Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

En motorchykel kanske?

Parkskolan, Örnsköldsvik

Två killar ~16 snackar om World of warcraft.
Kille 1: Har du hört att på det där nya, Wrath of the lich king, så ska man kunna ha motorcyklar och sånt?
Kille 2: Ja, helikoptrar också.
Kille 1: Det blir ju värsta overkligt när dom lägger in sånt. Liksom ofta en Orch skulle köra motorcykel.
Kille2: mm, precis.

Cred: MooS

Kommentarer (116)

Skriv en kommentar

  1. Anton skriver:

    det är ju så realistiskt, varför förstöra det!

    FÖRST!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:02
  2. Sara skriver:

    Såklart! Orcher har inte råd med en motorcykel, de får nöja sig med en kickbike

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:05
  3. Mary skriver:

    Orcha Orcher

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:06
  4. Banan skriver:

    Det hade ju lätt varit mer realistiskt med en Jet-Pak.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:06
  5. Wilgot skriver:

    #2 Sara: Nej, så hög levnadsstandard har de inte. De kör mest runt i kundvagnar som är snodda från ICA.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:06
  6. Banan skriver:

    Förlåt, menar ju förstås Jetpack! En sån skulle man ha haft själv.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:07
  7. Emmy skriver:

    hahahaha !

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:13
  8. LINNEA skriver:

    hahaha, nördigt!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:14
  9. Kluivert skriver:

    *suck*

    Vilken värld lever en del ungdomar i egentligen?

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:18
  10. Försvararen skriver:

    Jag förstår inte, i Warhammer ser man knappt en orc utan fordon.. Undrar vilken värld de lever i, de små knattarna.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:21
  11. Mumfi skriver:

    Vad är det som gör att killar som snackar om en film INTE är nördar, medan de som snackar om ett dataspel ÄR nördar. Vad är definitionen på ett nörd? Dataspel är lika mycket kultur som film och böcker. Dataspelsmusik är bland de bästa. Vissa låtar är helt enkelt geniala. Jag har spelat dataspel under nästan hela min uppväxt; gör det mig till ett nörd?
    Snackar man om "WoW-världen" så är det ganska lustigt att ta in motorcyklar. Det är alla ni som har fördomar mot dataspelande, och som går miste om det, som gör världen lite surare för var dag. Så, på mig bara.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:34
  12. Marcus skriver:

    Haha! Men var har de fått att motorcyklar och helikoptrar ska vara med ifrån? Jag spelar själv inte längre och har inte följt nyheterna kring expansionen men båda verkade ju veta om det. ^^

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:34
  13. Marcus skriver:

    9 – Mumfi: Håller med dig! Ofta när det blandas in videospel (rätt bra term på både dator- och tvspel faktiskt) så blir personerna klassade som nördar. Och för det första, vad är det för fel på det? Men visst kalla oss nördar om ni nu vill, för det är ju faktiskt riktigt roligt!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:37
  14. Phobos skriver:

    Eldbollar och liknande är ju såååååå verkligt det med, för att inte tala om att om du dör så kan du bli återupplivad bara genom att springa tillbaka från närmaste gravgård till platsen där du dog.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:38
  15. Lille P skriver:

    Mumfi: De som snackar film är också nördar, liksom de som snackar programmering, idol, gångna helgens fyllefest, sport eller böcker.
    Det är de som kan snacka lite om allt, men inte fattar mycket av något som inte är nördar. Vackert väder idag?

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:46
  16. Flawlless skriver:

    10, Marcus: Helikopter-liknande saker har ju funnits sedan The Burning Crusade, och ang Motorcyklar så finns det tillochmed en achievement för varje ras att skaffa en motorcykel, http://www.wowhead.com/?item=41508 och http://wotlk.wowhead.com/?item=44413 är hojarna.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:53
  17. Nusse skriver:

    #9 Skillnaden är att folk som pratar om WoW gör det i allmänhet hela tiden. Och definitionen av nörd är just "person med ett eller ett fåtal specialintressen". Det är ändå så otroligt mycket bättre än att inte ha några intressen alls.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:57
  18. Namn (måste anges) skriver:

    #9. Mumfi:
    Word.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 18:58
  19. elimsen skriver:

    Jag har aldrig förstått mig på folk som inte kan begripa att fantasy och science fiction kan vara realistisk inom sina egna ramar. Tycker ni t.ex. inte att det skulle förstöra filmupplevelsen i Sagan om Ringen om Sauron skickade iväg moderna stridsvagnar mot Gondor istället för sina orch horder?

