Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Och så uppstod ordet "födelsekostym"

ICA Fjällbacken, Gävle

En mamma och hennes dotter ~6 står i kön till kassan.

Dottern: Mamma, när du fick mig, hur visste du att jag var en flicka då?
Mamman (förvånat): Det såg jag.
Dottern: Hur kunde du se det?
Mamman (fortfarande förvånad över frågorna): Du var ju naken!
Dottern (förfärat): Var jag NAKEN?!

Kommentarer (73)

Skriv en kommentar

  1. Zachary skriver:

    Nu blir jag förvirrad…jag hade joggingoverall när jag föddes.

    måndag 14 januari, 2008 @ 06:54
  2. FVC skriver:

    Zachary: Håller med, vem födds naken liksom!?
    Jag ahde stringkallingar på mig när jag föddes.

    måndag 14 januari, 2008 @ 07:00
  3. Braco skriver:

    Jag me?

    måndag 14 januari, 2008 @ 07:19
  4. Danne skriver:

    Jag minns inte riktigt. Jag har för mig att det var rätt kallt när jag föddes..

    måndag 14 januari, 2008 @ 07:25
  5. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Hallå världen, fiiin koll…

    måndag 14 januari, 2008 @ 07:58
  6. lillavild skriver:

    njaaaa…. inte sex. smått efterbliven sexåring isf.

    måndag 14 januari, 2008 @ 08:11
  7. Kristin skriver:

    Det är en ganska bra fråga egentligen? Hur kan man egentligen veta vilket kön ett nyfött barn egentligen har? Ett biologiskt bevis innebär ju inte alltid att individen i fråga kommer att identifiera sig som det synbara könet.

    måndag 14 januari, 2008 @ 08:19
  8. Adore skriver:

    Zachary: Hahaha, din kommentar var det roligaste jag läst denna måndag…

    måndag 14 januari, 2008 @ 08:27
  9. Bluwoo skriver:

    Jag föddes i en overall av bävernylon.

    måndag 14 januari, 2008 @ 08:50
  10. Empfh skriver:

    Jag kom med storken.

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:10
  11. Fredrik skriver:

    Jag föddes i mumindräkt och kilt. Men jag har hört att många föds nakna. Jag tycker det är lågt och inte väldigt självdistanserat.

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:12
  12. Ubbelubb skriver:

    Jag vet att jag var naken för min första handling i detta livet var att pissa barnmorskan i ögat när hon skulle fixa till min navel.

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:12
  13. Petra skriver:

    Jag är helt övertygad om att jag föddes i en grön overall

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:23
  14. Fotograf skriver:

    Det är inte lätt när man är liten.

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:33
  15. ppp skriver:

    Jag var så hårig att dom trodde jag hade en pälskappa

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:42
  16. Wires in a box skriver:

    #7 Kristin, jag tänkte detsamma som du, det ÄR en bra fråga!
    mina föräldrar trodde att jag var en flicka när jag föddes, det visade sig vara väldigt fel.

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:48
  17. Gubben skriver:

    #7 Du har säkert helt rätt!!!
    Flickan har självklart en biologisk snopp och en mental vagina…

    måndag 14 januari, 2008 @ 09:58
  18. Norskan skriver:

    Här i Norge föds vi nakna, men med skidor på fötterna.

    måndag 14 januari, 2008 @ 10:02
  19. efred skriver:

    Med mig var det inga större problem att se. Jag hade i vanlig ordning tagit på kalsongerna på huvet.

    måndag 14 januari, 2008 @ 10:14
  20. Klas-Kristian skriver:

    När jag föddes var jag en overall i bävernylon. Kroppen växte ut först senare.

    måndag 14 januari, 2008 @ 11:04
  21. Bigmacfettot skriver:

    Jag har bildbevis (belive it or not) att jag föddes med mowglikalsipper och jesustofflor.

    måndag 14 januari, 2008 @ 11:40
  22. jurg skriver:

    själv har jag aldrig fötts. Jag tycker det är ovärdigt. En dag bara uppstod jag, från ingenstans liksom. Mamma bara tittade på mig och undrade vem jag var.
    - Din son, kära mor, svarade jag. Sen trampade jag iväg i solnedgången.

    måndag 14 januari, 2008 @ 11:59
  23. FVC skriver:

    Vi är med i Jehovas vittnen, och enligt gus ord får man bara se sin partner naken. Inga andra människor, och man får bara se partnern naken då man skall avla barn.
    Barn som födds av medlemmar sveps omedelbart in i handukar/filtar innan föräldrarna ser siit barn.
    Vid blöjbyten/tvätt så läggs en duk över könsorganet på barnet, och lyfs endast vid behov. Och om detta sker tittar man inte under duken.

