Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Countdown

In recent days, a seemingly random group of individuals has emerged with what can only be described as "special" abilities.

Although unaware of it now, these individuals will not only save the world, but change it forever. This transformation from ordinary to extraordinary will not occur overnight. Every story has a beginning.

Volume One of their epic tale begins here, Måndagen den tredje september kl 12:00.

Kommentarer (109)

Skriv en kommentar

  1. Zalle skriver:

    huh?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:11
  2. Snape´s on a plane! skriver:

    Europe.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:11
  3. Hinhule skriver:

    woo Heroes!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:12
  4. Anna skriver:

    Wtf..? Låter onekligen lite intressant dock =).

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:13
  5. jennifer skriver:

    Asså jag är typ helt dum i huvudet, men jag fattar ingenting av de där :S

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:18
  6. BabyBacon skriver:

    mmm gulligt

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:19
  7. Siri L skriver:

    Jag är urkass på engelska. Kan någon förklara? (Och jag menar förklara, inte skälla ut mig för att jag frågar.)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:24
  8. Aloria skriver:

    Hm.. ja, det låter onekligen lite som heroes, vilket visserligen är en fantastiskt serie, men skulle den verkligen börja gå klockan 12 på dan..?! Anser att den är av bättre primetimekvalité än så..

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:28
  9. Ernst skriver:

    world of warcraft lan?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:35
  10. Besserwisser skriver:

    "group of individuals has emerged"

    ska vara:

    "group of individuals have emerged"

    Tsk..

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:39
  11. Gurran skriver:

    Heroes FTW, dock skulle det väl börja sändas 5/9 på tv4? Och säsong två har väl premiär typ 24/9 (: Men det är väl något nytt roligt påhitt ^^….

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:43
  12. what skriver:

    de har ju bara stulit heroes trailer-introt-grejen för att göra reklam för nåt de själva ska göra på hemsidan förstår ni väl…..jag hoppas de meddelar att Alex Schulman joinat deras crew :P

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:43
  13. Leo skriver:

    Hm, A-team? :)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:45
  14. Damon skriver:

    Besserwisser: Aj aj aj, vad du gjorde bort dig nu, haha…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:47
  15. Birgitta skriver:

    Can't wait…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:47
  16. Killen med kollen som håller i bollen skriver:

    ouch @ besserwisser. den var INTE skön för dig.

    i alla fall, det här är ju spännande! samma dag som jag skriver in mig på mastersprogram och blir chalmerist på riktigt. spännande.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:51
  17. Besserwisser skriver:

    Damon, jag tänker inte nedlåta mig åt fingerpekning och dagiskommentarer (med betoning på JAG).

    Har du tänkt igenom hur många som ingår i denna grupp? Precis som vi lärde oss i grundskolan heter det "have" vid plural.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 14:56
  18. Charlie skriver:

    "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa group" besser. "a group" for a reason! freaking singular!

    jag börjar för övrigt skolan på måndag så det måste ju vara det texten handlar om. min klass skulle visst heta SpAvengers eller nåt sånt… då är jag captain byhåla!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:04
  19. N skriver:

    Wisserbesser: Du är så duktig som kan grundskolans engelska, men frågan är om du kan mattematiken? Hur många grupper handlar texten om? Är det en eller flera?
    Ska det då vara i singular (has) eller plural (have)?
    You do the math..

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:05
  20. Ann-Charlotte skriver:

    Nu heter det ju "a group", ett kollektiv. Beroende på om du pratar amerikansk engelska eller brittisk engelska så kan du använda 'has' resp. 'have'.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:06
  21. PhakE** skriver:

    Intressant att tidpunkten står på svenska medans resten av texten står på engelska …

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:10
  22. Mary skriver:

    Blev förövrigt oerhört nyfiken när jag läste texten… ^^

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:10
  23. Lasse skriver:

    Skrattade högt åt Besserwissers kommentar.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:12
  24. Therese skriver:

    Besserwisser: Ja, är det nån mer än jag som inte riktigt fattar vad dom "ouchar" dig för? Det ska väl vara have?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:15
  25. Rille skriver:

    HEROES!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:16
  26. Tove skriver:

    Varför på engelska?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:28
  27. Arne skriver:

    Heroes e ju askefft! Fattar inte varför den blivit så hypad.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:33
  28. Erik skriver:

    Ang. "have" och "has". Det kan faktiskt vara antingen eller, iallafall i brittisk engelska. I amerikansk engelska är det dock vanligtvis "has" som anses korrekt.

