Milgram light
Max, Boden
En kille ~21 beställer en "Frizzy".
Restaurangbiträdet: Tyvärr är maskinen som rör om Frizzyn trasig, men du kan få en ändå, orörd.
Killen: Men en Frizzy ska vara rörd, du får röra om den åt mig!
Restaurangbiträdet börjar röra om den med en sked, samtidigt som killen betraktar med en funderande blick.
Restaurangbiträdet: Förnedrar du mig?
Killen (med en överlycklig blick): Det stämmer!
Publicerat den 28 juli, 2009 kl. 13:24 under Norra Sverige av Tapio
Kommentarer: 82 -
Snacka om att sparka på en som ligger.
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:32Shake him then sue him.
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:35Haha, underbart.
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:36snälla klubben här alltså,
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:47You got served.
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:54jaha, så det är så arbetarklassen ska behandlas! coolt.
tisdag 28 juli, 2009 @ 13:55Jag jobbar inom service. Bara så ni vet så behandlar man den som säljer grejjerna till dig dåligt så är det inte helt ovanligt att man får en spottloska eller något annat värre i det man äter. Lite tvål eller kanske en skvätt kräkmedel.
Man får vad man förtjänar.
Kunder är f.ö. de dummaste varelser som finns. Viva la misantropism!
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:09hahaha <3
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:24BLIZZER ! ! !
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:37HAHAH, underbart!
#7 Dencrypt, hoppas du får en spottloska tillbaka i din egen käft någon dag :)
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:38Jag som egenföretagare känner "Varför inte?" Skall den vara rörd så skall den den, punkt slut. Vill man inte ha saltgurka på hamburgaren skall du inte få det heller. Det är ju kunden som betalar och då är det bara att antingen vägra sälja eller också knipa käft och fixa det kunden vill ha.
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:41Haha underbart! Tror inte det är så illa som dencrypt vill få det till i det här fallet. Låter mer som de båda gjorde det med glimten i ögat, biträdet ställde frågan förmodligen på skoj för att fylla ut tystnaden och kunden hakade på.
För övrigt har jag jobbat på BurgerKing, div. konditorier och stora bagerier – en enda gång har jag varit med om att någon sabotagerat maten/degen och det var två pojkar som spottade och hällde i snus i bulldegen. Men det var under gymnasiet också under utbildningen och bullarna från bulldegen såldes aldrig eftersom folk såg vad de gjorde och berättade det för lärarna.
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:47Tycker även han förnedrar sig själv genom att äta på en snabbmatsrestaurang.
tisdag 28 juli, 2009 @ 14:55Helt rätt, han betalar ju för att få sinn "frizzy" medans hon/han får betalt för att göra en.
tisdag 28 juli, 2009 @ 15:04Oj, läste först "Föredrar du mig?". Hehe, det blev lite annat då jag läste vad det egentligen stod.
tisdag 28 juli, 2009 @ 15:06För det första: Det heter blizzer.
För det andra: Dencrypt har så jävla rätt.
Jag jobbar själv på Max och ingen kan tro hur mycket skit man får ta, de flesta kunder är idioter, jag har aldrig gått så långt som spottloska, men kanske snart… mohaha :)
..och förresten, plocka bort din jävla saltgurka själv, jag gillar inte heller saltgurka, men skulle aldrig få för mig att specialbeställa det.
tisdag 28 juli, 2009 @ 15:33Personligen så undrar jag vad en "Frizzy" är för något.. Antar att det är en "Blizzer" de menar.
tisdag 28 juli, 2009 @ 15:58Lättmjölk, man beställer väl maten som man vill ha den? Inte som den anställde föredrar den? Du är ju den dummaste själv haha.
tisdag 28 juli, 2009 @ 16:27Håller med Kurt Westbom, det är ju kunderna som betalar lönerna, och att kalla kunderna för idioter är ju bara barnsligt. Visst är det tråkigt att vissa är bittra över att de inte lyckats ta sig längre än ett restaurangbiträde på Max, men det ska absolut inte gå ut över kunderna. Då kanske inte serviceyrket är rätt jobb.
tisdag 28 juli, 2009 @ 16:32Vad är det för fel på en del personer?