    "Vadå, stridsvagnar är ju mer realistiskt än orcher iallafall"

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:00
  20. Fannie skriver:

    Det här är bästa sortens nördar.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:02
  21. aha skriver:

    Varför förstöra något som redan känns så realistiskt?

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:03
  22. Kimmy skriver:

    Mumfi: De är nördar p.g.a. att de sade ordet "overkligt" i samband med "Orcher kör inte motorcykel."

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:03
  23. Volume skriver:

    Haha gravgård!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:04
  24. Mister skriver:

    Grymt skön tjuvlyssning.
    Dom har ju helt rätt- det är overkligt i den miljön.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:05
  25. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Nej nej nu tar ni fel. Det är bara på Emmaus som de kör omkring i stulna kundvagnar.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:09
  26. Kurt Westbom skriver:

    Någon som skrev där uppe: Datorspel är kultur? Så sjutton heller. Missförstå mig inte, jag jobbar med datorer, men så fan heller att datorspel är kultur. Datorspel är en drömvärld för mindre vetande idioter.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:18
  27. Alla som inte dansar skriver:

    #11 Mumfi, att du helt plötsligt av eget intiativ tog upp frågan här gör iaf dig till nörd!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:29
  28. PyScripter skriver:

    #5 Wilgot
    Enligt lag är det inte stöld om man åter myntet sitta i :)

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:35
  29. Madde skriver:

    Jag tycker dock inte att det är så himla overkligt med motorcyklar i wow. Jag menar, det påminner ju om de flesta engineeringsakerna. Dessutom så är inte gnomernas mount särskilt verklighetstrogna heller (i wow-världen). Men de har i alla fall backspeglar.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:39
  30. Patrik skriver:

    Hmm, inte ett dugg kul tycker jag =/

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:58
  31. Mumfi skriver:

    #15 Lille-P, det var det mest ointelligenta jag hört idag.
    #17 Nusse, de som spelar WoW kanske är mer angelägna än andra att snacka om det, det är sant. Och i din definition av nörd glömde du nämna att det är i väldigt negativ bemärkelse.
    #22, om vi bortser från denna detalj till tjuvlyssning och ser till det stora hela, då?'
    #26 Kurt, du låter som vilken annan fördomsfull person som helst. Att någon trycker böcker gör inte att denna kan säga hur de som läser böckerna är som personer. Och vad är det som skiljer dataspel från film när det gäller den kulturella stämpeln? Och vem är är en mindre vetande idiot? Det gäller bara att spela lagom så är det väldigt god underhållning. Jag har som sagt spelat mycket under min uppväxt, och det är jag glad över. ÅH, vad roligt jag har haft. Numera är jag en välutbildad 18-åring.
    #27 Dansant, läs vad du skrev en gång till så kanske du förstår hur dumt det du nyss sade var.

    Tack för mig!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 19:59
  32. mimi skriver:

    och de är de enda mountarna med vägbelysning

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:06
  33. Christoffre skriver:

    Alla säger att det vore orealistiskt med motorcycklar och helikoptarar. Men inget säger något om magi, orcher eller örnar stora som minibussar.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:07
  34. laban skriver:

    Tycker att hela konceptet med engineers är att gå lite för långt.. men tja.. då kan man ju köra hela vägen. tjoho!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:10
  35. Johan skriver:

    Det finns en åtminstone inledningsvis ganska kul roman skriven av Mary Gentle, Grunts, som går ut på att några orcher hittar ett förråd moderna vapen och annat användbart i krig – som helikoptrar, granatkastare et cetera.

    //JJ

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:10
  36. Johan skriver:

    Sedan är elimsens kommentar (#19) en av de få vettiga hittills: rimligtvis bör man tolka uttalandet som att de citerade spelarna uppfattar det som orealistiskt inom de ramar som Blizzard har satt upp för sin spelvärld, och att det bryter mot deras uppfattning om hur den spelvärlden fungerar. Jag tror inte att de uppfattar WoW som ett mimetiskt spel från första början.

    //JJ

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:14
  37. [A N T O N] skriver:

    nejvafan. orc ska ju sitta på sin wolf !

