Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Och det verkar som att han tillagade bortskämd fisk

Buss 16, Brunnsparken

Två killar ~20 sitter och pratar, varav den ena verkar bo kvar hemma.
Kille 1. Faan vad jobbigt det var igår!
Kille 2: Vadå då?
Kille1: Ja, jag var tvungen att hjälpa till med matlagningen igår!

Cred: Michael

Kommentarer (60)

Skriv en kommentar

  1. HDR-fotografen skriver:

    Och som ensamboende kommer det bli micromat för hela slanten.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 18:32
  2. Anahita skriver:

    Han hade förmodligen dött om de hade bett honom att laga något själv från scratch. Det har jag dött av ett flertal gånger, varav en var vid branden jag orsakade när jag försökte knäcka ett ägg.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 18:32
  3. Narciss skriver:

    Var ligger Brunnsparken?

    onsdag 27 maj, 2009 @ 18:38
  4. Lina van der Putten skriver:

    hm vad va de för roligt med de?

    onsdag 27 maj, 2009 @ 18:44
  5. nadja luong skriver:

    världen går under liksom…. jisses

    onsdag 27 maj, 2009 @ 18:47
  6. Mitt liv som sabina skriver:

    ännu en anledning att adoptera bort barnen när du börjar bli tonåringar..

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:10
  7. Necrokokosnö skriver:

    Åh, varför kommer det inga roliga tjuvlyssningar?

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:10
  8. Martin skriver:

    Narciss: Eftersom den är kategoriserad under Göteborg så antar jag att det är den Brunnsparken de syftar på annars finns det lite här och var vad jag minns.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:18
  9. Narciss skriver:

    Det stämmer kanske..

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:20
  10. Angelica skriver:

    varför är killar i den åldern så jävla efter när det gäller ansvar och sånt? -.-

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:22
  11. Fredrik skriver:

    Han kan ju även bo ihop med eventuell partner.

    Angelica: När jag var i den åldern så var jag inte sådan, och jag tivlar på att jag är unik i det avsendet faktiskt. Desutom så tycker jag mig minnas att tjejer i den åldern inte direkt var bättre dem heller.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:38
  12. tess skriver:

    # 3 : Göteborg

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:43
  13. HairySwede skriver:

    That's exactly how I feel. Except the problem is that I live alone.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:47
  14. Josse skriver:

    Narciss: Brunnsparken i Göteborg ligger mellan Nordstan och Arkaden. Mitt i centrum alltså ^^

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:48
  15. Kalle skriver:

    Vilken kul tjuvlyssning..NOT

    onsdag 27 maj, 2009 @ 19:54
  16. Wildheart skriver:

    När jag var i åldern 17-18 år hade jag en polare som fick betalt av sin morsa om han bäddade sin säng…

    onsdag 27 maj, 2009 @ 20:32
  17. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Hellre bortskämd fisk än skämd.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 21:12
  18. manda skriver:

    oh no! shit va hemskt, världen går under!

    onsdag 27 maj, 2009 @ 21:46
  19. tvättäkta moderat skriver:

    Killar, tror ni att matlagning är ett kvinnogöra eller. jämställdhet i högerns namn!

    onsdag 27 maj, 2009 @ 22:15
  20. Mr. Bombastic skriver:

    Det var säkert dessutom makaroner och köttbullar :D

    å andra sidan kanske det var flamberade ostron med hemagjord rödvinsvinsvinäger, vad vet jag..

    onsdag 27 maj, 2009 @ 22:48
  21. Marcus skriver:

    tvättäkta moderat: Jag är ensam kille på ett skolinternat som jag delar med 3 tjejer. Jag är ensam här om att laga nånting som inte lagas i micron på tre minuter.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 22:50
  22. Fredrik skriver:

    tvättäkta moderat: Ja för högern har ju alltid legat i framkanten för typ rättvisa och jämstäldhet. Tänker inte göra det här till typ tjuvlyssnats svar på debatt men med tanke på högerns trackrecord så kändes som en kommentar var i sin ordning.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 22:58
  23. Amish skriver:

    jag är relativt övertygad om att grillning är nått som feministerna har kommit på för att fler män ska laga mat, och där står jag i debatten ^^

    onsdag 27 maj, 2009 @ 23:35
  24. Rasmus H skriver:

    Stackars, stackars, stackars kille. Ibland önskar jag att jag var tjej, för de flesta tjejer jag känner äter väldigt lite. Då hade jag med andra ord inte behövt laga lika mycket mat och dessutom kunnat få mer pengar över till annat.

    onsdag 27 maj, 2009 @ 23:36
  25. Jo. skriver:

    Damon, man behöver inte laga surströmming. Det är bara att öppna burken.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 00:41
  26. Jonas skriver:

    @ 9. Angelica

    Av min erfarenhet är killar mer ansvarsfulla med sånt i "den åldern". Det betyder inte att jag går och dömer alla efter det, som vissa andra.

    Varför är alla tjejer i den åldern så himla utseendefixerade och ytliga?