    Se "Metonymic merging of grammatical number" i denna artikel:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Collective_noun

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:34
  29. Aldrig besserwisser skriver:

    *Besserwisser* Dags att lära sig engelska, kanske? (och tyska?)

    group = singularis, individuals = kvalitativt av group –> påverkar ej verbet.

    "a seemingly random group of individuals has emerged" är alltså helt korrekt, eftersom det är "group" som "has emerged".

    Ska man vara en stickler ska man iaf ha rätt. Ju.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:36
  30. JanW skriver:

    Alltid roligt med besserwissrar som gör magnifika självmål; skjuter sig själva i foten precis sådär…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:38
  31. Damon skriver:

    Ok, nu fanns det helt plötsligt 34 nya kommentarer att moderera, varav 31 ville sätta dit "Besserwisser", jag raderade de flesta, hoppas ni förstår varför, alla gjorde samma point och det blir tjatigt.
    Besserwisser: Jag vill absolut inte komma med fingerpekningar, men den som ger sig in i leken får leken tåla ^_^

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:39
  32. o skriver:

    Ooops, Besserwisser. Bortgjord.

    Alla vet vad som händer på måndag klockan 12. Jag börjar jobba kväll då, för första gången på länge. Bäva, jobb!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:42
  33. xphiler skriver:

    Reklam? Vad har det här med Tjuvlyssnat att göra?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:49
  34. Gunnar skriver:

    Besserwisser, i brittisk engelska tillsåts konstruktionen "group of individuals have emerged" men det finns inget som säger att det ska vara så. Användandet av plural eller singular är vacklande när det gäller kollektiva substantiv, men i amerikansk engelska så skulle det uteslutande ha hetat "group of individuals has emerged", dvs kollektiva substantiv betraktas som singular.

    Men hur som helst, du tänkte fel i alla fall, men tänk positivt, du kan alltid lära dig nåt …

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:49
  35. JOGR skriver:

    Den nya underkategorin kommer då ?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:50
  36. Damon skriver:

    xphiler: Absolut inte reklam för någon extern part! Jag rekommenderar ingen vettig människa att titta på TV4! ThePiratebay har allt du behöver..

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:53
  37. Disa skriver:

    ..nice inlägg. älskar när folk försöker skapa uppmärksamhet med simpla trick och lyckas- snyggt!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:55
  38. Besserwisser skriver:

    Jag har inte gett mig in i någon lek Damon, konstigt att du verkar tro det. Vad jag gjorde var att mycket kort påtala ett mycket enkelt stavfel, och detta ledde till att många uppenbarligen mindre vetande reagerade som om deras liv hängde på det. Utan några motargument, som vanligt på internet.
    Jag har inget att bevisa – det jag sagt är vedertagen praxis ("the police have arrived" – inte "has") och fullständigt korrekt och jag tänker nu inte agitera för saken mer än vad jag gjort. Tyvärr verkar engelskkunskaperna svikta lite hos många – kanske för mycket CSI, Vänner och Desperate Housewives. Samt undertryckta aggressioner som endast släpps lösa i närvaron av tangentbord..

    So, as they say, you have the answer. :)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 15:55
  39. jurg skriver:

    till och med the jurg är nu nyfiken. vad är det här för förändring som ska ske? bäst att göra trampbilen redo

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:02
  40. peppers skriver:

    hahaha, nedladdning är olagligt damoN! >(

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:12
  41. Daniel skriver:

    Är inte TV för de som inte har någon egen vilja utan bara bli matade med en massa smörja.

    Puckon.