Arbetar man i ett serviceyrke och inte fattar vad man får betalt för, så kan man lika gärna säga upp sig.
Denna kommentaren är mest riktad till #16, undrar om din chef är av samma åsikt?
tisdag 28 juli, 2009 @ 16:41lättmjölk!
själv jobbade jag på McD en gång i tiden och nog f-n fick man ta en hel del skit från gästerna (heter ju så). Samtidigt skulle jag aldrig förstöra maten de betalat för. En del av pengarna gick ju till min lön… Att jobbiga människor fick sämre service än andra är ju en annan sak.
Men din attityd mot specialbeställningar är helt fel.
tisdag 28 juli, 2009 @ 16:54Du kan ju inte förvänta dig att folk skall riskera att få allergichocker bara för att personalen är för slö för att göra en burgare helt utan det de inte tål eller vill ha.!! Du vet, även om du tar bort nåt som legat i/på burgaren finns det spår av det kvar.
Det heter "mAx" inte "Max".
tisdag 28 juli, 2009 @ 17:00Men kunden är ju för d-lig här. Jag menar kassakillen säger ju att maskinen som skall röra runt glassen är sönder – men erbjuder honom ändå en Blizzer – dock ej rörd. Service på hög nivå.
Ta den eller köp nåt annat – itan att vara så löjligt bitchig.
Usch nu känner mig som en 80-årig gnällgubbe.
Ett tips till alla fastfoodkassörer: Frågar nån runt 18 år efter sugisar – säg aldrig åt dem att titta till höger (på de två tjejerna i samma ålder och klädda i korta klänningar…. )
tisdag 28 juli, 2009 @ 17:00lättmjölk; Om kunden ber om något, ge honom det. Vill kunden inte ha någon saltgurka så ska kunden inte ha någon saltgurka. Klarar du inte av att ordna en hamburgare utan saltgurka så skaffa dig ett ännu lättare jobb. Jag hatar servicefolk med sådan attityd som din, hoppas ni alla ramlar huvudstupa ner i fritöserna på era skitjobb..
tisdag 28 juli, 2009 @ 17:13Bara jag som tycker att det låter som om de hade någonslags kemi mellan dem? Skulle inte bli förvånad om de båda två log mot varandra eller skrattade efteråt haha. XD
tisdag 28 juli, 2009 @ 17:41Och förresten, #7 dencrypt: Usch, vad fan gör du i servicesektorn för? Fy fan för folk som du. Det där är precis varför jag är rädd för att äta ute. Avskyvärt. Dessa människor betalar faktiskt dig. Hoppas du jobbar på McDonald's. :l
tisdag 28 juli, 2009 @ 17:45#19 Call-E Vadå "kassakillen", det står väl inget om att restaurangbiträdet är en kille? Förresten, har de inte kameraövervakning på snabbmatställen så att såna som spottar i maten åker fast?
tisdag 28 juli, 2009 @ 18:21@7 dencrypt: Jag vill veta ditt födelsedatum, jobbplats och vilka tider du jobbar!
tisdag 28 juli, 2009 @ 18:30Hahaha, fan bästa på länge. xD
tisdag 28 juli, 2009 @ 18:35@7 dencrypt: Jag vill veta ditt skonummer, cykelmärke och hur ofta du går på dass!
tisdag 28 juli, 2009 @ 19:16hoppas han blir rånad påväg hem =)
tisdag 28 juli, 2009 @ 19:51Är det bara jag som inte förstår rubriken? Milgram är ju mest känd för sina experiment med de fejkade elstötarna, och visst – det handlade om att lyda auktoriteter, men annars är kopplingen rätt långsökt.
tisdag 28 juli, 2009 @ 20:02Haha! En av de bästa på länge.
tisdag 28 juli, 2009 @ 20:06Ska den vara rörd så ska den.