    See what I did thar?

    torsdag 28 maj, 2009 @ 03:03
  27. JaW skriver:

    A l l a bor väl "hemma"…
    förutom hemlösa.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 07:56
  28. Skvalthammar B. skriver:

    JaW: Word!

    torsdag 28 maj, 2009 @ 08:03
  29. Oxido skriver:

    #26 JaW: Tror du att det regnar hundar och katter när du läser "It is raining cats and dogs" med?

    torsdag 28 maj, 2009 @ 08:04
  30. Pärlan skriver:

    Själv har jag en kompis som tvättade sitt livs första tvättmaskin för ett par dagar sedan och var hur stolt som helst. Jag kunde inte låta bli att säga att jag tvättat mina egna kläder i flera år ;)

    torsdag 28 maj, 2009 @ 08:14
  31. Oxido skriver:

    Så om man går efter tjuvlyssnats lyssningar så är alla tjejer runt tonåren stenkorkade och alla killar bortskämda. Ja jo det kan väl stämma ;)
    Har ni för övrigt sett vad de skrivit på Gina Tricot-planscherna nu? Bikinireklamen har fått "sjukt ideal" och "inte ok" på sig med svarta bokstäver?

    torsdag 28 maj, 2009 @ 08:16
  32. hurf skriver:

    tvättäkta moderat: hur tänker du nu? Maten fixar pigan förstås.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 08:36
  33. Farbror Daniel skriver:

    Ännu ett argument för att höja abortåldern för foster till 18 år.

    (Nej, alla snälla väluppfostrade tonåringar, Farbror Daniel skojar bara :)

    torsdag 28 maj, 2009 @ 09:33
  34. JL skriver:

    Håller med JaW. Uttrycket att "bo hemma" är väldigt märkligt…

    torsdag 28 maj, 2009 @ 11:17
  35. MLI skriver:

    STACKARN! han fick säkert steka köttbullar och koka potatis.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 12:05
  36. Johan skriver:

    #29 Oxido: Att bo hemma behöver inte alltid betyda att man bor hemma hos föräldrarna. Tex om någon frågar -Bor du hemma under stambytet?, innebär inte det automatiskt att man undrar om man bor hemma hos sina föräldrar.

    I det här fallet är det säkert så, men din jämförelse är lika bra som GM:s kreditvärdighet.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 12:32
  37. jurg skriver:

    36 johan: Så när du läser "han bor kvar hemma" så tänker du "starkt av honom att bo kvar under stambytet som uppenbarligen pågår" ?
    Eller kan det vara så att "att bo kvar hemma" utan dina specialtillägg av alla uppfattas ha en lika självklar betydelse som It's raining men… jag menar cats and dogs?

    torsdag 28 maj, 2009 @ 12:47
  38. Johan skriver:

    #37 jurg: Beror ju på ålder. Om någon frågar Bengt 83 om han bor kvar hemma, så undrar man knappast om han bor hos sina föräldrar. Jag har däremot inte varit med om att det regnat katter och hundar bokstavligt talat.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 13:20
  39. jurg skriver:

    38 johan: Och ännu en gång la du till ett specialtillägg (en mycket gammal gubbe).
    Jag skulle vilja påstå att det är dina, och inte Oxidos, jämförelser som är alldeles åt skogen (och nej, då menar jag inte att dina jämförelser bor ute i en stuga i skogen, oavsett ålder eller kön).

    torsdag 28 maj, 2009 @ 13:29
  40. jurg skriver:

    jag missade för övrigt att det stod "två killar ~20, samt Bengt, ~83, sitter och pratar".
    Eller var det för att det handlade om 20-åringar den här gången?

    torsdag 28 maj, 2009 @ 13:31
  41. pinnen skriver:

    @Wildheart: Du får ju hålla i geväret med ett järngrepp nästa gång. jurg går berserk! :)

    torsdag 28 maj, 2009 @ 13:39
  42. Johan skriver:

    # 39 jurg: Ja det var ett exempel när hög ålder spelar in. Men vi kan ta en man eller kvinna i medelåldern, hör du ett samtal där någon frågar om de bor kvar hemma är inte det liktydigt med att de frågar om de "bor kvar hemma hos föräldrarna". Anledning till att man frågar om någon bor kvar hemma kan ju vara många; nytt jobb på annan ort, nytt förhållande, skilsmässa, vattenskada, hot, skadedjurssanering, brand, ombyggnad, mm.
    Alltså som sagt man kan inte generellt säga att uttrycket "bo kvar hemma" är synonymt med att man bor kvar hemma hos föräldrarna.
    Däremot är det självklart vad uttrycket "It´s raining cats and dogs" syftar på, och det betyder inte att veterinärerna har mycket att göra.

    Det du missade var att jag skrev: "I det här fallet är det säkert så."

    torsdag 28 maj, 2009 @ 16:05
  43. hattifnatten skriver:

    Borta bra men hemma bäst.
    (Mycket känd klyscha)

    torsdag 28 maj, 2009 @ 16:22
  44. Radix skriver:

    Fan vad trött man blir på brudar som angelica som är bitter för att alla hennes pojkvänner inte kan steka falukorv. Jag är 21 med en 1.5 årig dotter som jag tar hand om största delen av dagen då min sambo pluggar. Jag lagar maten, jag städar och jag tvättar för det mesta. Ta och kamma dig för fan innan du slänger ur dig grejer.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 16:25
  45. pinnen skriver:

    @42 Johan: "Alltså som sagt man kan inte generellt säga att uttrycket "bo kvar hemma" är synonymt med att man bor kvar hemma hos föräldrarna."