    måndag 14 januari, 2008 @ 12:01
  24. E-tuna Rockar Fett skriver:

    Jehovas vittnen u sux BIG time…

    måndag 14 januari, 2008 @ 12:25
  25. FVC skriver:

    E-tuna Rockar Fett: Du borde lära dig respektera andra människors åsikter. Vi tvingar inte på någon vår tro, det är frivilligt att lyssna till gud.
    Bara för att vi tror olika så behöver vi inte vara ovänner. Det är pga sådana som dig som det blir krig i vår herres värld!

    måndag 14 januari, 2008 @ 12:36
  26. Fabbe skriver:

    Jobbigt att man kan ha ett kön, ett annat sinne och ett set kromosomer som inte passar samman… Aja, födas o dö ska man väl klara iaf. Fluffet därimellan gör man ju lite som man vill med.

    måndag 14 januari, 2008 @ 13:00
  27. Frix skriver:

    Kan Jehovas vittnen alltså inte bada i simhall och använda allmänna duschutrymmen?

    måndag 14 januari, 2008 @ 13:23
  28. Lilo skriver:

    Det är faktiskt inte så lätt att veta alla gånger… Min kära mor trodde att jag var en pojke när jag föddes och på mitt första födelsebevis står det också så. Det fick desvärre slängas några minuter senare då en sjuksköterska påpekade att det bara var navelsträngen min mor hade sett….

    måndag 14 januari, 2008 @ 13:38
  29. skruttan skriver:

    Stackars Jehovas-människor som inte kan gå till simhallen… eller till stranden överhuvudtaget kanske? Risken finns ju alltid att nån blottar sig! Hur gör de när de ska gå till doktorn och kanske MÅSTE klä av sig? Småbarn måste väl bli undersökta då och då…hmmm

    måndag 14 januari, 2008 @ 14:43
  30. lillavild skriver:

    #23 FVC; jag kan inte låta bli att undra hur rent det blir där nere egentligen. små barn som bajsat i blöjan kan fått hela könet insmetat, men hur ska man veta om man inte ser?

    måndag 14 januari, 2008 @ 14:45
  31. Mell skriver:

    FVC: Kan bli svårt att typ tvätta barnen då ;)

    måndag 14 januari, 2008 @ 14:51
  32. Billie skriver:

    fvc: visste inte det var så, man läsr sig alltid något nytt, men om man måste operera sådana "förbjudna" ställen, hur ska man göra då?
    frågar av ren nyfikenhet och inte något annat.

    måndag 14 januari, 2008 @ 15:04
  33. jurg skriver:

    23 FVC: vad händer om föräldrarna ser barnet naket? Måste de bli tillsammans med det då, så att det är deras partner? Och sedan så snabbt som möjligt sätta igång att avla barn? bara en liten fundering

    måndag 14 januari, 2008 @ 15:05
  34. Xet skriver:

    FCV: Vilken herre? Vad jag förstår verkar det finnas en hel del… Så din? Min? Eller allas?

    Knasig unge föresten haha

    måndag 14 januari, 2008 @ 15:24
  35. No1 skriver:

    FVC, jag bara undar, men hur tusan lyckas ni få den där duken att ligga still? av erfarenhet vet jag att småungar inte alltid villl byta blöja… =)

    måndag 14 januari, 2008 @ 15:51
  36. Happymealungen skriver:

    Själv köptes jag på postorder.

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:03
  37. kelly skriver:

    FVC: vad tycker gud om att adam och eva vskuttade runt helnakna i edens lustgård då? jag menar, de kan ju knappast ha avlat barn hela tiden. nakenhet skulle väl vara fint och naturligt?

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:10
  38. Alexander skriver:

    FVC: "Vi tvingar inte på någon vår tro"
    Nej, men ni gör så gott ni kan, egentligen så är det ju så att enda anledningen till att ni inte tvingar på folk er tro är ju att vanligt sunt folk är alldeles för smarta för att gå med i Jehovas vittnen. Om ingen går med på det någon försöker tvinga på en så är det ju ingen som tvingar på någon annan någonting. Det är ju t. ex så att även om jag verkligen gör allt för att få någon att tro på det jag tror och den fortfarande inte går med på det, så har jag ju inte tvingat på den det jag tror.