Kan man verkligen förnedra någon genom att låta denne göra sitt jobb?
tisdag 28 juli, 2009 @ 20:25Killen var inte shaken, men smått störd.
tisdag 28 juli, 2009 @ 20:35pinnen: jag vill bara veta vilket käk du vill ha! *krram*
tisdag 28 juli, 2009 @ 21:14Ha ha ha så grymt :)
tisdag 28 juli, 2009 @ 21:43Beroende på vad man jobbar med skall man bara suga och svälja. Annars kanske man blir utan lön. Det var nog inte sååå jobbigt att röra om glassen. :)
tisdag 28 juli, 2009 @ 21:54I suppose there is something to be said for honesty. And being an absolute ass.
tisdag 28 juli, 2009 @ 22:01#22 erase/rewind: knappast. Det heter Max. Loggan ser ut som mAx dock.
tisdag 28 juli, 2009 @ 22:16Är det bara jag som tror att killen egentligen är en dum ,förvuxen 10-åring?
tisdag 28 juli, 2009 @ 22:34Ayla Catpaw; nej du är absolut inte ensam, jag tror precis detsamma.
Visst finns det kunder som behandlar en som skit på snabbmatsställen och liknande men whatever? Majoriteten är faktiskt trevliga och skämtsamma av sig så varför bli bitter över att en eller två av hundra har en dålig dag och låter det gå ut över en? Det blir ju bara ännu en historia att dra senare när man behöver dra nåt som folk kan förfasas över. ;) Folk som arbetar på såna ställen och håller på med "hämndaktioner" som spott etc. i maten borde snarare själva lämna in avskedsansökan eftersom jobbet uppenbarligen är helt fel. Serviceinriktade yrken kräver service, hur skulle det se ut om personalen på sjukhusen höll på med såna här hämndaktioner? Då skulle ni inte bli glada, men ni skulle tycka att de skulle stå ut med era dåliga humör eftersom det är ni som har ont eller mår dåligt just då.
tisdag 28 juli, 2009 @ 23:4519. jonte
"Visst är det tråkigt att vissa är bittra över att de inte lyckats ta sig längre än ett restaurangbiträde på Max"
Hahaha, vet du inte att 90% av dom som jobbar inom den branchen har det som ett extra-jobb? Eller så är dom under 22 år, vem har lyckats ta sig långt på 22 år?
en liten tanke bara….
onsdag 29 juli, 2009 @ 01:33hahahaaha ååh ;>
onsdag 29 juli, 2009 @ 03:01#7 dencrypt: Fin strategi. Du menar alltså att om du lämnar in bilen på verksta'n och har en dålig dag är det helt okej om bilmekanikerna tar det personligt och kopplar ur dina bromsar, sedan står och hånflinar när du kör iväg ovetandes?
onsdag 29 juli, 2009 @ 03:22@jay. Nej men om man beter sig som ett arsel mot mekanikern så lär ju inte reperationerna gå snabbare och det kan nog bli lite dyrare än vad du räknat med.
onsdag 29 juli, 2009 @ 04:02#7 dencrypt överdriver men jag förstår inte alla dessa människor som tror att det ingår i jobbet att ta skit från kunder.
Har själv jobbat i butik och under de 5åren hände det bara en gång att en kund gick för långt, honom kastade jag ut ur butiken. Han ringde sedan till chefen och klagade, varpå min dåvarande chef(som redan hört om händelsen från mig och övriga kollegor) förklarade för kunden att han redan visste vad som hänt och att kunden nu kunde betrakta sig som icke önskvärd i butiken.
I det här fallet verkar det ju dock röra sig om ett skämt.
onsdag 29 juli, 2009 @ 04:03Haha är det människor som aldrig jobbat inom service-yrket som kommer med dessa kommentarer eller? "Vill han iinte ha en saltgurka så ska du faaccking fixa det annars kan du dra åt helvete din jhväla fritöshora".
onsdag 29 juli, 2009 @ 06:40jobbar själv i butik o visst ska man ge kunden va den vill ha o vara trevlig helt igenom MEN ger det verkligen folk rätt att behandla en hur som helst bara för att vi 'faktiskt har betalt för att serva oavsett'? har kunder som medvetet förstör o beter sig grisigt åt är DET rätt? o ska vi då fortfarande behandla dem med samma respekt? det gäller väl ändå båda parter?
onsdag 29 juli, 2009 @ 08:31#7 Iofs har du själv ätit på restaurang och hör ju till de där flesta idioterna, som du snackar om. Visst kan man som kund vara onödigt ohyfsad och krävande, men att sabotera kunders mat är alltid mer idiotiskt.
onsdag 29 juli, 2009 @ 09:35hugo!