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:17
  38. Romoe skriver:

    finns redan helikoptrar

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:35
  39. Uknow skriver:

    hahahah xD

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:44
  40. Johan skriver:

    Nu var det ett tag sedan jag spelade föregångaren Warcraft III, men vad jag kommer ihåg fanns det där Goblins med både helikoptrar och dynamit.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 20:58
  41. linnea skriver:

    g33ks -.-'

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 21:13
  42. Samuel skriver:

    Helikoptrar har funnits i Warcraft-världen långt innan WoW ens var påtänkt så jag förstår inte problemet.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 21:19
  43. Adeline skriver:

    Jag som trodde tjuvlyssningarna här skulle vara roliga. Jag spelar WoW och förstår precis vad de menar.
    Alla som tycker att folk som spelar WoW är nördar: Så jag är nörd för att jag spelar ibland och råkar prata om spelet ibland med de vänner som också spelar? Det är ungefär som att jag skulle titta på Sagan om Ringen-trilogin och sedan då och då råka snacka om filmen i flera år efter att jag sett den – är jag en Sagan om Ringen-nörd då?! Tror inte det va.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 21:24
  44. Laura skriver:

    Va?

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 21:53
  45. annahl skriver:

    11# Mumfi
    Om du nu har spelat så länge borde du veta att det heter DATORspel. Sluta våldta det svenska språket. Tack!

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 21:58
  46. Ninjah! skriver:

    #19 elimsen. Kunde inte sagt det bättre själv.
    #26 Kurt. På vilket sätt jobbar du med datorer? Jag läser själv just nu en ingenjörsutbildning med inriktning datavetenskap, och jag kan garantera att mängden spelintresserade i klassen har precis lika hög förmåga till en högre nivå av resonerande som oss andra. De flunkar inte mattekurserna eller programmeringen mer än oss andra heller. Så… vad baserar du dina slutsatser på?

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 22:24
  47. kalsone skriver:

    #43 Adeline: Jooo, det är du. Men man ska vara stolt över att vara nörd. Det är en global gemenskap som är få förunnat. Även om det finns många fejkare och wannabes därute efter de senaste årens uppsving i status för nörden. Det är klart det är overkligt att en orch skulle bränna omkring på en motorcykel. En orch skulle ju köra flakmoppe med flames på sidan av tanken och med en shitload av halvruttnade lik på flaket, som den kan ta en munsbit av när den blir hungrig. Annars blir det ju jäkligt irrelevant, liksom.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 22:45
  48. Marcus skriver:

    #43, Adeline: Efter att ha läst din kommentar dömer jag dig som nörd…

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 22:50
  49. Linnea skriver:

    Hahaha, det där var det klockrenaste på länge

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 22:57
  50. mikaelf skriver:

    Fixa ett stort M i början så blir jag glad :D

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 23:04
  51. Social missfoster skriver:

    Dataspel är fanimej kultur. Tror man annat får man gå med dumstruten in i idiothörnan.

    torsdag 23 oktober, 2008 @ 23:46
  52. Pygmepuff skriver:

    Men orka motorcykel :( Drakar ska det vara!

    fredag 24 oktober, 2008 @ 00:32
  53. ed skriver:

    Dataspel. Lulz. Datorspel heter det, inte för att vi håller oss till en svensk utdaterad term, men men.

    Datorspel är för övrigt den enda median som håller någorlunda hög klass nuförtiden i Sverige.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 01:18
  54. Stridsastronauten skriver:

    Det första jag ska göra när Lich King släpps är att bygga en motorcykel! Min bästis Frazz ska få åka med i sidovagnen och sen ska vi bara åka runt i Kalimdor och titta på naturen! rofl kekbur!

    fredag 24 oktober, 2008 @ 01:32
  55. Jo. skriver:

    Fin rubrik Tapio!

    fredag 24 oktober, 2008 @ 01:49
  56. MM skriver:

    Orc på motorcykel gå väll, haha tänk en Tauren däremot det vore unreal! Motordrivna fordon har ju alltid funnits i de äldre spelen på ett eller annat sätt så, undra dock om motorcykeln är ångdriven. Någon som har info om detta?

    fredag 24 oktober, 2008 @ 03:04
  57. Johan skriver:

    Håller med #54 här…

    Redan i warcraft 2 tror jag det är så kan man göra båtar och hämta olja… I Wc3 Finns det helikoptrar och siegetanks osv osv.

