Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Å andra sidan håller röksignaler på att bli jävligt hett däruppe

Långfärdsbuss, Gävle

En kvinna ~50 pratar i sin mobiltelefon. Bussen är på väg från Stockholm till Umeå. Under tiden för samtalet befinner sig bussen i Gävle-området.
Kvinnan: Jag ringer nu för jag är på väg in i norrlands inland och där kommer jag inte ha någon mottagning!

Kommentarer (94)

Skriv en kommentar

  1. Lajna skriver:

    Å hör jag inte av mig på en vecka så har jag blivit uppäten av isbjörnar…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:00
  2. Tenebre skriver:

    …eller pingviner…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:02
  3. Ulmus skriver:

    Åh, 08-or…jag säger då det!

    Och jag blir nerslagen, rånad, våldtagen, kidnappad så fort jag kliver av tåget på Stockholms central…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:16
  4. Emz skriver:

    Bra fortsättning Lajna! :-D

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:31
  5. Mattias II skriver:

    Som stadsbo i södern kan man bara säga: *suck*…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:36
  6. Rymding skriver:

    Å bussen sugits fast av den magnetiska nordpolen…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:36
  7. micaela skriver:

    Ja, men.. så fort man passerar Dalälven är man ju rädd att bli attackerad av galna renar.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 14:58
  8. Tomas skriver:

    Tar inte bussen till Umeå en sväng inom inlandet?? En del av turerna i alla fall…

    Så helt fel på det kanske hon inte är.. Även om Gävle inte tillhör Norrland och inlandet, direkt.

    #3 Ulmus: Glöm inte ficktjuveriet… Det varnas det alltid för på tåget.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:02
  9. mumma skriver:

    Hon sitter nog dessutom på fel buss om hon är på väg in i Norrlands INLAND om hon ska till Ume =D

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:10
  10. Leo skriver:

    Vadå? Så är det ju :)

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:23
  11. Helena skriver:

    Om bussen nu av nån anledning kör inlandsvägen uppåt så kan hon ju faktiskt ha en poäng. Lite halvkass täckning med exempelvis 3 skulle jag tro :p

    Vill förresten bara poängtera att jag visst ser det roliga med historien. ;)

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:28
  12. Anna* skriver:

    Du seröst nä det är sant!!Jag bilade opp till Malå med syrran o kusinen förra sommaren.. Så snackade vi med släktingarna där oppe om hur vi skulle köra för vi hade ingen aning om vart de bodde och hur vi skulle ta oss dit.. "ja men ring när ni närmar er, om ni inte har comviq förståss, för då lär era telefoner dö snart!" Gissa vad vi hade alla 3…. Comviq, det blev till att chansa i den där jäkla hålan! Hur kul är det då?!

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:35
  13. Ingensemester skriver:

    #8 Tomas: Gävle hör till Norrland.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:59
  14. Ehh skriver:

    Jag bor i Gävle (och har 3 också:P)… Och Gävle tillhör väl visst Norrland…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 15:59
  15. Janne skriver:

    HAHAH jävlar vilken fjollträskare… Aldrig varit norr om Malmö förut eller?

    tisdag 10 juli, 2007 @ 16:03
  16. Linnea skriver:

    Det kan ju vara så att hon ska byta buss i Gävle eller någonstans för att fara vidare mot Norrlands inland. Hon måste ju inte nödvändigtvis åka hela vägen till Umeå. Hon kanske ringde före hon skulle byta för att kunna koncentrer sig på bytet sen. Har man inte Telia får man skylla sig själv…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 16:11
  17. Liisa skriver:

    Hmm.. Stockholmare.. :/ Men jaa, förövrigt så är inte täckningen så bra hela vägen upp. Men lite vett har man väl i skallen ändå! Inland? E4?

    tisdag 10 juli, 2007 @ 16:16
  18. Christofer skriver:

    > Liisa skriver:
    > Hmm.. Stockholmare.. :/

    Nu ska fröken vara snäll. Annars drar vi in på glesbygdsbidraget.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 16:45
  19. Lisa skriver:

    Bor i Lappland, här funkar bara Telias mobiltabbonnemang!

    tisdag 10 juli, 2007 @ 17:24
  20. Amanda skriver:

    Halebop är ju det enda som funkar om man ska uppåt, samma täckning som telia men billigare. Nåväl, geografin är ju som den är, men dålig täckning är inte ovanligt.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 17:50
  21. Tjonkz skriver:

    #15, Janne

    Hur kan man vara stockholmare om man aldrig varit norr om malmö? Eller är allt nedanför norrland stockholm? ^^

    tisdag 10 juli, 2007 @ 18:06
  22. Johan skriver:

    Så är det också ett gammalt skämt om män med mindre god hårväxt på huvudet att de har Comviq-frisyr: dålig täckning norrut.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 18:20
  23. david skriver:

    18 Christofer: glesbygdsbidraget i all ära.. men utan malm vattenkraft eller skog skulle det vara ganska surt att vara sörlänning.. sen skulle jag som umebo vilja ifrågasätta hur långt söderut man ska sträcka sig att kalla norrland.. tänk på att umeå ligger ungefär i MITTEN av sveriges avlånga land.. gävle är en jävligt bra bit längre ner.. inte direkt jämn fördelning om man säger så :P

    tisdag 10 juli, 2007 @ 18:45
  24. Salt skriver:

    Det kan ju oxå tänkas att kvinnan var desperat att få kontakt; på detta sätt ursäktade sin påflugenhet…

    tisdag 10 juli, 2007 @ 19:00
  25. Emma skriver:

    Håller med om att utan norrlands malm, vattenkraft osv skulle sverie vara kört. ville bara påpeka att det snarare är sundsvall som ligger i mitten av sverige. Umeå ligger ca 25 mil norr om sundsvall och gävle ungefär 25 söderom. men nästan hälften av sverige är ju norrland! Go Norrland!

    tisdag 10 juli, 2007 @ 19:11
  26. kliks skriver:

    Har man en rätt så bra täckning finns så har man ju täckning överallt i norrland nästan. En gång som jag och min familj var i hemavan i fjällen så hade vi täckning. Vi hade till och med täckning när vi var på ett några 100 meter högt berg i Bjurholms komun som är sveriges minsta komun!

    tisdag 10 juli, 2007 @ 19:36
  27. F. Ai skriver:

    HAHAHA, allt norr om Dalälven är Norrland.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 19:56
  28. Mimmi skriver:

    #25 Emma, 2/3 av Sverige är vad de flesta stockholmare kallar norrland ;)

    Får jag bara påpeka att om man bildade ett eget land med gränsen precis nedanför Skelleftefälten skulle vi vara ungefär lika rika som oljeländerna, typ Saudiarabien :P Synd bara att de som tar vinsten av alla våra naturresurser sitter i Stockholm och tjurar. ;D

    JAG BOR I NORRBOTTEN

    tisdag 10 juli, 2007 @ 19:59
  29. moa skriver:

    jag som har telia har täckning nästan överallt och även i vår sommarstuga i botsmark mitt i västerbotten ungefär, men i storträsk som ligger på gränsen till lappland har inte ens jag täckning :p fast vodafone har åtminstone täckning i robertsfors tre mil öster om botsmark.. nej det här blev mest onödigt

    tisdag 10 juli, 2007 @ 20:39
  30. micaela skriver:

    Hahaha ja, äntligen kommer den här debatten om hur bra norrland skulle klara sig som ett eget land.. #28 Mimmi säger att Norrland skulle "bli rikt som ett oljeland". Min gissning är att Norrland skulle bli Skandinaviens eget Kazakstan.