Fick för mig att det stod att det var en man/kille när jag skrev inlägget, kollade inte så noga utan skrev mitt inlägg så snabbt jag kunde.
Vet inte hur det är nu – men på min tid fanns inga soåna kameror uppsatta överallt. Och jag hoppas att det inte är så nu heller. Känns lite väl mycket "1984-orwellskt" att varje liten rörelse du gör är övervakad.
onsdag 29 juli, 2009 @ 10:20Men det skulle ju aldrig behövas om: Kunderna respekterade de som jobbar, de som jobbar respekterade kunderna, företagen/restaurangerna utbildade personalen så att servicetänkandet alltid finns där (och cheferna behandlar personalen med respekt och ger dem stöd när det behövs)
Om alla respekterade varandra skulle ju allt vara perfekt :-)
är det bara jag som egentligen funderar om de är bekanta på något sätt?? :-)
onsdag 29 juli, 2009 @ 11:27Alla som säger att kunderna inte alls beter sig som svin ibland: kolla notalwaysright.com?
onsdag 29 juli, 2009 @ 12:04Jag läste "Föredrar du mig" och tyckte att det lät som en gullig ragg-replik. :P
Men det beror ju på att jag trodde att kassabiträdet var en tjej.
onsdag 29 juli, 2009 @ 16:21HAHAH! humor! ser verkligen framför mig en arg bodenbo som är lite småfull! humor! men visst stod de föredrar du mig igår??!
onsdag 29 juli, 2009 @ 17:14#12 Mandarin:
onsdag 29 juli, 2009 @ 17:22Jag skulle ha velat varit där när lärarna tvingade dem att äta upp alla sina egna snusbullar.
För er som funderar på rubriken: I mitten av 90-talet började det komma samtal till diverse affärer (snabbmatsrestauranger och några livsmedelsaffärer). Uppringaren sade sig vara polis och uppgav att en (kvinnlig) anställd gjort sig skyldig till ett brott.
Uppringaren sade till personen (vanligtvis en chef av något slag) att göra diverse saker "I väntan på att polisen anländer" bland annat kroppsvisitation och att tvinga den anställde att ta av sig kläderna för att titta efter stöldgods eller liknande.
Det här är relaterat för att uppringaren sade något i stil med: "Jag tar på mig ansvaret"/"Det är jag som bär det fulla ansvaret". Precis detta var vad Milgrams experiment gick ut på.
onsdag 29 juli, 2009 @ 17:47@VHD: Du är så söt så jag äter upp dig snart!
onsdag 29 juli, 2009 @ 18:11#46 Leffe: Ja, så långt är jag med. Men dencrypt skrev inte att han/hon segade med att få fram maten, eller saltade notan. Om kunden har någon allergi kan spott eller kräkmedel säkert få liknande konsekvenser som icke-fungerande bromsar.
torsdag 30 juli, 2009 @ 00:39@jay. Ja det har du rätt i. Men jag tvivlar starkt på att dencrypt verkligen har ett service yrke. Det han säger är ju vädigt överdrivet, spott ok det kanske sker någon gång om kunden varit extremt otrevlig(och även då så kan jag inte tänka mig att det är vanligt), men att ha kräkmedel eller tvål i maten eller ha kvar sånt som kunden begärt bortplockat? Har svårt att tänka mig att folk som jobbar med mat skulle vara så dumma, alla som jobbar med mat blir ju utbildad matsäkerhet och varför det är viktigt.