    Dessutom så känns det lite fördömmande att säga att sådana människor som E-tuna Rockar Fett skapar krig i världen, han kanske är världens fredligaste människa som tvärtom, gör världen till en bättre plats, han gillar kanske bara inte Jehovas vittnen, och du borde väl respektera hans åsikter då? Eller gäller det bara åt andra hållet? Så att folk ska respektera dina åsikter men du behöver inte respektera deras?

    Sen en fråga som jag har velat ställa till ett Jehovas vittne länge nu. Självmord är en av de värsta synderna man kan begå eller hur? Och genom att inte ta emot blod från andra när man t. ex behöver bli opererad kan man ju döda sig själv. Var snäll och förklara för mig på vilket sätt Gud skulle tycka att det är bättre att du tar livet av dig själv genom att inte ta emot blod från andra än om du hänger dig.

    Usch vad äckligt seriöst det här blev. Tjuvlyssningen var väl ok, blev lite ledsen av att läsa de där kommentarerna från två övervuxna fjortisar bara.

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:11
  39. Alexander skriver:

    Oj, förlåt tänkte på fel tjuvlyssning. Den här tjuvlyssningen var riktigt kul, alltid roligt att höra om små barn som gör bort sig. Naken när man föds, det var det värsta jag hört. Jag är tämligen säker på att jag föddes med åtminstone ett par stövlar på mig.

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:14
  40. FVC skriver:

    Man skall inte operera sig, vill gud, så hjälper han en.
    Vad gäller att tvätta ett barn är det bara att tvätta med en våt trasa under handuken. Svårare än så är det inte. Det händer inget mer än att det är att gå emot Guds önskningar, om man ser på barns kön. Det är något heligt och inget som man skall titta på i onödan. Bada går alldeles utmärkt att göra. Jag personligen rengör mig på toaletten efter att jag badat i basängen.
    Vad gäller adam och eza var de inte nakna, de var klädda i fikonlöv.

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:43
  41. Dude skriver:

    Men, sluta mata trollet!

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:46
  42. The Great Faultfinder skriver:

    #37 kelly: Enligt bibeln avlade Adam och Eva inte barn förän de lämnade Edens lustgård och innan hade de börjat skämmas för sin nakenhet.
    Se 1 Moseboken 3:8-11 och 3:24 – 4:1.

    #23 FVC: Jag har svårt att tro att du är ett Jehovas vittne då det du nämner inte alls är några lärosatser som de lär ut. Det nämns nämligen inget alls i Bibeln att man inte får se andra människor nakna. Däremot så nämns det att det är fel att ha sexuellt begär till någon annan än sin äktenskapspartner.
    Se Matteus 5:28.

    måndag 14 januari, 2008 @ 16:59
  43. Alexander skriver:

    Men du svarar inte, på vilket sätt är det bättre i Guds ögon att man dödar sig själv genom att inte ta emot blod än genom att hänga sig?

    måndag 14 januari, 2008 @ 17:39
  44. Happymealungen skriver:

    #41 Dude: word, det är inte kul längre.

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:05
  45. Nat skriver:

    FVC: Antingen skämtar du eller så har du nog lite psykiska problem. När ni har sex då? Gör ni ett hål i kläderna och blundar eller hur går det till? nakenhet ska ju tydligen vara vackert och naturligt, och det är så roligt att ni vänder på så mycket som står i bibeln

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:11
  46. ppp skriver:

    Adam var naken tills Eva pekade och skrattade, sen skämdes dom och klädde sig i fikonlöv

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:23
  47. FVC skriver:

    #43: Man dödar inte sig själv genom att inte ta emot blod man gör det rätt, låter ens öde ligga i guds händer.

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:40
  48. Ronja skriver:

    född med händerna i byxfickorna.. (=

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:49
  49. McBacon skriver:

    "The Great Faultfinder skriver" WOW! Coool nickname!

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:57
  50. N.Danielsson skriver:

    7. Kristin, jag vågar påstå att man är det biologiska kön man föds till. Oavsett vad man identifierar sig med senare, så är man vad man är. Om jag som människa anser mig själv vara snigel, är jag fortfarande människa?