    Varför inte fortsätta på den banan? Blizzard gör bara så gott de kan för att skapa sin egen nisch. En som inte är allt för lik warhammer helt enkelt.

    Och citatet var superkul :D

    fredag 24 oktober, 2008 @ 03:21
  58. berra skriver:

    Adeline: spela wow? ibland? whaaaaat? det går väl inte att spela ibland bara.. antingen är man addict eller så har man klarat sig.. :P :D

    fredag 24 oktober, 2008 @ 03:53
  59. Quist skriver:

    #26; Kurt Westbom. "Datorspel är en drömvärld för mindre vetande idioter." Vad tror du vissa kritiker skrev om film i början av 1900-talet? För övrigt är tjuvlyssningen ganska skôj om man inte är WoW-spelare. Det är klart att spelet har sina egna ramar för realism.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 04:15
  60. Ixectrona skriver:

    Ha, min skola!
    Inte för att jag förstår vad de pratar om, men…

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:10
  61. oxido skriver:

    Med risk för felstavning så brukar de engelsktalande rollspelarna kalla det för immersion breaking. Dvs att något i den värld man målat upp helt plötsligt kommer in och "sabbar". För er som inte kan greppa det, tänk er ett avsnitt av Frasier, och så plötsligt kommer lite terrorister och FBI agenter in i Frasiers lägenhet och börjar skjuta på varandra och allt börjar likna Die Hard.
    Själva striden mellan två beväpnade grupper är inget orealistiskt, det händer i verkligheten, men det känns "overkligt" för den som är van att se på Frasier.
    .
    Jag älskar att höra folk som ser ned på datorspelande, men istället sitter i tv-soffan på kvällarna och matas med menlösa såpoperor. Det teamwork som det innebär att 25 personer möter en svår uppgift i WoW är faktiskt väldigt stimulerande.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:10
  62. Happymealungen skriver:

    Alltså, snackar vi en liten kawazaki eller snackar en frontpatchad 1% orch på HD?

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:13
  63. Happymealungen skriver:

    "snackar vi en" menar jag såklart.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:13
  64. Storasyster skriver:

    Denna tjuvlyssning var ju inte ens rolig… Förmodligen för att jag fattar vad de menar. Men… 1. Denna tjuvlyssning och alla kommentarer får mig dock att fundera på hur många tjuvlyssningar det egentligen är som är roliga bara för att vi som läser dem är okunniga inom området som det pratas om. Okunnighet skapar fördomar. 2. Begreppet nörd behöver inte alls vara negativt! Jag kan säga att jag är datornörd och stolt över det. Hur kul skulle det vara om alla hade samma intressen?? 3. Att TV-spel inte är kultur, utan en fantasivärld för idioter… Du som sa det måste vara en riktigt bitter och konservativ människa. Jag tycker synd om dig.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:51
  65. Tristan skriver:

    Jag tror att tjuvlyssnatredaktionen och tjuvlyssnaren måste be om ursäkt till mumfi och adeline…. Elakt att trampa på ömma tår. :D Vi andra tycker nog mest att det är kul när folk tar så illa vid sig av ordet "nörd"… Mitt ex var stenhård nörd och jag var själv en också men vi sa det med stolthet i rösten. Kom igen Mumfi och Adeline. Stå för vad ni är ;)

    fredag 24 oktober, 2008 @ 08:57
  66. oxido skriver:

    #64 storasyster: Om du inte klarar av att se det roliga i en tjuvlyssning bara för att du förstår vad den egentligen handlar om är det en brist hos dig själv.
    Jag vet tex dels att helikoptrar redan finns i wow, att motorcyklar kommer i lich king och vad killarna menar med att det känns overkligt. Men jag kan ÄNDÅ se det komiska i att man kallar något för overkligt i en fantasivärld där följande kan hända:
    Du slåss mot något, du är en hårsmån från döden, ändå kan du slåss lika effektivt som när du var vid full hälsa, och sedan, trots att du är en hårsmån från att dö, dvs din kropp borde vara tämligen skadad, så kan någon slänga en trollformel på dig och POFF så är du frisk som en nötkärna :-)

    fredag 24 oktober, 2008 @ 10:06
  67. Icantbelieveit skriver:

    WOAH! Stor å stark gå på Park!

    fredag 24 oktober, 2008 @ 10:09
  68. nanna skriver:

    Åh nej, Kalle is back och har skaffat sig fler alias!!!

    fredag 24 oktober, 2008 @ 10:40
  69. Kebab skriver:

    Jag gillar datorspel, men förstår inte hur man kan spela spel som wow. Helt skillbefriat. Istället går det ut på att spendera så mycket tid som möjligt vid datorn för att bli bäst.
    Då spelar jag mycket hellre strategispel som t.ex. starcraft, där man verkligen måste tänka.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 11:54
  70. Adeline skriver:

    #58, berra: Haha, jodå ;) Fast det går fram och tillbaka.
    #65, Tristan: Jag har faktiskt aldrig sagt att jag tycker ordet nörd är något negativt, fast efter mitt inlägg kan det kanske uppfattas så. Jag blir bara så irriterad på folk som ser på det som något negativt och använder det som skällsord nästan. Visst, jag tar inte åt mig, men jag tycker fortfarande det är irriterande. Jag skulle kunna säga att jag är WoW-nörd. Jag är även hår-nörd då jag gillar att hålla på med allt som har med hår att göra. Men faktum är att jag blir irriterad på folk som dömer en efter att ha hört en kort konversation/läst ett inlägg. Ni har egentligen ingen aning om vem jag är eller vad jag gör med mitt liv. Jag tycker folk är trångsynta och onödigt dömande. Men jag är inte arg, jag har bara uttryckt min åsikt ;)

    fredag 24 oktober, 2008 @ 12:09
  71. Happymealungen skriver:

    Vill ni joina min guild? Vi heter "hells angels" och raidar ulvsunda industriområde varje dag.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 12:16
  72. oxido skriver:

    #68 HMU: vilka bossar har ni få farm då?

    fredag 24 oktober, 2008 @ 12:37
  73. oxido skriver:

    #67 Adeline: Nuförtiden är ju tekniken en del av vardagen med, så att kalla någon som har en hobby/ett intresse som involverar teknik för nörd känns lite simpelt. Några som jag tycker man kan kalla nördar är de som är intresserade av ett ämne, och BARA det.
    Dvs kan de aldrig någonsin sluta prata om WoW så är de nördar. (jag är själv en WoW addict)

    Vi får starta ett TL guild, vår plan blir då att gå omkring i städerna och tjuvlyssna på ingame konversationer som är komiska ;D

    fredag 24 oktober, 2008 @ 12:44
  74. Gamlo skriver:

    Inser att jag är för gammal för att förstå vad ni pratar om och eftersom jag inte har några ungdomar i huset har jag inte en chans att få lära mig heller! Det är ett jättehopp mellan farmorsgenerationen (som jag tillhör) och barnbarnen (som kanske ni tillhör) och ändå har jag varit med om hela utvecklingen! Otroligt.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 13:06
  75. Wilgot skriver:

    #25 Vänsterhäntas Dag: Är det Emmaus som anordnar de hemliga kundvagnstornerspelen menar du?
    #28 Pyscripter: Sitter mynten kvar, är det i stället egenmäktigt förfarande ( http://www.warpdrive.se/56216 ), de orcherna jag syftade på brukar dock anordna "smash n' grab"-kupper mot ICA då och då. Jag brukar njuta av skådespelet från min vaktpost :)

    fredag 24 oktober, 2008 @ 14:13
  76. Storasyster skriver:

    #66 oxido: Du har nog missförstått mig lite. Punkt nummer 1 hade inte så mycket att göra med min egen förmåga att se/inte se det roliga i just denna tjuvlyssningen. Vad jag ville få fram är det jag skriver: Att det får mig att tänka på hur mycket okunnighet som finns bland människor, som skrattar åt saker de inte förstår och kanske till och med gör narr av dem. Jag tycker inte att faktum att jag själv inte gillade denna tjuvlyssning är en brist i mig själv, utan snarare att jag har en annan sorts humor än vad vissa andra har. Varför skulle det vara en brist?

    fredag 24 oktober, 2008 @ 15:23
  77. Einar skriver:

    @69 Kebab.
    Du behöver inte ta det här personligt. Du är dum i huvudet. Tror du seriöst inte att WoW har mycket med skill att göra? Klart att man kan bli bra genom att bara sitta och kötta sönder framför datorn, men du blir bra mycket bättre om du tänker igenom vad du ska göra.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 15:43
  78. Rickard skriver:

    Jag är lätt nörd. Jag tycker synd om andra som inte har något de verkligen gillar till den graden :)

    fredag 24 oktober, 2008 @ 17:31
  79. Mumfi skriver:

    Äsch, de flesta här är idioter som inte vet vad de snackar om. Your loss i vilket fall som helst. Att sitta och dega framför en film är så överskattat. Det finns bra filmer, självklart. Men det mesta är skit om man jämför med daTORspel. Förresten kan det hela dataspel också.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 17:59
  80. pissenisse (hållandes Diana och Drina i handen) skriver:

    Jag har aldrig lyckats kvalificera mig till att bli en nörd. Jag får nöja med att vara en mupp. Vi muppar får banne mig inga motorcyklar eller helikoptrar, vi får nöja oss med trampbilar och sparkcyklar.

    Jag skulle önska att jag hade den sociala kompetensen att gå från mupp till nörd.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 20:00
  81. Mrodman skriver:

    dom borde ha läst boken "Grunts" av Mary Gentle där kör Orcs alla möjliga roliga fordon och har fräcka vapen

    fredag 24 oktober, 2008 @ 20:17
  82. Happymealungen skriver:

    #72 oxido: Vi brukar sticka ner till en pizzeria i Sundbyberg och skrika gief loot! För "beskydd".

    fredag 24 oktober, 2008 @ 23:35
  83. zzz skriver:

    till elimsen:
    word.

    fredag 24 oktober, 2008 @ 23:39
  84. Rymdmaskens krog skriver:

    jag fattar inte rubriken, är "motorchykel" referens till "chykel" och vad är det i så fall???

    fredag 24 oktober, 2008 @ 23:59
  85. Gösta Stark skriver:

    Nörden (the nerd) är en amerikansk uppfinning. Over there ser man ner på alla ungdomar som inte är fullkomligt tomma i bollen, och kallar dem för nördar. Tyvärr ser det ut som om den här idiotglorifieringen även börjat nå Europa, främst via Hollywood.

    lördag 25 oktober, 2008 @ 00:00
  86. Nina skriver:

    #11 Mumfi
    Ja, du är en nörd.
    Men varför är det ett problem för dig?

    lördag 25 oktober, 2008 @ 00:02
  87. Kurt Westbom skriver:

    För det första skall jag förtydliga mitt tidigare uttalande. Jag tycker inte att film är kultur heller, det är ett fredagsnöje. Med mindre vetande idioter menar jag de som inte kan skilja spelet från verklighet. Vad konstigt det kan bli när man har mycket på jobbet och skriver ner något i all hast. Ni som spelar lite ibland och tycker att det är ett hyggligt tidsfördriv, er förstår jag mig på. De som lever för spelet, förstår jag inte.

    Någon undrar vilken typ av datorarbete jag pysslar med. Svaret är att jag har varit webdesigner i 10 år och bygger alltså hemsidor genom programmering. De som programmerar datorspel är ju ett helt annat släkte än spelnördarna. För att koda fram ett spel måste man ha väldigt stora kunskaper.

    lördag 25 oktober, 2008 @ 01:53
  88. Bach'lor da man skriver:

    #26 Kurt.
    Måste säga att jag blir allvarligt upprörd över människor som dig. Mindre vetande idioter? Jag antar att du inte känner någon "datanörd" särskilt väl, och hur kan du då uttala dig på ett sådant sätt och med en enda mening döma den människan som person på grund av deras intressen. Jag har när jag var yngre spelat mycket dataspel, inklusive World of Warcraft. Nu går jag på en utav Stockholms, och hela Sveriges för den delen absoluta elitgymnasium och skulle inte gärna bli kallad en mindre vetande idiot.

    lördag 25 oktober, 2008 @ 08:21
  89. Sara skriver:

    #87 Kurt.
    film räknas till kultur, då en av ordets främsta betydelser är "konstnärlig odling". annat som räknas som kultur i det avseendet är bla litteratur, konst, scenkonst, musik och arkitektur. jag personligen skulle nog även kalla dataspel en konstart (eftersom någon måste ju ha skapat spelet, inte sant?)