    Jo, det påstår vi nog att vi kan. Om du är en person som inte kan urskilja det bildliga- och det bokstavliga talet samt generella uttryck (som dra åt helvete), så måste du vara en jobbig typ att prata med.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 16:41
  46. Dennis, 17 år och pappa! skriver:

    Haha! Det kommer inte gå bra för honom i livet, om han inte skaffar an slav så klart..

    /Dennis

    torsdag 28 maj, 2009 @ 17:19
  47. Johan skriver:

    #45 pinnen: Missförstår du ofta andra männsikor när du diskuterar? Du verkar inte ha förstått vad diskussionen handlar om.
    Om du hör ett lösryckt samtal där den ena frågar om den andra "bor kvar hemma " kan du inte automatiskt utgå ifrån att det som syftas är hemma "hos föräldrarna."
    Men hör du någon säga "It´s raining cats and dogs" så kan du utgå ifrån att du blir blöt om du går ut utan paraply. Därav den något haltande jämförelsen.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 17:29
  48. Johan skriver:

    Ledsen för dubbelposten.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 17:34
  49. pinnen skriver:

    #47 Johan: Jag vet inte om du märkt det men i 99,99% av fallen handlar det om man bor kvar med sina föräldrar. Så återigen, jag tar för givet att de pratar om att "bo hemma hos föräldrarna".

    torsdag 28 maj, 2009 @ 19:14
  50. Floatpooper skriver:

    Jo han är en vis….

    torsdag 28 maj, 2009 @ 22:20
  51. Kelle K skriver:

    Jag fattar inte poängen varför ni har tagit bort mellanslaget efter "Kille" andra gången Kille 1 pratar.

    torsdag 28 maj, 2009 @ 22:32
  52. Johan skriver:

    #49 pinnen: Jag håller med om att hör man någon yngre person säga "bo kvar hemma" så är det mest största sannolikhet hos föräldrarna som syftas. Men hör man någon som passerat 30 med lite marginal säga så, så utgår i alla fall inte jag automatiskt ifrån att det är hemma hos föräldrarna som menas.
    Men vad säger du, börjar inte diskussionen kännas lite löjlig? Vi har lite olika ståndpunkt och jag respekterar din. Men ämnet känns inte så viktigt egentligen.

    fredag 29 maj, 2009 @ 09:26
  53. pinnen skriver:

    @Johan: Du har rätt. Jag la mig i din och jurgs diskussion. Vi avslutar som vänner och jag slänger iväg en e-kram.

    *E-kramar Johan*

    fredag 29 maj, 2009 @ 10:47
  54. Johan skriver:

    #53 pinnen: Du får ha en riktigt skön helg! *kram*

    fredag 29 maj, 2009 @ 12:07
  55. jurg skriver:

    Johan: Det är just det som är så löjligt.
    "Uttrycket är konstigt"
    "Nej, alla förstår vad som menas"
    "Men i ett annat sammanhang med helt andra förutsättningar hade det kunnat misstolkas".
    .
    Vad spelar det för roll att det kan misstolkas när förutsättningarna är annorlunda? Nu är de inte annorlunda, de är som de är. Det är så sjukt jobbigt med folk som måste analysera saker efter något de inte är.

    fredag 29 maj, 2009 @ 16:05
  56. Johan skriver:

    #55 jurg: Jag håller inte riktigt med om det.
    Men jag lägger ned diskussionen och önskar även dig en trevlig helg! Fast du får ingen kram.

    fredag 29 maj, 2009 @ 18:48
  57. Wildheart skriver:

    Hoppas att Johan inte försöker knyta skorna, det går nämligen inte, det är SNÖRENA man knyter.
    Märkligt uttryck va? Men alla fattar.
    Räkna efter en dag hur många "märkliga uttryck" man säger, man tappar räkningen ganska fort, jag lovar
    Suck, Johan får ingen kram, den går till jurg.

    fredag 29 maj, 2009 @ 20:04
  58. Kelle K skriver:

    Jag fattar inte. Det är ju jobbigt att hjälpa till med matlagningen. Vad var det roliga?

    lördag 30 maj, 2009 @ 00:48
  59. Psychoria skriver:

    Egenupplevt:
    Nybliven student kollar skeptiskt på packeten med köttfärs i studentstaden där jag förut bodde.

    *skyggt* -Du, får jag fråga- kan man göra köttfärssås och spaghetti på sånt här?

    När jag hade skrattat färdigt visade jag honom vägen förbi de okända storheterna krossad tomat och lök också…

    måndag 01 juni, 2009 @ 09:39
  60. Psychoria skriver:

    Jurg borde för övrigt alltid kramas.

    måndag 01 juni, 2009 @ 09:41

Skriv en kommentar