    Det är ett gulligt koncept det här "kön är något man uppfostras till". Man uppfostras till könsroller. Om någon byter kön, så självklart kallar man den personen efter det könet han/hon bytt till. Men biologiskt sett så är man fortfarande det kön man föddes med.

    måndag 14 januari, 2008 @ 18:57
  51. Aaen skriver:

    Happymealungen: Trodde du kom från fritösen på Donken

    måndag 14 januari, 2008 @ 19:14
  52. jurg skriver:

    50. aaen: jag hörde att han föddes ur ett kinderägg. Hans ömma moder fick både spänning.. ehh leksak? och… choklad? nä fy, den liknelsen höll inte hela vägen fram.

    måndag 14 januari, 2008 @ 20:11
  53. No1 skriver:

    men FVC #40 "bara att tvätta med en våt trasa under handuken" jehovas vittnen måste ha världens lugnaste ungar, som exempel, jag bytte nyss blöja på min ett och ½ åriga lillebror, först vred han sig som en ål och sen började han dansa på skötbordet, först efter det lade han sig sig relativt lugnt, men den som kunde täcka hans kön med en duk under tiden, skulle jag gärna vilja se… =)

    måndag 14 januari, 2008 @ 20:37
  54. kelly skriver:

    Faultfinder: jag menade inte att de avlade barn i edens lustgård, min kommentar syftade på FVC's kommentar att de endast fick se varandra nakna DÅ de avlade barn, vilket de inte gjort i eden, hence då borde de inte varit nakna. tackar dock för hänvisningen

    FVC: adam och eva skylde sig med fikonblad efter de insett att de var nakna då de ätit av äpplet, inte innan. då var de nakna och naturliga. no worries.

    så om dina eventuella barn råkar ut för en olycka lägger du deras öde i händerna på gud istället för att aktivt rädda ditt eget kött och blod? kärleken till gud är alltså större?

    (fan vad jag hatar mig själv som diskuterar religion under en från början rolig tjuvlyssning.. suck. who have i become..)

    måndag 14 januari, 2008 @ 21:28
  55. Alexander skriver:

    Jag ska bara ha en sista kommentar sen lägger jag ner det här med att försöka övertyga en person via nätet, det funkar inte :P. Jag håller med kelly, vi är patetiska som diskuterar religion när vi just har läst en rolig tjuvlyssning.

    FVC: På vilket sätt är det mindre att lägga sitt liv i Guds händer att låta hans skapelse, människan, operera och ge blod och på så sätt hjälpa en att överleva, än att ligga och hoppas på ett mirakel? Är det ett mindre mirakel då han lärde oss att operera folk? Är ett mirakel mindre värt än ett annat? Är det inte att skymfa Gud att försöka hindra hans vilja som han tydligt har visat genom att ge oss kunskapen om hur man opererar?

    Nu vill jag inte säga något mer i den här diskussionen, men det kommer jag nog göra ändå.

    måndag 14 januari, 2008 @ 23:39
  56. The Great Faultfinder skriver:

    #54 kelly: Jo jag vet precis vad du menade och jag ville bara bestyrka huvudtanken i vad du sade. Även om det kan uppfattas att jag letar efter fel… ;)

    Och angående det här med blodet så står även det i bibeln att man skall avhålla sig från det både i GT och NT. I flera fall har blodtransplantationer bidragit till spridande av HIV och aids och andra sjukdomar som sprids via blodet. Flera dödsfall har konstaterats på grund av att patienten har fått "fel" blod. Dessutom har Jehovas vittnens vägran att ta emot blod lett till en ny avdelning inom läkarvetenskapen, inriktad på blodfri kirurgi och liknande behandlingsmetoder. Forskningen har kommit så långt att det redan idag i många fall är onödigt att göra blodtransplantationer. Det finns en slags vätska som tillfällit kan ersätta blodet och dessutom stimulerar blodproduktionen (EPO), detta då risken att dö vid stor blodförlust ofta beror på otillräckligt med vätska i blodsystemet och inte vid den själva orsaken till att det fattas just blod. Dessutom finns det många olika typer av apparaturer som minimerar blodförlusten vid kirurgiska ingrepp. Det finns även särskilt utvalda kommitéer hos Jehovas vittnen som håller sig uppdaterad om utvecklingen inom läkarvetenskapen och informerar läkare om utvecklingen.

    FVC borde hur som helst bli vald till årets pajas (ja, jag vet att det är tidigt på året). Det som jag stör mig på mest är att såpass många tror att han menar allvar.

    tisdag 15 januari, 2008 @ 00:22
  57. Tunthur skriver:

    vad är grejen med att ni alla föddes i overall? Nån sekt som jag inte hört talas om? Själv hade jag minkpäls och moonboots. det var litet svettigt.

    och på tal om religion, visste ni att när vi föds är vi alla muslimer! de behöver nämligen inte döpas:)

    P.S. Har nog sällan skrattat så mycket åt kommentardelen som på den här lyssningen…. åtminstone tills religionsnacket kom igån. tillbaka till det väsentliga i livet; det var en suverän lyssning ju!

    tisdag 15 januari, 2008 @ 00:26
  58. J. skriver:

    Det behövs tydligen ett förtydligande av #41´s kommentar – FVC, troll, make the connection!

    tisdag 15 januari, 2008 @ 00:56
  59. Matte skriver:

    "FVC" Du skrev angående sjukdomar;"Vill Gud,så hjälper Han en."
    Precis! Om man blir sjuk så sänder Gud ett sändebud för att göra en frisk,en läkare alltså.
    Du tror väl inte att självaste Gud ska ta sig tid att komma "ner" och lägga sina healande händer på de sjuka?
    Nej,för den uppgiften anlitar Han läkare.
    Alla har en uppgift,fått av Gud ,och läkare har fått som uppgift att göra människor friska på Guds kommando.
    Och angående detta med att Jehovas Vittnen (enligt dig) inte ska se på folks kön.Den senaste skandalen om den sekten var ju hur "ledarna" sysslade med Pedofili…Rimmar ju rätt dåligt,eller hur?

    Angående tjuvlyssningen är det så i mitt fall att jag föddes utan kön och inte förrens jag var 15 fick jag välja vad jag skulle bli.
    En massa ritualer,föreläsningar,psykologsamtal,gå på glödande kol etc. innan jag ansågs redo. *ironi*

    tisdag 15 januari, 2008 @ 01:07
  60. Osmo skriver:

    Men… hur ser man skillnad på flickor och pojkar om de inte har kläder på sig?

    tisdag 15 januari, 2008 @ 01:26
  61. Patrik skriver:

    54: Faktum är att om barnet till någon som är med i Jehovas vittnen i något sammanhang behöver opereras eller få blod så går man emot föräldrarnas önskemål om att avstå behandling och kör på ändå. Kan ju förstås bli problematiskt i vilket fall som helst om de väljer att inte uppsöka sjukvården.

    tisdag 15 januari, 2008 @ 08:58
  62. Styrman skriver:

    Jag var inte naken. Jag föddes med segerhuva jag.

    tisdag 15 januari, 2008 @ 12:07
  63. Jehova skriver:

    FVC såg mitt kön när jag föddes.

    tisdag 15 januari, 2008 @ 22:48
  64. Ida skriver:

    Är det bara jag som tror att FVC driver sjukt mkt med oss?

    onsdag 16 januari, 2008 @ 23:06
  65. Eric skriver:

    Vad gör man med ett Jehovas vittne som kommer av sig hela tiden?

    Sätter honom i koncentrationsläger.

    torsdag 17 januari, 2008 @ 14:22
  66. Rebecka skriver:

    Den som inga kläder har får födas och frysa med kroppen bar!

    fredag 18 januari, 2008 @ 17:33
  67. Nightwolf skriver:

    Jag föddes som varg, men håren försvann ju äldre jag blev och nu har jag lika mycket kroppsbehåring som en människa XD

    söndag 20 januari, 2008 @ 19:01
  68. Kanske Gud skriver:

    Nej Ida (#64) va får dig att tro de?
    Mycket rolig tjuvlyssning :)

    måndag 21 januari, 2008 @ 16:34
  69. T. skriver:

    Haha.. Det där låter som en kompis och hennes dotter. ;P

    onsdag 23 januari, 2008 @ 00:34
  70. Killfröken skriver:

    Det är riktigt knepigt med barn till extremreligiösa. Enligt Läroplanen är jag som lärare skyldig att samarbeta med föräldrarna i DERAS ansvar för uppfostran av barnen.
    Däremot skulle jag vilken dag som helst "glömma bort" föräldrarnas religion om en av mina elever blev akut sjuk på skoltid och behövde exempelvis blodtransfusion eller något liknande. Det är föräldrarnas religion, inte barnens. Det finns en skillnad där. Min lojalitet ligger (och kommer alltid ligga) hos eleven. Jag respekterar föräldrars rätt att tro vad de vill men inte om den religösa uppfattningen riskerar barnets hälsa.

    Det är i alla fall så jag ser på saken…

    lördag 26 januari, 2008 @ 23:27
  71. Ture Sventon skriver:

    Men vad är detta:

    http://allehanda.se/blogg/index.php?blogg=43&id=3601

    fredag 01 februari, 2008 @ 16:51
  72. pissenisse skriver:

    Mig hittade de i ett dike i Norge. Åtminstone om man får tro min storasyster.

    tisdag 04 mars, 2008 @ 21:49
  73. hejsan skriver:

    FVC, där sa du det fel.. Adam och Eva var nakna, När de åt äpplet insåg dem det och började täcka för deras könsorgan… Förklara det :)

    söndag 04 maj, 2008 @ 17:59

Skriv en kommentar