    Pfff… Tacka vet jag talböcker ;)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:23
  42. Pwnd! skriver:

    Jag vill inte komma med pekpinnar, men Damon, piratkopieringär faktikt illegalt! Det får du ju inte tipsa om! (;

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:33
  43. Pia skriver:

    7# Hjälper inte att fatta; jag fattar inte ett smack i alla fall…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:34
  44. Damon skriver:

    Peppers&Pwnd: Jag menar naturligtvis att de har snygga T-shirts i sin shop ;)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:37
  45. Fredrik skriver:

    Besserwisser har dock rätt om man är i Borat-land :)
    I liiiiiiiiiiiiiiike

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:39
  46. kurt skriver:

    besserwisser är och köper krov efter den finten mohahahha så sjukt ägd

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:42
  47. Zachary skriver:

    Oj vilken engelskadebatt det blev här då!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:43
  48. Libban skriver:

    Oh! Heroes är så bra! Vi blev så beroende av den att vi såg alla avsnitten samma vecka. Yes, som Damon redan påpekat så har Pirate Bay allt ni behöver… ;) Men för de som av olika anledningar inte vill ha hela kakan på en gång så är det bra att den börjar gå på svensk tv nu också. Väntar med spänning på säsong två…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 16:52
  49. hmmmz skriver:

    får jag fråga varför alla är så anti-TV4 ?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:02
  50. Jonas skriver:

    Besserwisser: du talar fint om engelskkunskaper, men har det inte gått upp för dig att det finns skillnader mellan amerikansk och brittisk engelska?

    Och samtidigt lite märkligt att du påstår att ingen har presenterat motargument, när det står hur tydligt som helst ovanför i tråden. För att citera Wikipedia igen:

    "In British English, it is generally accepted that collective nouns can take either singular or plural verb forms depending on the context and the metonymic shift that it implies. For example, "the team is in the dressing room" (formal agreement) refers to the team as an ensemble, whilst "the team are fighting among themselves" (notional agreement) refers to the team as individuals.

    In American English, collective nouns usually take singular verb forms (formal agreement)."

    Eftersom "Heroes" är en amerikansk serie är det inte konstigt att de följer de amerikanska reglerna.

    För övrigt: du kan ju googla "the police has/have arrived" och kolla vilket som verkar vara "vedertagen praxis"…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:11
  51. Fredrik skriver:

    Besserwisser, för det första: Det är inget enkelt stavfel du har hakat upp dig på, utan ett enkelt kongruensfel. För det andra, de svar du har fått har varit minst sagt sakliga. De är flesta skulle säga att 'group' (sing.) fungerar som huvudord i satsen 'group of people', därav 'has'. Din böjning av 'police' är rätt, eftersom det är ett kollektivt substantiv och räknas som plural, men vad har det med saken att göra? För det tredje, är inte ditt gnäll om Housewives det bästa exemplet hittills på osaklighet och vad du kallar dagiskommentarer?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:20
  52. P****** skriver:

    förstår inte utrikiska…

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:34
  53. AndreasO skriver:

    Tur att lunchen börjar då. Eller tur vet jag inte, det kanske är synkat av Damon o gänget. Nåväl… you had me at "In recent days", tjuvlyssnat-crew. ;) jag kommer sitta som på nålar.

    alla eventuella språkliga fel är mina och enbart mina, och det må så vara. Solen går upp i morgon med.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:41
  54. haruhi suzumiya skriver:

    menar du 21:00

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:52
  55. oeoeoe skriver:

    Men jävla retards. Detta är så typiskt alla som läser tjuvlyssnat. Alltid folk som skall börja prata om något annat och börja gå in i detajler. Hur klarar ni er i det verkliga livet? Vem orkar med er?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 17:58
  56. Glufs-glufs skriver:

    Va….säga att Heroes är överdrivet hypad??? Är du inte klok människa….Heroes är bland det bästa som hänt TV på sååååå länge, speciellt nu när Stargate SG1 inte görs i några fler delar…….Sci-Fi är det enda som kan förändra världen!!!!!!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:03
  57. NiWe skriver:

    http://www.thefreedictionary.com/group :

    Usage Note: Group as a collective noun can be followed by a singular or plural verb. It takes a singular verb when the persons or things that make up the group are considered collectively: The dance group is ready for rehearsal. Group takes a plural verb when the persons or things that constitute it are considered individually: The group were divided in their sympathies