    Förresten, har ni hört den här?
    "Hur skingrar man lättast en folkmassa i Norrland? Man erbjuder ett jobb!"

    tisdag 10 juli, 2007 @ 21:16
  31. micaela skriver:

    Eller nej, kanske inte Kazakstan förresten.. det bor alldeles för mycket människor där.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 21:17
  32. Prinsessan skriver:

    I Norrlands inland kan ingen hora dig skrika.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 21:20
  33. Bussola skriver:

    Bra täckning i Hemavan betyder bara att de satt upp en mast där. Mellan orterna i Norrland eller utanför riksvägarna är det mörkt.
    http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_kundservice_mobiltackning_tackningskartagsm&t2page=privat_kundservice_mobiltackning

    tisdag 10 juli, 2007 @ 21:24
  34. Johan skriver:

    #30 Micaela, apropå Norrlandshistorier:
    Vad är det som är 100 meter långt och luktar brännvin? Svar: första maj-tåget i Pajala.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 21:48
  35. love_n_light skriver:

    Om en har vadsomhelst förutom Telia så kan en ju för sjutton inte ringa någonstans utanför storstäderna, bara en kommer ut till Norrtälje från Stockholm så är det ju typ kört.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:07
  36. Osmo skriver:

    Även jag som ÄR nollåtta vrider mig i spasmer över nollåttors inskränkthet ibland…

    Fast lika plågsamt är det när en viss typ av människor i resten av landet — de självutnämnda "nollåttaexperterna" — tar för givet att jag inte vet hur stort Norrland är eller hur man bränner hemma eller plockar lingon eller whatever.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:17
  37. Louise skriver:

    Min bästa 08:a tjuvlyssning hände på ICA en gång.. jag kommer från en mindre by/håla/"stad" med ca. 10000 inv. Före mig i kassan står en kvinna med extrem 08:a dialekt, när hon kommer fram till kassan frågar hon "om ica-kortet fungerar här på landet" detta är ca 1 mil från Lund och 3 mil från Malmö.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:18
  38. klara skriver:

    Det känns som skolans geografiundervisning har brister när jag läser vad personer skrivit ovan. Håna mig inte nu jag är inte så gammal. Jag trodde att gävle och umeå låg längst upp i landet ? Måste få lov att tillägga att stockholmare verkar tro att stockholm är sverige och att alla vill komma ifrån och vara som stockholmare. Jag väntar på någon glad person från huvudstaden ska ge mig ett annat intryck någon gång i framtiden.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:21
  39. Brittsten skriver:

    I Stockholm finns det en massa höga hus och alla hatar varandra…..

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:30
  40. Pia skriver:

    Ojojoj… Vad mer kan man säga? =) Visst stämmer det att vi har taskig täckning här i Norrland men hon hade lite låga förväntningar! =)
    Vill passa på att önska alla på redaktionen en trevlig sommar, så trevlig sommar på er! =)

    tisdag 10 juli, 2007 @ 22:55
  41. Issa skriver:

    Osmo, det lät som att du hade lite fördomar där med du också? Plockar lingon, bränner hemma? Är det sånt vi norrläningar sysslar med? Practice what you preach som man brukar säga ;)

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:04
  42. gg skriver:

    Bor i norrland! Gillar norrland men älskar också stockholm och malmö! Sluta vara så förbannade på varandra och älska varandra istället!

    Vill ni hata, så hata norge!

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:15
  43. Anki skriver:

    #34 Johan. Hur får du ihop nog många personer i Pajala till ett 100 meter långt 1:a maj-tåg?

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:49
  44. Adios flamingo skriver:

    Ååååh, vilken idiot! Nästan lika pantad som stockholmarna som följde med en släkting till mig upp till fjällen, och tog på sig hattar med myggnät runt hela huvudet.