Så när dencrypt hävdar att sådant inte är helt ovanligt så kan jag inte tro att han jobbar med ett serviceyrke(speciellt med något ställe som hanterar mat) och om han gör det så lär det vara ett jäkla sunkigt hak som anställer någon som honom.
torsdag 30 juli, 2009 @ 04:48Helt bizzart att folk på allvar kan skriva att det är en vedertagen metod att när man känner för det sabotera nån ovetandes mat! Med disk eller kräkmedel dessutom! Hoppas alla är medvetna om hur psykotiskt, olagligt och absolut INTE vanligt beteende det är!
Nej, vi får allt hoppas på att antingen dencrypt åker dit för sina brott eller är ett troll.
Madness!
torsdag 30 juli, 2009 @ 08:47Klockren!
torsdag 30 juli, 2009 @ 10:24jay: heja dig!
varför är det ingen som klagar på hur många inom serviceyrken beter sig? visst, det är jobbiga tider, slitigt, idioter till kunder o.s.v. men varför skulle de ha rätt att sänka sig så lågt? plus att jag otaliga gånger blivit behandlad som en idiot men jag kan ju inte direkt snuska ner pengarna som hämnd. eller som några har gjort, vägrat uppge sitt namn för att man inte skulle kunna ringa och klaga för chefen.
i ett serviceyrke (ja, SERVICE borde det väl ändå vara?) representerar den anställde butiken. kunder har inte rätt att bete sig som idioter men samtidigt betalar idioten din lön. vid andra yrken brukar man väl ändå inte bete sig som en idiot mot den som betalar ens lön där? alltså, jobbar man i service-yrken tjänar man ju fan bäst på att vara trevlig så att kunden kanske väljer den affären, vilket leder till ökade intäkter och så småningom kanske även till högre lön för den anställde eller extra antal timmar att arbeta o.s.v. är man bitter över kunderna så klaga till kollegor på fikarasten.
torsdag 30 juli, 2009 @ 10:53HAAHAAA helcool :D
torsdag 30 juli, 2009 @ 12:46#60 Leffe: I ett avsnitt av Sanningens Ögonblick erkände en kvinna att hon spottat i maten hon serverat. Eller om det var plockat upp den från golvet och sedan serverat… Eller båda.
torsdag 30 juli, 2009 @ 14:39Hursomhelst händer det, på riktigt. I hate to break your spirit men, som Dr. Cox i Scrubs sa en gång: people are bastard coated bastards with bastard filling.
Och förresten så tror jag knappast dencrypt skriver i sitt CV att han/hon spottar i maten.
Nej, men däremot finns det gäster som kan vara så ohyggligt otrevliga när man själv varit vänlig på alla sätt och vis. Då brister det för mig. Jag går väl aldrig till någon annans arbete och klagar. Det är riktigt tufft att jobba inom hamburgerbranchen kan jag säga.
torsdag 30 juli, 2009 @ 23:57Och de inom vården klagar? Det är INGENTING mot vad hamburgerbranchen är. Det vet jag, för jag har själv jobbat som vårdbiträde tidigare.
Vi får inte ens dricka en mun vatten när vi stått 7 timmar utan rast vid kassan/köket. Då måste vi försöka hitta en lucka för att springa till bakre delen. Att gå på toa är inte heller uppskattat. Det ska man ju försöka hinna med på den halvtimmes rast man har på sitt tolvtimmarspass. TUR ATT MAN SKA SADLA OM :D
@63, mais oui monsieur:
fredag 31 juli, 2009 @ 15:57Alltså, folk klagar faktiskt en hel jävla del på anställda inom serviceyrken. Dock är det så många som kommer med så oerhört löjliga klagomål att jag tror de flesta slutat bry sig.
Jag gör alltid mitt bästa för att kunden ska vara glad och nöjd, och jag försöker alltid utstråla glädje, även om jag hatar mitt jobb något fruktansvärt just nu (och studerar för att kunna få jobba med något roligare). Jag förstår inte hur man skulle kunna sabotera mat eller bete sig svinigt bara för att någon vart dum mot en, men jag förstår frustrationen som många känner när vissa kunder bara letar efter bråk.
