Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Tyvärr åt den upp transportören

Utanför högskolan i Gävle

Två kvinnor ~45 sitter och pratar.
Ena kvinnan: Vi i familjen fundrade ett tag på att skaffa hund. Ungarna ville ha någon större hund så vi letade ett tag. Vi var ett tag inne på en ovanligare ras från Australien. Dingo hette den. Men nä, det blev inget.

Kommentarer (77)

Skriv en kommentar

  1. Chrill skriver:

    Kvinna i den åldern utanför en högskola kan förslagsvis vara lärarinna? Bör ju veta vad en Dingo är..

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:32
  2. Banan skriver:

    Förmodligen var det här bara ett skämt från hennes sida som. Jag kan inte tro att hon inte vet vad en dingo är.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:34
  3. Mel skriver:

    "Dingon ylar i Gävle stad, högt ekar det mellan husen.. "

    Hehe, nu vet jag faktistk inte om Dingos ylar ens, eller ifall det finns betonghus i Gävle.. Men bilden, jag ser den så tydligt framför mig..

    Dessutom är det väl inget ovanligt att män och kvinnor läser på högskola trots att de passerat 30-strecket? Tvärtom är det nog jätteskönt att ta det då kidzen växt till sig lite..?

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:39
  4. Anahita skriver:

    …meh, jag sitter på helspänn ju! Varför blev det inget? VA!?

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:43
  5. Welzer skriver:

    "…familjen fundrade…", gissar på att det har smygit sig in ett slarvfel.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:45
  6. SchizoFisken skriver:

    They wonder like a flounder if the pup will eat them up

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:49
  7. Astrid skriver:

    Jag tänkte helt fel! Att de döpte hunden till Dingo innan de hade köpt den och sen gjorde de inte det.. Har verkligen inte koll på hundraser hahah

    tisdag 13 maj, 2008 @ 22:59
  8. Jocke skriver:

    passerat 30-strecket, det är väl då de flesta skaffar barn?

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:03
  9. Viggo skriver:

    Eller så viste mamman mycket väl vad en dingo var men ville på ett snyggt sätt bli av med sina barn. Så går det när ungarna tjatar om hund.
    …Och, ja, dingon ylar. Ett skräckinjagande ylande skär genom natten när dingon finns i närheten. Inte blir skräcken mindre när man i dagsljus sett alla skyltar som varnar för att gå ensam eller lämna barn utan uppsikt för att det finns dingos around.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:06
  10. Lainen skriver:

    Men, vadå, dingos är väl vildhundar? Så långsökt är det väl inte. Finns säkert folk som har dem som husdjur.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:16
  11. Julia skriver:

    Iofs finner jag det inte svårt att tro att det kan finnas hundraser som heter något i stil med Dingo i Australien. Kanske någon slags släkting? ;D

    Men ja, rolig. :D

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:26
  12. Jo. skriver:

    Love the rubrik!

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:29
  13. Sofia skriver:

    Men lite snabbt bara? Vad är en Dingo?!

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:31
  14. Erique skriver:

    Jag har gosat med en "tam" Dingo rätt nyligen på ett roadhouse mellan Uluru och Alice Springs. Riktigt mysig och sällskaplig… så omöjligt är det nog ändå inte att ha dem som husdjur. Men ovanligt.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:38
  15. Viktor skriver:

    Det är olagligt att exportera dingos från Australien. Kanske därför det inte blev något.

    Det finns vissa australienska hundraser t ex Kelpie och Australian Cattle Dog. Lite smålika Dingon kan de nog vara.

    tisdag 13 maj, 2008 @ 23:55
  16. Johan skriver:

    #9 Jocke

    Jag har passerat 30 – till och med 35 – och har fortfarande inte börjat fundera på barn. Och avlyssningar
    som den här

    http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/men-en-katt#comments

    gör att jag hellre skaffar en dingo (eller varg, tiger, grävling eller annat djur) innan det blir några barn. Skulle ju vara något det, att ha en tam grävling under soffan eller att kunna hota små, ouppfostrade ungjävlar med att de snart blir tigermat.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 00:01
  17. Deliciously Malicious skriver:

    The Dingo ate your baby!

    onsdag 14 maj, 2008 @ 00:16
  18. Mås skriver:

    Har jobbat en del med hundar och det har funnits några enstaka exemplar av dingos i sverige. Men det har tack och lov i de flesta fall varit hos djurvetare eller liknande och inte heller i de fallen har det varit någon lyckad sällskapshund.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 00:24
  19. Mås skriver:

    Ett exemel på det är när en av dessa var ute med sin hund och en kvinna kommer fram. (Typen som tror alla hundar älskar henne)
    Dam: O så söt, får man klappa.
    Ägare: Nej då biter han.
    Dam: Ha ha inte mig inte!
    Damen klappar dingon som givetvis tar det som ett ordentligt hot och hugger damen i handen.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 00:27
  20. mittfyndiganick skriver:

    Käre Gud, gör så att människan var ironisk…

    onsdag 14 maj, 2008 @ 01:36
  21. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Det var duktigt, att äta upp hela Schenker!

    onsdag 14 maj, 2008 @ 05:17
  22. Aroogah skriver:

    Åh, nu vill jag också ha en dingo!

    Sedan tror jag ju att en dingo som inte växt upp i flock, utan behandlats och disciplinerats som en tamhund ända sedan den varit valp kan bli ett rätt bra husdjur. Det har ju funkat med vargar, liksom – fast dingoer kanske är naturligt aggresiva, vad vet väl jag.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 06:48
  23. Frenka skriver:

    Eller så hetter hunden Dingo..:-) Och jag bistår #16: "The Dingo took my baby!".

    onsdag 14 maj, 2008 @ 06:49
  24. o skriver:

    #16, #22 Jag föredrar "Dingoes Ate My Baby", men så är jag en större nörd…

    onsdag 14 maj, 2008 @ 07:41
  25. kalle skriver:

    åhhh..Dingo är ju en vildhund från Australien..

    onsdag 14 maj, 2008 @ 07:56
  26. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Hej Kalle. Kul att du kom och styrde upp det hela.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:00
  27. Linda skriver:

    Den lär ju ha hetat Dingo, inte att hundrasen var Dingo.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:21
  28. Sussi skriver:

    Det kommer nog gå vilt hemma hos dom när vildhunden kommer :)

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:29
  29. Jan J skriver:

    Det finns lärare som knappt kan stava så det är inte konstigt om de inte vet något om hundar.
    Och funderade gjorde de nog för tänke gjorde de inte i alla fall.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:48
  30. Annelie skriver:

    Aww vad ni förstör för mig :( jag som tänkte vara jättekul och skriva "Dingoes Ate My Baby" också men neeee då.. nån ska såklart hinna före :O

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:51
  31. Jonatan skriver:

    Inte för att vara en glädjedödare, men jag tycker verkligen att man måste anstränga sig lite för att tycka att det här är en groda. "Dingo hette den" syftar ju på hundrasen som nämnts i meningen tidigare.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 08:56
  32. Filosofia skriver:

    Dingo eller golden retriver, same shit different name? ;P

    onsdag 14 maj, 2008 @ 09:11
  33. oskar skriver:

    "unge bortrövad av dingo IGEN.. Denna gång i centrala gävle" haha upprepning av det som hände i Australien.. vore klockrent

    Ps: glo min blogg plz.. :(

    onsdag 14 maj, 2008 @ 09:18
  34. Andreas skriver:

    Efter att ha kikat in på tjuvtittat och läst om den underbara översättningen som Google translator gjorde, så var jag tvungen att testa lite översättningar på tjuvlyssningar. Den här tog nog priset.