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:49
  45. Adios flamingo skriver:

    Eller som amerikanerna som åkte till Norge för att se midnattssolen och sedan stämde resebolaget för att midnattssolen var samma sol som solen :D

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:50
  46. Adios flamingo skriver:

    # 36; Jaha, som om att plocka lingon och bränna hemma är det enda Norrlänningar gör eller?

    tisdag 10 juli, 2007 @ 23:52
  47. Caroline skriver:

    Hej nr 38! Här är en glad tjej från Stockholm som kan försäkra att inte alla stockholmare tror att alla vill komma från Sthlm och vara som stockholmare. Mitt eget intryck är att många av dem här i vår stad som har den dåliga attityden i själva verket är inflyttade från övriga landet. Stockholm består av en väldigt hög andel inflyttade personer. Den lilla kategori som har den inställningen att man är ballare om man bor i huvudstaden, söker sig naturligtvis till huvudstaden, och härifrån sprider de sen bilden av att alla stockholmare är såna. (min mormor är tex sån, hon kom till Sthlm från Gotland på 30-talet och tror hon är mer häftig för att hon bor här, har gjort sig av med sin dialekt mm. Men det är ju en annan generation, hon är 85.) Men de flesta infödda och inflyttade stockholmare jag känner är otroligt avslappnade, ödmjuka och vänliga. Knäppisar finns det ju precis överallt, i Sthlm och på andra ställen. Jag har blivit kallad både det ena och det andra när jag varit på besök i mindre städer, och de hört min dialekt, men det är enstaka puckon, de flesta är vänliga så klart. Precis som överallt.

    Hoppas du får tillfälle att besöka sthlm och träffa lite folk här, då kommer ditt intryck ändras till mer positivt! : )

    onsdag 11 juli, 2007 @ 00:05
  48. Jannica skriver:

    Men kom igen nu, alla Stockholmare är inte totalt blåsta. Varför har alla fått för sig det? Och varför ska det vara totalt krig mellan Sthlm och resten av Sverige? Just don't get it!

    onsdag 11 juli, 2007 @ 00:08
  49. AT skriver:

    Men det är ju sant. Jag gjorde lumpen i Boden och någonstans efter gävle dör mobilen för att bara vakna till liv i små ångestfyllda dödsryckningar då och då.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 01:34
  50. klara igen skriver:

    Åh tack Caroline för ditt svar :) Jag litar på dig !

    onsdag 11 juli, 2007 @ 01:58
  51. fredrico skriver:

    Jag bara älskar gävle ! åk dit till majsan kiosk på storgatan 3 , godaste korv&moset i hela Sverige ! länge leve lantisar.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 02:00
  52. Caroline skriver:

    Nä nu får det vara nog. Nu bygger vi en mur vid Sundsvall så vi får ha våra resureser ifred. Och Ronny Eriksson for president :D

    onsdag 11 juli, 2007 @ 06:17
  53. Anders skriver:

    Att Gävle och Gästrikland skulle ligga i Norrland är ett gammalt missförstånd.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 08:39
  54. Ingolf skriver:

    Förstår inte… Det är väl bara att titta på första bästa täckningskarta från Tele2 eller Tre.

    Det finns ingen täckning i Norrlands inland och inte heller om man befinner sig utanför motorvägen mellan Sundsvall och Umeå.

    Damen ifråga kanske skulle hoppa av innan Umeå och åka mot inlandet? Då är det ju kört om man inte har Telia.

    Sämst tjuvlyssning någonsin. Den var ju inte rolig på något sätt.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 09:16
  55. HARS skriver:

    upplevde nått liknande när jag åkte x2000 från stockholm ner mot malmö nu i helgen. tåget hade precis passerat gnesta och tjejen på sätet bakom som snackar i telefon yttrar "hallå, hallå? ah, där kom du tillbaka, vi börjar närma oss småland, så dålig mottagning här".

    onsdag 11 juli, 2007 @ 09:56
  56. Christofer skriver:

    Brittsten skriver:
    > I Stockholm finns det en massa höga hus och alla hatar varandra…

    Men vi har prinsessan Madeleine! (ägd!)

    onsdag 11 juli, 2007 @ 10:01
  57. Mattias skriver:

    Norrland står för 59% av sveriges area, men endast 12% av befolkningen.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 10:22
  58. Jamtlandstaus skriver:

    I övre halvan av Jämtland funkar bara Telia, och knappt det. Radioskugga både här och var bland fjällen.., Är inte säker på hur det är i centrala Östersund.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 10:58
  59. Thomas skriver:

    Haha, återigen. kan man inte införa ämnet "Norrland" på alla stockholmares skolor?

    onsdag 11 juli, 2007 @ 11:19
  60. Tomas skriver:

    >Christofer skriver:
    >Brittsten skriver:
    >> I Stockholm finns det en massa höga hus och alla hatar varandra…

    >Men vi har prinsessan Madeleine! (ägd!)

    På vilket sätt skulle det vara bra? Nu bor jag iofs i 08-området, men jag har aldrig haft någon glädje av henne… Är det för att man inte tillhör de ack så egentligen ödmjuka och smarta och vänliga bratsen?

    onsdag 11 juli, 2007 @ 11:21
  61. Mattias II skriver:

    @Hars: Så sant. Småland är till stor del lika glesbefolkat (och mörkare) än Norrland. Tar man kust-till-kust banan från Göteborg in i skogen ger mobilen upp efter Borås… MED Telia.

    /smålänning i exil (tackålov)

    onsdag 11 juli, 2007 @ 11:32
  62. South skriver:

    jag har inget internet

    onsdag 11 juli, 2007 @ 12:09
  63. Ibrahim skriver:

    Hon borde ringt redan vid Norrtull…

    onsdag 11 juli, 2007 @ 12:52
  64. micaela skriver:

    #57 Mattias: Enough said.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 13:18
  65. Malin skriver:

    #Anders: Hur pass obildad är du på en skala? Gränsen går precis under Gästrikland, vi är Norrlands sydligaste landskap. :P Dalarna däremot, som ligger bredvid och i många fall mer nordligt, de hör till Svealand… Kolla en kartbok.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 13:28
  66. kicki skriver:

    #51 Fredrico – vi har väl ingen Storgatan i Gävle? Vart då i så fall?

    onsdag 11 juli, 2007 @ 17:18
  67. Johan skriver:

    Visst finns det en Storgatan i Gävle, hör väl till Strömsbro. Korvmojen har jag däremot inte hittat.

    http://gis.gavle.se/lanskartan/?kommun=2180

    onsdag 11 juli, 2007 @ 18:44
  68. Charlotte skriver:

    iofs så har vi ett landställe i norrland där det inte är nån mottagning alls på mobilen… så hon var nog inte helt ue och cyklade.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 19:47
  69. Osmo skriver:

    "Issa (#41) skriver: Osmo, det lät som att du hade lite fördomar där med du också? Plockar lingon, bränner hemma? Är det sånt vi norrläningar sysslar med? Practice what you preach som man brukar säga ;)"
    —–
    Nu läste du min post som Fan läser bibeln. Poängen var att många boende utanför stockholmsområdet ofta och mer än gärna vill poängtera för mig den påstådda skillnaden mellan stockholmare och resten av Sverige. Pratar man med ett gäng skåningar är det nästan alltid NÅGON som frågar mig om jag tycker deras snack låter som en halssjukdom. När jag hälsar på mina släktingar på en bondgård i Halland är det alltid NÅGON som ska dra upp att "ja, så här nära lukten av koskit har du väl aldrig varit" (trots att jag hälsar på dem flera gånger om året). Går man ut med några vänner i en småstad är det alltid NÅGON som säger "Ja, det här är ju inte lika roligt som på Stureplan, men…" (Som om jag f.ö. skulle sätta min fot på något av inneställena på Stureplan.)

    Sen ska vi inte tala om alla gånger jag har varit tvungen att fejka bort min stockholmsdialekt för att slippa åka på stryk när jag är ute på barer i andra delar av vårt avlånga och underbara land…

    Majoriteten av svenskarna, vare sig man är stockholmare, norrbottning, skåning eller årjängsbo, är inte särskilt fördomsfulla, enligt min erfarenhet. Men i varje sällskap finns alltid minst EN knasboll. Empirisk sanning.