Inte förrän jag läste Lovisas (#15) kommentar insåg jag att det INTE stod "Föredrar" utan "Förnedrar". Då läste jag ändå flera gånger..
Hmm. Var ju en ok lyssning ändå..
fredag 31 juli, 2009 @ 16:13@ charlotta:
lördag 01 augusti, 2009 @ 19:36det är väl fortfarande inte kunderna som bör råka illa ut för att det är hårt att jobba inom ett serviceyrke?
jag tycker som vissa andra ovan att det verkar helt uppenbart att det är något av ett skämt från kundens sida, vilket den anställde verkar inse efter en stunds rörande i… var det Blizzern?
jag menar, om kunden fått veta att dipsåserna var slut, hade han då krävt att kassakillen/tjejen skulle ställa sig och göra en sås till honom och hälla i en liten burk?
söndag 02 augusti, 2009 @ 00:32Jag slår vad om att han ville verka lite gnällig och bortskämd, och sa så för att se om det gick… Helt otroligt att den anställde gick med på det, och om han (kunden) sen, verkligen ler med hela ansiktet (alla vet hur nån ser ut som gör det..) och håller med… kom igen, det är ju ett skämt från hans sida!! :D
Stirred, inte störd.
tisdag 04 augusti, 2009 @ 00:23Ååååkej…för att reda ut ett å annat. Max har Blizzer, Frasses har Frizzy. Punkt.
tisdag 04 augusti, 2009 @ 11:00Troligt att de kände varann då de flesta i Boden är mer eller mindre bekanta! :D
tisdag 04 augusti, 2009 @ 17:12"#48 L skriver: Haha är det människor som aldrig jobbat inom service-yrket som kommer med dessa kommentarer eller?"
onsdag 05 augusti, 2009 @ 01:13.
Nej. Det är det inte. Kurt Westbom (#11) är egen företagare, och han skrev att han tycker så. Jag vet inte om Joker (#24) har jobbat inom service-sektorn, men jag har jobbat på McDonalds, och jag håller fullkomligt med honom. Ska jag som inte gillar senap, sitta och skrapa av den i efterhand, och dessutom stå ut med att den ändå förstört burgaren, bara för att du inte kan stänga av din robotfunktion? Menar du att om Burger King har en meny med hamburgare/cheeseburgare/hamburgare med gurka/cheeseburgare med gurka/hamburgare med senap/cheeseburgare med senap/hamburgare med gurka och senap/cheeseburgare med gurka och senap, så ska personalen ordna det, men står det inte uttryckligen, så kan man inte vara flexibel? Idiotiskt!
.
Det här handlar ytterst sett om en fri marknad. Restaurangägaren har rätt att bestämma att personalen lagar burgaren som kunden vill ha den, och passar det inte personalen, så jobba inte där. Å andra sidan kan han/hon/de bestämma att kunden ska hålla sig till de fasta koncepten, och inte specialbeställa, och passar det inte kunderna, så kan de låta bli att handla där. Är det orimligt att låta bli att lägga dit gurka, så får restaurangen problem med att få folk, och då får de ändra det. Är det däremot rimligt, så kommer kunderna att gå till de restauranger som är flexibla, och då ändrar sig de andra, eller går i konkurs. Det är vedertaget att man får specialbeställa (pröva du att säga "plocka bort din jävla saltgurka själv, jag gillar inte heller saltgurka, men skulle aldrig få för mig att specialbeställa det" till en kund, så får vi se hur länge du har jobbet kvar) och det är för att det faktiskt är rimligt att man får det.
nej det menade jag verkligen inte. och det sa jag inte heller. jag tycker bara det är tråkigt hur lite respekt man får, trots glatt humör och vänlighet för att man "bara jobbar på en hamburgerrestaurang". vi är människor vi också.
onsdag 05 augusti, 2009 @ 02:32åh, min maxrestaurang! :D
onsdag 05 augusti, 2009 @ 21:25Kram på er alla hamburgerslavar, det kan inte vara lätt alla gånger när bakfyllevågorna drar in över haket.
Men alla yrken där man utsätts för hela befolkningen är ofrånkomligen drabbade av ett representativt urval av mänsklig idioti.