    "Outside the University of Calcutta

    Two women ~ 45 sitting and talking.
    One woman: We in the family pondered about for a while having to obtain dog. The eaglets wanted to have a major dog so we were looking for a while. We were a tag on a rarer breed from Australia. Dingo called it. But nä, there was no."

    onsdag 14 maj, 2008 @ 09:31
  35. Libban skriver:

    Jag har vänner i Kanada som har en "hund" som är 75% varg och ärligt talat är det nog den mysigaste "hund" jag träffat, verkligen supersnäll och kolugn, utom mot hundar som inte tillhör familjens "flock" (de har en golden och en spaniel också). Vet iofs inte om dingos är mer oberäkneliga än vargar, men kanske en dingoblandning skulle funka finfint iallafall? :)

    onsdag 14 maj, 2008 @ 10:19
  36. Jan J skriver:

    Det är som regel inte hundarna det är fel på utan människorna.
    En regel som det precis som alla andra regler finns undantag från.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 10:37
  37. Zelest skriver:

    Libban: Hahaha, Google verkar ha problem med "Gävle". Den översätter "Gävle" till "Brisbane". Skriver man "Högskolan i Gävle" så översätter den det till "The university college". Skriver man "högskolan i Gävle" (litet H) så blir det "University of Calcutta".

    onsdag 14 maj, 2008 @ 11:25
  38. Erique skriver:

    22. Aroogah:

    Jag tror på din teori. Dingos som växer upp i fångenskap tillsammans med vanliga tamhundar tar nog efter deras beteende. Åtminstone verkade det vara så förhållandet mellan hundarna var på det roadhouse jag var på där de hade en tam dingo.
    Dingon ville bara bli kliad på magen hela tiden… helgosig.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 11:37
  39. Andi skriver:

    LO!L!

    onsdag 14 maj, 2008 @ 11:42
  40. Jonas Nordström skriver:

    "And Dingo was his name-o. D-I-N-G-O D-I-N-G-O D-I-N-G-O And Dingo was his name-o"

    onsdag 14 maj, 2008 @ 11:44
  41. Nils-G skriver:

    #16 Johan:

    Det fina med barn är att man kan uppfostra dem. Så om dina eventuella framtida ättelägg blir ouppfostrade så har du troligen en del med det att göra.. :-)

    Fast tigrar är ju också söta.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 11:50
  42. Gordon Gekko skriver:

    "Hur låter Lindy Chamberlains dörrklocka?"
    "?"
    "Ding-go!"

    onsdag 14 maj, 2008 @ 12:14
  43. Crocker skriver:

    Angående Dingo som husdjur

    Hämtat från "Rovdjurscentret de 5 stora":
    Vargen är fullständigt olämplig som husdjur, detsamma gäller korsningar mellan varg och hund, så kallade varghybrider. Sådana varghybrider har angripit och dödat människor, både i USA och Ryssland.

    Detta torde även gälla dingon och andra vilda hund- eller kattdjur.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 12:32
  44. Josefin skriver:

    anahita, dingo är en vildhund i australien, ingen hundras….

    onsdag 14 maj, 2008 @ 12:58
  45. Torsten med Borsten skriver:

    Hehe, lite dålig koll på hundraser där! Borde nog satsa på en golden istället…=)

    Men jag måste bara få kommentera ovanstående #43:
    Jag har en bekant som äger en varghybrid, (tik) och som är jättesnäll och mer lydig än min labrador! Det hänger som bekant på ägaren hur hunden uppför sig, (och ägaren borde därför skaffa hund efter erfarenhet, kunskap, tid och möjlighet till träning av vovven).

    Nu rekommenderar jag så klart inte varghybrider, men jag vill framhäva att de inte NÖDVÄNDIGTVIS är mer blodtörstiga än andra hundar. Inte den varg/collie jag känner i alla fall!

    onsdag 14 maj, 2008 @ 13:10
  46. Fanny skriver:
  47. emelie skriver:

    hallå! det går många medelålders kvinnor på sjuksköterska- och lärarprogrammen i Gävle. Så det behöver absolut inte va en lärare!

    onsdag 14 maj, 2008 @ 13:52
  48. Ubbelubb skriver:

    Kvinnan verkar ju helt dingo i huvudet.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 13:59
  49. jurg_ skriver:

    man kan ju antingen skaffa en dingo eller en emu. ni vet, såna där som skär sig hela tiden.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 14:28
  50. Mari skriver:

    Jag är antagligen en supertråkig mäniska, men jag förstår inte riktigt det roliga.
    Varför tror flera stycken här att kvinnan måste vara lärare? Vem som helst kan väl råka stå utanför en högskola?
    Och dingon står ju med som ras i hundböcker, så vad är det för konstigt att skaffa en sån?
    Och läser man lite mer om rasen får man reda på att de KAN vara besvärliga med andra djur och barn. Så, jag antar att det var anledningen til att "det blev inget".