    På samma sajt kan man läsa att ordet "police" är annorlunda: det ordet tar enbart pluralverbet.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:09
  58. Mia skriver:

    Besserwisser: som lärare i engelska (med examen!) måste jag bara be dig att ge upp! Du har fel, det ska vara has då gruppen ses som en enhet. Lägg ner…
    Men jag tycker att det är härligt att se att så många tycker att grammatik är så viktigt! :-D

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:14
  59. peppers skriver:

    självklart! ;)

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:14
  60. Daniel Giertz skriver:

    Damon (och andra som kritiserar Besserwisser): Det är faktiskt Besserwisser som har rätt. Jag har läst engelska på universitetet, och vi fick lära oss att om man nämner en grupp, och man talar om gruppen som helhet, är det singular, och man ska skriva "has", men om man menar medlemmarna i gruppen, så är det plural, och då skriver man "have". Exempel: "His family is old." betyder att familjen som sådan har gamla anor, men "His family are old." betyder att medlemmarna i familjen är gamla. När jag skrev min b-uppsats i engelska, skrev jag meningen "Before the gang have had the chance to tell anyone, Buffy gets captured" och min lärare rättade inte mig, eftersom det heter så. Tror du mig inte, så kan du få min lärares mail, så kan du fråga honom direkt.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:24
  61. Joel skriver:

    Besserwisser: Medan det du säger inte är fel (åtminstone inte i brittisk engelska) så var inte det Damon sade heller det. Det du försöker säga nu är att Damon hade fel. Där har du fel.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 18:48
  62. gustav skriver:

    grammatik är the shit. neeeerd life!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 19:05
  63. Mary skriver:

    Efter önskemål kommer här en översättning:

    "De senaste dagarna har vad som verkar vara en slumpmässigt sammansatt grupp av människor dykt upp. De har vad som endast kan beskrivas som "speciella" egenskaper.

    Vad som är okänt för dessa människor, är att de inte bara kommer att rädda världen, men också förändra den för alltid. Den här transformationen från ordinär till extraordinär kommer inte att ske över en natt.
    Varje historia har en början.

    Volym ett av deras episka saga börjar här, måndagen den tredje september kl 12:00."

    fredag 31 augusti, 2007 @ 19:21
  64. Hoffa skriver:

    Haha heroes såg man ju för ett par månader sen, Sverige är så efter med allt.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 19:23
  65. Glufs-glufs skriver:

    #64 Hoffa……även i Sverige kan man ladda ner serier från USA…Heroes säsong 1 är gammalt nu, mer än ett par månader……du verkar inte så jädra framme du heller….snart kommer säsong två!!!!!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 20:05
  66. Sippan skriver:

    Jag skulle hävda att huvudordet i NP-frasen "group of individuals" är GROUP, och "of individuals" är efterställt attribut. Group är singularis. Men sen har motståndarsidan också lagt fram rätt bra argument, så nu nöjer jag mig endast med att båda varianterna är fel. :P

    fredag 31 augusti, 2007 @ 20:14
  67. Anna skriver:

    heros, men den såg man ju för ett bra tag sen!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 20:38
  68. Orran skriver:

    Heroes börjar bra, men går utför. De sista avsnitten är sjukt dåliga.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 20:39
  69. Yamma skriver:

    Efter 80p engelska på universitet känner jag mig duktig nog att hålla med Jonas – både singular och plural är rätt.
    Men det som gör att Besserwisser framstår som en mindre vettig person är hans fantastiskt dryga sätt att uttrycka sig på, samt att han tror att alla andra har fel bara för att han vet att han har rätt.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:00
  70. MM skriver:

    "Every story has a beginning.”

    ska vara:

    Every story have a beginning
    Tsk..

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:13
  71. Tjonkz skriver:

    Om det nu skulle vara så att man kan både skriva has och have i det här fallet, trots att det är helt ointressant då poängen med språk är att ge information inte skapa debatt, så är det has som är rätt i det här sammanhanget.
    Texten som står där uppe är ett citat. Altså inget som tjuvlyssnat-crew har hittat på.