Tro mig, jag var valförrättare i EU-valet och det var bl. a. en person som började med att sprätta upp valkuvertet från botten (så som vi ska göra när vi räknar) för att lägga i sin valsedel det hållet istället för att bara stoppa den i kuvertet och klistra igen fliken som en normalstörd människa hade gjort.
Och ändå har man alltså rösträtt-det är fanimig fantastiskt.
torsdag 06 augusti, 2009 @ 16:36jag har jobbat inom den här branchen och det är klart att jag gjorde det jag fick betalt för: var trevlig i så gott som alla lägen och behandlade gästerna med största möjliga respekt trots att vissa var idioter… Och som gäst försöker jag att beställa så underlättande som möjligt för den som tar min order. Vill jag inte ha saltgurka så plockar jag bort den själv (är inte allergisk men hade jag varit så hade det känts ok att specialbeställa). Jag dömmer (eg. dömde) inte heller dom som specialbeställ eller komplicerar menyerna lite eftersom att jag inte har en aning om Varför. Men jag överhörde nån gång en pappa och en flicka som åt, och han var sur på henne för att hon specialbeställde bort gurkan när hon mkt väl kunde ta bort den själv. Hon verkade faktiskt skämmas lite.. Hur som helst… Själva Situationen med att människor komplicerar saker i onödan (dvs Inte allergiker m.fl.) .. det är ju DEN som irriterar. VARFÖR finns det behovet att krångla till för någon annan? får man inte dåligt samvete? Att vara onödigt otrevlig, slänga ur sig taskiga kommentarer m.m. Det finns sånna människor överallt, inte bara inom den här branschen.. och dom som säger "ni får ta det" har rätt.. men man undrar ju – är det dom som är skitstövlarna? bara för att man KAN måste man ju inte va en idiot!
fredag 07 augusti, 2009 @ 14:35hahaha den roligaste på länge!
tisdag 11 augusti, 2009 @ 17:36Ni som håller med dencrypt gör inte ert jobb och borde få sparken!
Vilken skithög till kille, typiskt såna personer som går loss på att förnedra andra. Jag brukar se till att sådana kunder aldrig kommer tillbaks, eller att de åtminstone ser till att uppföra sig som folk när de handlar hos mig. Slipper man dem så får alla andra 99,9% av kunderna bättre service och gladare kassapersonal. Önskar fler som jobbade inom service hade lite mer ryggrad.
fredag 14 augusti, 2009 @ 19:32Vilken SYN man har på arbetare här! Ursäkta att jag inte har "pappa-betalar"-kort! Jag jobbade på McDonalds ålder 15-18 sedan ICA under tiden som jag studerade (flyttade hemifrån som 17-åring vilket kostar). Och kunder kan inte bete sig hur som helst! Det är inte vårt jobb att ta skit! Människosynen här är rutten. Jag skulle aldrig spotta, men att tycka de som beter sig illa är idioter är min rättighet. Alla borde jobba på McDonalds, ICA eller liknande för att sedan visa respekt mot hederligt folk som arbetar vitt!!!
måndag 17 augusti, 2009 @ 09:59Jag har också jobbat på McDonalds i ett par år och sen varit butiksanställd. Men inte f*n tycker jag att det är förnedring att han rör om med en sked i hans glass när det är så den ska serveras!
Ja, det finns många otrevliga gäster/kunder. Och nej, man ska inte behöva ta vad som helst bara för att man jobbar inom serviceyrket. MEN man spottar inte i folks mat, det gör man bara inte, inte heller gör man andra vidriga saker.
Och det är en sak att vara otrevlig och en heelt annan att be om saker som man har all rätt att be om. Tex bort med saltgurkan. Jag är vegetarian och McD har bara en äcklig bönburgare för mig. Om jag då byter ut brödet och lägger till ost så ska jag även räkna med att få en loska i maten som är så jävla jobbig?
Byt jobb isf, utan kundkontakt om det uppenbarligen är för mkt begärt att vara tillmötesgående.
fredag 21 augusti, 2009 @ 13:59