    Eller? 0_o

    onsdag 14 maj, 2008 @ 15:21
  51. Johan skriver:

    "The dingo ate your baby" ^^

    onsdag 14 maj, 2008 @ 15:26
  52. sofen skriver:

    #49: Emu är vad kvinnans barn blir om de inte får en dingo.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 15:42
  53. Libban skriver:

    Jag håller med #45. Mycket hänger på ägaren. Mina vänners varghybrid, som ändå är så mycket som 75% varg, är helt fantastisk, lugn och snäll, speciellt försiktig och tålmodig med barn. Jag tror att problem mest uppstår när en varghybrid inte förstår rangordningen i "flocken", men detsamma gäller ju för vanliga hundar också. Mina vänners jycke är väl medveten om vem som bestämmer och skulle aldrig utmana den positionen, precis som vargar normalt inte utmanar sin alfahane.
    Det är verkligen inte var mans "hund", men kan uppenbarligen funka riktigt bra med rätt ägare.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 15:43
  54. pissenisse (hållandes Diana i handen) skriver:

    Utan att egentligen veta så påstår jag följande:

    Det borde vara lättare att få en dingo tam (i synnerhet om man tar den som väldigt liten valp), än en varg. Detta pga att dingon är en förvildad tamhund emedans vargen är ett från början vilt djur som sedan genom årtusenden har domesticerats och avlats till att skapa tamhunden.

    Men som sagt jag har egentligen inte en djävla aning.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 16:29
  55. Erik skriver:

    Dingon är en vildhund, märk väl "vild"…
    Den skulle behöva domesticeras över åtrtusenden igen.
    Vad jag ville säga var att många faktiskt funderar på att föra in dingo som husdjur. Utan att domesticera dem, folk borde tänka till lite. Tur att man inte får importera till Sverige för det hade säkert varit nån dum jävel som ville ha en som "trofé". Ursäkta om jag blev lite allvarlig, vill bara sprida kunskap=)
    /Erik
    Student vid Etologi- och djurskyddsprogrammet
    SLU

    onsdag 14 maj, 2008 @ 17:22
  56. Emma skriver:

    Haha, jag fattar inte ^^

    onsdag 14 maj, 2008 @ 18:17
  57. pissenisse (hållandes Diana i handen) skriver:

    Jag tror på #55 Erik. Själv föredrar jag billymumblare och cockerspanielar. I synnerhet om de heter Oy eller Toya.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 18:51
  58. Osmo skriver:

    Dingo var den fjärde medlemmen i Beatles.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 20:16
  59. Johan skriver:

    Saxar får wikipedia:
    "Dingoes as pets

    Currently, dingo puppies are only available within Australia and it is illegal to export them, though this may change through the urgings of breed fanciers. Puppies can cost from 500-1000 Australian dollars.[3] Although dingoes are generally healthier than most domestic dogs, and lack the characteristic "doggy odor"[3], they can become problematic during their annual breeding season, particularly males which will sometimes attempt to escape captivity in order to find a mate. Some Aborigines will prevent a dingo they have become attached to from escaping by breaking its front legs.[7]"

    Erik: Jag tror inte att de skulle vara nödvändigt att domesticera dessa nämnvärt och framförallt inte i årtusenden så länge det är rätt folk som tar hand om dem. Andra vilda djur kan ju hållas i fångenskap utav tusentals år av avel. Allt handlar om ägaren.

    onsdag 14 maj, 2008 @ 22:05
  60. pissenisse (hållandes Diana i handen) skriver:

    #59 Johan: Prova att skaffa en gorillahanne. "Allt handlar om ägaren"

    onsdag 14 maj, 2008 @ 22:22
  61. weblog skriver:

    och för alla oss som inte är bevandrade i engelska språket; här en översättning av #59s kommentar till svenska direkt från google translate

