12:39
  148. Rayzorz skriver:

    Jag lånar den på Beeblooteek1, så gjorde jag med den första iaf, höll på att garva ihjäl mig åt allt som stod i den! xD

    Och för alla som vet det så innehåller böckerna ochså material som inte har publicerats på själva hemsidan, tror att det stod i förtexten på den första boken.

    Trevlig läsning! X3

    torsdag 02 juli, 2009 @ 16:04
  149. E skriver:

    Eller skänk pengar till folk som behöver det mest i Sverige. Sveriges hemlösa, Situation sthlm eller liknanade, det är aldrig någon som skänker pengar till dem..

    måndag 27 juli, 2009 @ 14:39
  150. Hanna skriver:

    Skänk pengar till diabetesfonden.
    Sverige ligger faktiskt 2:a i hela världen av att ha mest folk med diabetes.
    Många barn drabbas nu också.
    Alla sort cancer och rädda barnen fonder får så mycket, de har klyshiga reklamer och allt.
    Diabetesfonden får inte den uppmärksamhet de förtjänar!

    tisdag 11 augusti, 2009 @ 01:07
  151. Lollan skriver:

    Hej! jag tkr nog att barncancerfonden verkar bra! =)

    lördag 05 september, 2009 @ 17:30
  152. littlepuppy skriver:

    det var många som skrivit här
    för det första så skall ni inte skicka till någonting som kan hjälpa någon över 45 tycker jag så
    så typ att hjälpa barn att få skolgång eller bättre liv eller till någon djur ras som håller på att dö ut men jag tror det vore bäst att skicka pengar till som kan bidraga att barn kan få en motsvarande svensk lågstadie utbildning typ
    där de inte inte ens vet skillnaden mellan bokstäverna

    söndag 29 november, 2009 @ 23:35
  153. Ookami skriver:

    Kanske till WWF eller Naturskyddsföreningen

    söndag 21 mars, 2010 @ 21:29

Skriv en kommentar