    Så oavsett om det borde stått "have" eller inte, så hade det varit fel att rätta.
    Men ett par citatationstecken vore väl på sin plats. :}

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:40
  72. N A Palm skriver:

    …vem behöver tv när Tjyvlyssnat finns??

    …………….inte då jag!!!

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:41
  73. mimi skriver:

    ….. va?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:46
  74. Stefan skriver:

    Hoppas vi löser det här med have/has… jag vet inte hur vi ska klara oss annars. Jag kommer få problem att sova nu i några veckor. Jag funderar på att stämma någon, så gör alla andra här i US.. eh Sverige ju.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 21:47
  75. Emma skriver:

    Haha, just när jag läser en kommentar som börjar med ordet Heroes, hör jag från tv 4 i bakgrunden en hallåa prata om just Heroes, just samma sekund jag är på väg att läsa ordet.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 22:00
  76. Kristoffer Nilsson skriver:

    Det är väl designern som framträder?

    fredag 31 augusti, 2007 @ 22:11
  77. bani skriver:

    Ni är hjältar allihop.

    fredag 31 augusti, 2007 @ 22:52
  78. Tjompa skriver:

    Jag tycker synd om alla som missat heroes, den är riktigt riktigt bra! http://www.thepiratebay.com klicka in dig till "tv shows" scrolla ner i listen tilld du hittar heroes och sen..ja de du efter de är ju så klart upp till dig :)

    lördag 01 september, 2007 @ 00:50
  79. Tjompa skriver:

    nu skulle de såklart varit .org men den länken funkar också :)

    lördag 01 september, 2007 @ 00:50
  80. Happymealungen skriver:

    STOP! grammar time. lalalala, can't touch this

    lördag 01 september, 2007 @ 02:08
  81. danne skriver:

    men va fan…
    orka sitta o tjafsa om det ska vara has eller have. Skaffa ett liv istället!!!
    Eller posta vettiga coments som är läsvärda..

    lördag 01 september, 2007 @ 03:47
  82. Peo skriver:

    Smygreklam insprängt bland vanlig text? Varning utfärdas – håll reklamen där den hör hemma! En sajts popularitet kan dala mycket snabbt om den börjar uppfattas som "köpt"…

    lördag 01 september, 2007 @ 06:39
  83. P-O Svensson skriver:

    Nu har jag läst alla kommentarerna. Jag ångrar djupt mitt slöseri med tid…

    lördag 01 september, 2007 @ 08:53
  84. Damon skriver:

    Peo: Vilken del av mitt inlägg på #36 missade du?
    "Absolut inte reklam för någon extern part! Jag rekommenderar ingen vettig människa att titta på TV4! ThePiratebay har allt du behöver.."
    Läs igenom kommentarerna så slipper vi ha Goddag Yxskaft här!

    lördag 01 september, 2007 @ 11:08
  85. Anna-Lena skriver:

    äsch det är väl rubriktävlingen såklart.. (som jag hoppas jag vinner denna gången)

    lördag 01 september, 2007 @ 12:12
  86. Doktorn skriver:

    Villains såg man ju klart flera månader sedan. Väntar spänt på säsong 2, och även den där YouTubegrejen som kommer nästa år.

    lördag 01 september, 2007 @ 13:12
  87. hmmmz skriver:

    #80 happymealungen
    hahahahahahh, klockrent! :D

    lördag 01 september, 2007 @ 13:29
  88. hmmmz skriver:

    happymealungens kommentar måste ju nästan få en medalj !

    lördag 01 september, 2007 @ 13:30
  89. Peo skriver:

    Damon: vem sjutton orkar lusläsa alla kommentarer?… Jag tog mig friheten att reagera på själva reklam"bidraget" – men för all del, förlåt att jag öppnade munnen. Ska genast hålla käft och ta bort Tjuvlyssnat från mina favoriter. Bye!

    lördag 01 september, 2007 @ 13:53
  90. banan mannen skriver:

    jag antar att ni raderat alla inlägg av folk som vet vad det handlar om :P

    såg trailern för längesen

    http://www.youtube.com/watch?v=0mGZLUMiuTs

    siny city meets heroes

    lördag 01 september, 2007 @ 15:06
  91. Petter skriver:

    Vet någon varför Sverige ska vara så efter med film o serier? Tar det tid innan vi kan få dom eller tar det tid för vissa att upptäcka dom? Filmbolagen förlorar ju massor för att Sverige är så efter och att många inte ser en poäng med att vänta. Man känner sig som gubben i "Eurotrip" som berättade att dom nyligen fått Miami Vice..

    lördag 01 september, 2007 @ 16:31
  92. Mathias Lind skriver:

    Damon;

    I ditt inlägg så skriver du:
    "Absolut inte reklam för någon extern part! Jag rekommenderar ingen vettig människa att titta på TV4! ThePiratebay har allt du behöver.."

    Någon säger att nedladnding är olagligt och då refererar du till att du menade deras t-shirts. En annan person kommenterar att du gör smygreklam och du svarar bara att han ska läsa alla kommentarer. Nu har jag läst alla kommentarer och jag tycker fortfarande att det är du som har fel!

    Alltså, jag förstår inte riktgit hut du tänkter när du i ett och samma inlägg skriver att ni absolut inte skulle göra reklam för någon annan men sedan skriver du "ThePiratebay är allt du behöver" Hur kan du inte kalla detta reklam för TPB? Budskapet i det inlägget blir ju "Kolla inte på TV4, kolla på TPB istället, där finns allt du vill ha! :D "

    Sen så din lilla "undanflykt" med att det självfallet var kläder du pratade om och att du självklart inte på något som heslt sätt uppmanade till brott (att ladda hem upphovsrättsskyddat material) är ju värdelös. Även om du nu verkligen skulle ha menat kläderna så kan man ju fundera på hur du tänker då du menar att man inte ska kolla på TV4 och deras program för att man kan gå till någon annan och kolla på deras t-shirts, på vilket sätt skulle det vara relevant?

    lördag 01 september, 2007 @ 16:53
  93. Chriss skriver:

    #92… Trollvarning?

    Jag slänger i alla fall in en gissning på att det är nya designen det handlar om…

    Ang. have/has: Nu fick jag lära mig det (eller fick jag det?) – tack tack!

    lördag 01 september, 2007 @ 18:24
  94. macke skriver:

    #91: serien har jag för mig att den blev först uppköpt av en svensk betalkanal som hade ensamrätt på den, vilket innebar att kanske 2% av svenska befolkningen har genom betala överpriser för tv, bara har fått se den, och resten måste vänta, vilket givetvis innebär att alla laddar ner istället..

    lördag 01 september, 2007 @ 18:36
  95. tomten skriver:

    För det första suuuuuck….

    Anledningen till att det tar sån tid för sverige att få in skiten är en ren o skär kostnadsfråga…

    Canal+ och tv1000, får in nya serier rätt snabbt, men smakar det så kostar det :)

    Ju längre efter en serie sänts i usa, desto billigare, sen bestämmer ungefär 10 personer i sverige, vad svenskarna ska titta på (inköpare på dev. kanaler)

    Sen ligger tv serier i en gråzon vad gäller nedladdning…
    Inte helt lagligt, men ingen bryr sig riktigt, vad jag vet så finns det inte straffpraxis/prövat mål i usa vad gäller tv-nedladdning…

    Och jag ställer mig på besserwissers sida, right or wrong, damn, han säger något, där han inte har fel, men inte riktigt rätt och hela tjuvlyssnat hoppar på honom som om han var i pakistan med en stor affisch med muhammed som knullar en get runt halsen…….