    "Dingoes som sällskapsdjur

    För närvarande dingo valpar är endast tillgängliga i Australien och det är olagligt att exportera dem, även om detta kan förändras genom urgings av rasen Fanciers. Valpar kan kosta från 500-1000 australiska dollar. [3] Även dingoes är i allmänhet friskare än de flesta inhemska hundar, och saknar de karaktäristiska "Doggy lukt" [3], de kan bli problematisk under sin årliga parningssäsongen, särskilt män som kommer ibland försök att undkomma fångenskapen i syfte att finna en mate. Några aboriginerna kommer att förhindra en dingo de har blivit bifogas från att fly genom att bryta dess främre benen [7]."

    onsdag 14 maj, 2008 @ 22:41
  62. Erik skriver:

    #59 Johan.
    hålla i fångenskap? det var väl ändå inte det vi diskuterade, husdjur var väl ämnet? alla djur går väl hålla i fångenskap, vad nu syftet skulle va me det (förutom bevarandebiologi)?

    torsdag 15 maj, 2008 @ 00:53
  63. ida skriver:

    Nu ska jag ta och besserwissra lite.
    På Wikipedia står följande: "Dingon (Canis lupus dingo) är en förvildad hund som främst finns i Australien, men även på ett fåtal platser i Sydostasien. Dingon anses vara en domesticerad och därefter förvildad form av den indiska vargen."
    Det var alltså folk som hade hundar som husdjur, for till Australien och bosatte sig där. Vissa hundar rymde tillbaka till det vilda och anpassade sig till Australiens klimat.
    Alla dingos härstammar således från tama hundar, alltså borde det inte vara så svårt att få en dingo tam, åtminstonde inte så svårt som det var för stenåldersmänniskorna att få vargen tam, och det har vi ju uppenbarligen lyckats med.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 01:33
  64. Mås skriver:

    Libban nu när du var snäll och berättade här vore det bra om du gjorde det för jordbruksverket/polisen också. Varg hybrider är förbjudna åtminstonne i Sverige och det beror inte på att det finns några enstaka hybrider som fungerar utan alla de som inte fungerar. Det behöver inte bara vara så att de bits eller på annat sätt inte fungerar. Dessa individer blir ofta otroligt nerviga och trivs inte speciellt bra i sällskap bland männsikor. Det är lika inteligent att ha en apa som sällskap, visst det kan fungera för dig men ofta gör det inte det för apan. Är man genuint intresserad av hundars ursprung och vill ha dem som familjemedlem kan jag rekomendera http://www.canaandog.se som bevisligen fungerar mycket bra.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 14:07
  65. Marjolene skriver:

    # 44 Josefin:

    För det kan ju inte vara BÅDE en hundras och en sorts vildhund? En vild hundras? Jo, det kan det såklart.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 14:07
  66. Mås skriver:

    Ida du har helt rätt men du kan räkna med att det tar väldigt många generationer och kräver ett bra avelsarbete eftersom att dingon de senaste tusen åren avlats vilda. De få som fått tillstånd att ha dingos i sverige har varit väldigt bra ägare men det hjälper oftast inte och ingen av dessa kommer att rekomendera någon att skaffa en dingo som ett sällskapsdjur.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 14:10
  67. Johan skriver:

    60#: Jag har väl aldrig sagt att du kan ta vilket djur som helst och kela med? Ganska dålig logik att säga att bara för att inte alla djur kan tämjas så kan inga det… Björnar som är det farligaste vilda djur vi har i Sverige har ju använts på cirkusar och liknande där de tränats att exempelvis dansa. Att säga att det inte går är rent skitsnack. Ägaren spelar väldigt stor roll.