    sen tror jag nog att man inte kan vara hur korkad som helst om man klarar av att spela dataspelen, för att koda fram ett spel måste man ha väldigt stora kunskaper säger du, men vilka kunskaper behöver man inte för att spela dem då?

    sen kan man väl ha kultur som fredagsnöje? måste saker vara antingen eller?

    lördag 25 oktober, 2008 @ 12:42
  90. Cassandra skriver:

    Ja, för orcher finns ju verkligen på riktigt…

    lördag 25 oktober, 2008 @ 13:42
  91. Quist skriver:

    Kurt. Den 7:e konstarten endast ett fredasnöje? Ha!

    lördag 25 oktober, 2008 @ 14:12
  92. Kurt Westbom skriver:

    Visst kan även film vara kultur, men jag tror få av er tycker om att se på riktiga konstfilmer utan handling. Jag är ganska kunnig inom filmhistoria och "riktig" konstfilm är ingenting ma ser för att det är kul. Inom musik så anses Klassisk musik och möjligen viss jazzmusik samt opera tillhöra kultur, alla andra genres anses vara nöjesmusik. Detta efter regeringens och skatteverkets syn på livet, så kom inte och säg att jag är konstig.

    lördag 25 oktober, 2008 @ 14:35
  93. Ingen skriver:

    Man är nörd om man påpekar att de heter DATORnörd och inte DATAnörd…

    lördag 25 oktober, 2008 @ 16:08
  94. Einar skriver:

    Jag förstår inte riktigt vad som är så fel med att leva för spelet? Det är väl lika vettigt som att leva för sport, konst eller nåt annat?

    lördag 25 oktober, 2008 @ 16:11
  95. exorcisten skriver:

    hhaha den här skulle lätt kunna va riktig, WoW människor är inte så intelligenta

    lördag 25 oktober, 2008 @ 17:02
  96. NegerDea skriver:

    haha den va ball =)

    lördag 25 oktober, 2008 @ 21:34
  97. Aleks skriver:

    #95 – exorcisten
    Vissa WoW-människor vet att inte särskriva iallafall ;)

    lördag 25 oktober, 2008 @ 22:08
  98. Das Boot skriver:

    Jag säger som Bill Gates: Var snäll mot alla nördar. Det kan sluta med att du jobbar åt en.

    lördag 25 oktober, 2008 @ 22:33
  99. emma skriver:

    haha vad glad jag blev av att läsa det där:) skitkul ju:)
    nu inser man hur inne vissa är i den där "wow" världen:P

    lördag 25 oktober, 2008 @ 23:23
  100. cornelia skriver:

    till Das Boot;
    var det inte donald trump som sa det?

    lördag 25 oktober, 2008 @ 23:24
  101. Gift med spelutvecklare skriver:

    #87 Kurt Westbom
    Du ska ha en eloge för att du tydliggör skillnaden mellan spelare och speltillverkare. Många tycks tro att det är nördar som sitter i källare och knåpar ihop spel. Faktum är att det är ett oerhört komplext kodningsarbete och kräver mycket välutvecklad grafisk kunskap och skill. Faktum är att arbetet kräver 3årig universitetsutbildning.

    Dock håller jag inte med om att datorspel är skräpkultur. Det är ett fritidsintresse liksom vilket annat. Det ultimata är väl att vara friluftsmänniska som älskar att röra på sig när varje tillfälle ges, men om inte kan man knappast döma andra med hänvisning till att deras intresse är lägre rang på.
    Tack för mig.

    söndag 26 oktober, 2008 @ 10:15
  102. Kurt Westbom skriver:

    101: Eftersom jag kodar websidor vet jag ju att programmering är hårt, men datorspel är mycket svårare än mina webbsidor, så jag har stor respekt för de som har kompetensen att koda ihop ett populärt spel. Jag känner genom arbetet en del spelutvecklare och de jag känner är väldigt intressanta människor med hög kompetens.