    Suck….tjuvlyssnat, hemmet för fjortisar utan liv….

    lördag 01 september, 2007 @ 20:29
  96. SnuttJulle skriver:

    #95 …..och jag antar att det var därför du la ett inlägg…i brist på liv?

    lördag 01 september, 2007 @ 23:12
  97. Bastiman skriver:

    Det måste vara bäverspecialen som börjar på måndag ;)

    söndag 02 september, 2007 @ 12:45
  98. bullen skriver:

    "Har du tänkt igenom hur många som ingår i denna grupp? Precis som vi lärde oss i grundskolan heter det "have" vid plural."
    Helt jvla otroligt, ber om ursäkt om någon kommenterat det här besserwisser argumentet men in the name of kebab (religionsfrihet):
    "a pile have fallen" (har du tänkt igenom hur många tegelstenar som ingår i denna pile?)
    "a chain have broken" (har du tänkt igenom hur många länkar som ingår i denna chain?)
    "an atom have been split" (har du tänkt igenom hur många elektroner och protoner som ingår i denna atom?)
    besserwisser har avskaffat singular! ditt argument är snarare filosofiskt än grammatiskt.

    söndag 02 september, 2007 @ 21:56
  99. jonta skriver:

    #64: Tänk lite! Det fattar du väl att det e nåt som kommer å hända här på sidan! …begins HERE, står det!

    söndag 02 september, 2007 @ 22:16
  100. Marcus Lundberg skriver:

    Har redan sett första säsongen av denna grymma serie!

    söndag 02 september, 2007 @ 23:01
  101. Damon skriver:

    Peo: Om man ska ge sig in i en diskussion så gör man det inte genom att bara gapa, man lyssnar på vad andra har sagt och ger därefter sin åsikt. Hårt, men rättvist!
    Mattias Lind: Ironi är inte riktigt din grej va?
    Vi skulle ha lite skoj här tänkte jag, men moralpaniken är ju över oss alla. Vad snopet det kommer bli imorgon, vänner!

    måndag 03 september, 2007 @ 01:13
  102. Jao. skriver:

    Snälla låt det här handla om förnyelse av siten. Och då borttagandet av kommentarfunktionen först och främst… *håller tummarna – HÅRT!*

    måndag 03 september, 2007 @ 01:21
  103. o skriver:

    Hihi, Peo, vilket hot! Det är lite som Brunner som hotade med att bojkotta sina läsare eftersom de inte köpte hans böcker.

    Tack för att ni finns, kommenterare. Tjuvlyssnat är underhållning i två nivåer. Först roar man sig åt tjuvlyssningarna, sen åt kommentarerna. Have/has-diskussionen var underbar, men jag trodde jag var i himlen när folk i samma diskussion börja anklaga Damon för smygreklam för TV4. När folk dessutom på allvar blev upprörda över passningen till Pirate Bay, då visste jag att ja, det finns en gud.

    Så ta inte bort kommentarfunktionen.

    måndag 03 september, 2007 @ 09:28
  104. Daniel skriver:

    Nu vet ni ;)

    måndag 03 september, 2007 @ 13:58
  105. Frippot skriver:

    För aslänge sen så var det en kommentar som hade nån koppling till nån karaktär i Heros coh serien började diskuteras. Då tänkte jag: Fan också, jävlaskit att jag inte kan se det, frö det verkar för himmla bra. Sen helt plötsligt fick man en trailer upptryckt i ansiktet på tv4. Då blev jag glad och tänkte: Ja ! :D

    måndag 03 september, 2007 @ 22:40
  106. Sjöberg skriver:

    1) Man har kunnat tanka hem avsnitten på nätet i typ ett halvår.

    2) Tur att man bor i USA, så man kan se säsong två när den har premiär.

    3) Kul läsning med alla tjuvlyssningar, keep up the good work!

    lördag 08 september, 2007 @ 01:54
  107. Marcus skriver:

    han besserwisser har nog inte mkt kompisar…?

    fredag 26 oktober, 2007 @ 23:49
  108. Jenny skriver:

    Nu vill jag inte vara sådan, men eftersom jag inte riktigt förstår hur introt till Heroes har med tjuvlyssnat att göra, och för att kommentarerna förvirrar mig ännu mera så känner jag gör att utropa något. Och det bästa blev då: DET SKA VARA "HAS", BESSERWISSER! Det är EN grupp.

    tisdag 13 november, 2007 @ 17:37
  109. Sinus skriver:

    Angående have-has debatten.

    Båda två kan användas, men jag tror att has är lite mer korrekt.

    P.S: I is not responsible, if anybody ask

    måndag 11 februari, 2008 @ 22:51

Skriv en kommentar