    #62: Nej, visserligen men dingos hålls ju uppenbarligen som husdjur av en del i Australien. Det är ju en förvildad tamhund det handlar om.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 19:20
  68. Gibbel skriver:

    #8 Jocke och #16 Johan
    Man behöver faktiskt inte skaffa barn alls.

    torsdag 15 maj, 2008 @ 19:50
  69. Erik skriver:

    #67
    vet inte om wikipedia är en vedertagen källa riktigt. Jag kan ju skriva att gorillors parningsläte är "helan går" på wikipedia och ingen kan göra nåt åt det men det gör det inte sant.
    Men, om det nu är en tillförlitlig källa så vet jag inte om jag skulle det ett husdjur när man måste bryta benen av djuret för att förhindra det från att rymma…
    /E

    torsdag 15 maj, 2008 @ 22:16
  70. Johan skriver:

    #69. Nej, jag kan inte bevisa att det som står på wikipedia är sant men jag tycker infon känns för detaljerad för att vara fabricerad. Sedan finns det väl husdjur som skulle rymma om man inte höll dem instängda. Kaniner exempelvis. Men givetvis förespråkar jag inte sådana drastiska åtgärder för att förhindra att djuren rymmer.

    fredag 16 maj, 2008 @ 00:37
  71. Buster! skriver:

    Bättre att skaffa en bäver! Sveriges coolaste djur. Dem anfaller barn!

    fredag 16 maj, 2008 @ 02:24
  72. Aroogah skriver:

    #69 Erik: Ingen kan göra något åt om du skriver felaktig information på Wikipedia? Eh, jo, de flesta sådana inlägg i en artikel raderas efter högst någon timme, kanske lite längre på mindre välbesökta artiklar.

    Sedan står det ingenstans i Wikipedia-artikeln att man tvunget MÅSTE bryta benen av hundstackaren, bara att det gjordes – antagligen för att det var fullt av löpande vilda dingoer ute i bushen, vilket ju inte är fallet i Sverige.

    fredag 16 maj, 2008 @ 07:23
  73. Erik skriver:

    #72
    ok sista inlägget, sen återgår jag till mitt vanliga liv.
    Jag anser ändå inte att wikipedia är en tillförlitlig källa, och det står jag för. För dålig kontroll.

    Dingon är (numera) en vilt hunddjur, låt den var det. Vi behöver inte fördärva fler raser och få dem att lida för att vi ska få leka gud. Låt en hund vara en hund och ingen leksak! Gör livet lättare för dem istället för att göra dem så sönderavlade att de får ett liv fyllt av lidande.
    tack för mig.
    kram på er allihop

    fredag 16 maj, 2008 @ 12:56
  74. sweet skriver:

    Kvinna i den åldern utanför högskola behöver inte alls nödvändigtvis vara lärarinna…. faktiskt många äldre som läser på högskolenivå…. skit samma, det enda som e konstigt med denna dialog är ju egentligen att det är inte direkt en storvuxen hundras….skulle kalla det mellan!! Men det finns ju faktiskt de som har dingos till husdjur!

    fredag 16 maj, 2008 @ 23:22
  75. Aussie skriver:

    Är gift med en "aussie" vars australiska moster har en dingo som husdjur, en tik vid namn Wilma. Hon är väluppfostrad och tam. Minns inte exakt hur gammal hon är, men torde vara runt 5-6 år nu och det har aldrig varit några problem med henne. Kan påpeka att Wilma inte fötts i det vilda utan avlats fram, om nu någon undrar om hon kommer raka vägen från "the outbacks", vilket hon alltså inte gör.

    lördag 17 maj, 2008 @ 11:29
  76. Sara skriver:

    Mja – fast nu FINNS det ju hundar som kallas just dingo, och som är tama. Dessa påstås vara en korsning mellan tamhund och äkta dingo. Jag vet inte om det är sant, men det är hemskt fina och trevliga hundar (en gammal kompis till mig hade en). Alltså var det nog inte så konstigt, det hon sa…

    lördag 17 maj, 2008 @ 11:41
  77. Bambikill skriver:

    Alla vet väl vad en dingo är. Känns lika troligt som den där med kloakråttan som fick följa med hem från semestern.

    (Och jo man kan ha dingos som husdjur, men de är inte så jädra lämpliga egentligen.) (Och varför en familj från sverige skulle fått för sig att försöka importera en 20%-ig korsning från andra sidan jorden det vet jag inte. Men verkar långsökt. Eller så var kärringen bara dum och pratade om någon aussieras typ shepherd eller nåt.)

    söndag 18 maj, 2008 @ 15:17

Skriv en kommentar