    Sade jag skräpkultur? Jag sade att datorspel är ett fritidsintresse, inte kultur. Och personerna som redovisas i tjuvlyssningen ovan verkar vara sådana som inte kan skilja sitt fritidsintresse från verkligheten. Det finns stora skillnader mellan "normalspelare" och människor som lägger ner större delen av sin tid och sina pengar på en drömvärld. Men datorspelsutvekclare och "vanliga" spelanvändare har jag inga förmdomar emot.

    söndag 26 oktober, 2008 @ 13:18
  103. laban skriver:

    Slog mig att det är ju gott om orcher och motorcyklar i Warhammer 40k, så det är det roliga är ju egentligen att de inte har full koll. vilket inte är så kul egentligen?

    Tycker att det är en bra diskussion om Warcraft-världen, datorspel och intelligens. Tack alla :)

    söndag 26 oktober, 2008 @ 13:32
  104. Lol skriver:

    Inget är orealistiskt i WoW förutom IRL.

    söndag 26 oktober, 2008 @ 21:45
  105. oxido skriver:

    #76 Storasyster: Om man inte kan se sådant man själv är insatt i lite från sidan och se det komiska i det så handlar det ju inte om vilken sorts humor man har utan dålig fantasi.

    måndag 27 oktober, 2008 @ 08:04
  106. Psychoria skriver:

    Vissa saker passar in i en värld eller ett mindset, andra inte. Arketyperna/fördomarna om hur det ska vara kan variera något men är det min värld så ser ni inga jävla orcher i helikoptrar!

    Fantasy forever!
    /Nerd Führerin GM extraordinaire

    måndag 27 oktober, 2008 @ 11:26
  107. laban skriver:

    som sagt. det är hur man definierar världen man spelar i. I fantasin är alling möjligt. Regerade t.ex. på att det plötsligt fanns krut i nån expansion till DoD. Det tyckte jag att dra det för långt.

    Blizzard har valt att ha med en hel del tekologi i sin spelvärld (Warcraft-världen). Men andra har sin typ på vad "fantasy" egentligen innedär. I sagan om ringen som är grunden till fantasy finns t.ex. också krut (Helms klyfta någon?)

    Finns ju hur mycket som helst att skriva om det här :)

    måndag 27 oktober, 2008 @ 15:17
  108. Zohr skriver:

    det roliga är ju: "Det blir ju värsta overkligt när dom lägger in sånt. Liksom ofta en Orch skulle köra motorcykel." Vadå, så WoW var helt realistiskt och verkligt innan det eller?

    måndag 27 oktober, 2008 @ 16:27
  109. Amerikanskan skriver:

    Geez, Kurt. Way to be an elitist prick. Vem är du som får bestämma vad som kan eller inte kan räknas som kultur?

    måndag 27 oktober, 2008 @ 21:56
  110. Kurt Westbom skriver:

    109: Jag går efter regeringens och skatteverkets riktlinjer samt åsikterna hos samtliga i min bekantskapskrets samt givetvis mina egna åsikter.

    tisdag 28 oktober, 2008 @ 01:16
  111. U skriver:

    Stava rätt! Från och med det att den nya översättningen av "Lord of the Rings" kom ut, heter boken "Ringarnas Herre" och inte "Sagan om Ringen", och det som förut kallades "orcher" heter nu "orker".

    fredag 31 oktober, 2008 @ 00:36
  112. Patrik skriver:

    @57 Johan och 103 Laban:
    Vad är det förutom kanske Taurens som inte redan finns i Warhammer världen?

    (inte menat som en klagan… mest en undran)

    fredag 31 oktober, 2008 @ 16:13
  113. Jonte skriver:

    Rofl, detta börjar ju likna Barrens chat en söndag morgon.

    onsdag 05 november, 2008 @ 11:42
  114. xcx skriver:

    > 113: Rofl, detta börjar ju likna Barrens chat en söndag morgon.

    this! haha..

    fredag 07 november, 2008 @ 09:32
  115. laban skriver:

    112# Jag tror inte det finns Taurens i Warhammer-världen/40K nä… Men nu handlade det om orcher. Eller orker som det heter för somliga. Eller vad som nu är politiskt korrekt i DoD, Warhammer/40K, LoTR (både böckerna, brädspelet och vad det nu finns), IRL eller annat påhittat :)

    och 114#: Det hade ju bara gällt WoW. Nu har diskussionen glidit in på allt möjligt här tydligen. Alltså ännu värre XD.

    Wie!

    söndag 09 november, 2008 @ 22:39
  116. Ellen skriver:

    haha, seriöst!

    tisdag 18 november, 2008 @ 19:25

Skriv en kommentar