    Själv både plockar jag lingon och dricker hembränt med glädje. Och slutligen, ja, jag vet att inte alla födda norr om Uppsala delar dessa mina intressen. :-)

    onsdag 11 juli, 2007 @ 21:19
  70. Oo(^o^)y- skriver:

    #58 Jamtlandstaus: I Östersund så fungerar Telia kanon. Före detta sambon hade Comviq och tag och hon klagade över att Comviq fungerade dåligt inne i stan, så hon bytte till Telia.
    De flesta näten fungerar bra där Stockholmarna åker för att härja. Så hela vägen till Åre lär ni klara.
    Blev uppringd en gång från någon försäljare från Tele2 (eller liknande) när jag var på jobb i Jormvattnet och hon erbjöd mig ett abbonemang från dem. Hon började med att ställa frågan vars jag bo, jag svarade med "Jormvattnet" för att få samtalet kort. Hon tackade för sig och lade på.
    När täckningen tar slut med Telias GSM-nät, då är det bra att man har sin NMT.

    onsdag 11 juli, 2007 @ 21:39
  71. Scars skriver:

    Linnea
    Där jag bor har telenor utmärkt täckning och comviq okej, men telia är helt värdelöst, mkt irriterande…

    onsdag 11 juli, 2007 @ 22:26
  72. Det Jag Vet skriver:

    Ignorance surely is a bliss!

    torsdag 12 juli, 2007 @ 02:57
  73. david skriver:

    Mimmi du äger! :) visst.. umeå ligger inte direkt i mitten.. men 25 mil är ju som bara till grannbyn :P dock brukar dom flesta enklare kartor vara vinlade så att södra sverige blir större,vilket gör att umeå ser ut att ligga nordligaste norrbotten.. vilket gör att folk inte inser att det är nästan halva landet kvar uppåt..

    torsdag 12 juli, 2007 @ 05:35
  74. Bussola skriver:

    #44 På kalfjällen mellan Tärnaby och Gäddede fanns det myggor stora som flugor som var aggressiva som bålgetingar. Ingen överdrift. Vi klev ur bilarna (åkte på vägen där mot Gäddede) och kunde bara beundra landskapet i tio sekunder innan vi fick fly tillbaka in, chockade. Jag är säker på att Stockholmarna bara garderade sig inför sådana anomaliteter. Lite mygg och knott får man räkna med var man än är i Sverige. Annars rekommenderar jag den vägen varmt istället för att åka via Storuman.

    torsdag 12 juli, 2007 @ 08:44
  75. kicki skriver:

    Skriver ni fortfarande komments till denna? Laddat?
    Å var bor Scars förresten?

    torsdag 12 juli, 2007 @ 08:44
  76. Bussola skriver:

    #70 du ska kanske läsa det här om nedläggningen av NMT http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=2382

    torsdag 12 juli, 2007 @ 08:50
  77. Stefan skriver:

    David, precis det misstaget jag gjorde :D Första gången jag var uppe hos vänner i Lycksele funderade jag på om vi inte skulle ta och dra till Kiruna över dagen bara. Ligger ju i samma landskap så det kan ju inte vara så långt bort. Men det är visst 55 mil enkel väg. :o)

    torsdag 12 juli, 2007 @ 09:47
  78. Henrik skriver:

    Hon har rätt! Täckningen är kass norrut i landet!
    Om man inte har telia vilket man självklart INTE har.

    torsdag 12 juli, 2007 @ 20:31
  79. Oo(^o^)y- skriver:

    #76: Jag vet om det där. Fast innan de har lagt ned NMT-systemet, så är det bara att utnyttja det.

    torsdag 12 juli, 2007 @ 21:32
  80. johanna skriver:

    Det kan ju hända att hon har nåt kasst abbonemang med kass täckning eller så, men vad jag vet så börjar täckningen bli dålig kring Haparanda.. alltså ca 100 mil från Gävle:)

    torsdag 12 juli, 2007 @ 22:43
  81. ehm skriver:

    Vi här i Gävle tillhör inget ibland känns det som. Tex av folk i Luleå är man "08" och folk i tex skåne tycker att man är norrlänning (som att man kommer från Haparanda eller liknande) Vi bor egentligen bara 18 mil från Stockholm.
    Men folk har ju fördommar det kommer man ju inte ifrån.

    fredag 13 juli, 2007 @ 23:13
  82. Ia skriver:

    Personen som skickade in den här tjuvlyssningen har förmodligen aldrig varit norr om Gävle och inser inte hur rätt damen har. Men att tjuvlyssningen ändå blev publiserad är ju nåt att skratta åt i sig =)

    fredag 13 juli, 2007 @ 23:42
  83. Erik skriver:

    Pinsamt ju :)

    söndag 15 juli, 2007 @ 14:57
  84. njet skriver:

    det är ju sant. min syster åkte till umeå för ett par veckor sedan och det var helt hopplöst att försöka ringa till henne när hon inte var i någon stad.

    måndag 16 juli, 2007 @ 03:01
  85. Caroline skriver:

    Vidare så funkar telia utmärkt här uppe vid luleå-piteå trakterna i alla fall. Och här har typ ALLA halebop och ringer gratis till varandra, vi är som en liten sekt :P

    torsdag 19 juli, 2007 @ 20:20
  86. Petter skriver:

    Oj, mindervärdeskomplex deluxe på många kommentarer. Väx upp? När kommer fördomarna åt båda hållen bytas ut mot sunt förnuft? Suck.

    Det enda småroliga här var "Norrlands inland". Att det blev till en tjuvlyssning var lite udda tycker jag. Om hon kommer ifrån Stockholm och säger sådär så är chansen stor att hon har Comviq som operatör. Comviq = sämst mottagning däruppe, vare sig folk vill tro det eller ej. Att folk verkar ha tolkat det som att hon är en "typisk stockholmare" är däremot väldigt roligt. Mycket bättre än den halvdana tjuvlyssningen. Hoppas dock att vissa som kommenterat tänker till lite innan dom säger saker i framtiden för att undgå att bli till åtlöje i slutändan. ;)

    söndag 22 juli, 2007 @ 05:11
  87. Katla skriver:

    Ja, fy sjutton. Själv bor jag i Umeå och det enda sättet vi kan nå varandra på; är att bygga torn av alla renarna, ställa sig högst upp och skrika ut morsekoder till våra närmaste bekanta.
    Det är lugnt om man faller. Det är två meters pudersnö året runt här.

    tisdag 24 juli, 2007 @ 15:00
  88. Anna skriver:

    HAHAHA herregud

    torsdag 26 juli, 2007 @ 13:14
  89. Andreas skriver:

    Ja ja. Ehhhh??????? Norrlands inland ligger väl norr om östersund, hur är det med Geografikunskaperna? Men det är väl så att hamnar en stockholmare utanför T-banans gränser så är denne vilse. HA HA

    tisdag 09 oktober, 2007 @ 21:33
  90. soft skriver:

    Asså vilka idioter, gävle norrlands inland? vafan!! ni söder om gävle/uppsala lär inte ha mycket sinne för omvärlden i vårt land, IDIOTER SÄGEr JAG BARA

    onsdag 12 december, 2007 @ 10:07
  91. Olle skriver:

    #23 david.

    Säkert nån som redan påpekat det orkar inte läsa allt. :p

    Men skulle mer säga att sundsvall är mer mitt i landet än umeå. Inte för att jag tycker om sundsvall. Där luktar det ju så hemskt… Blä :S

    måndag 28 januari, 2008 @ 11:39
  92. niklas skriver:

    hon har säkert rätt om att täckningen är dålig i norra delarna av sverige
    grejen är ju dock att hon redan i gävle säger att hon är på väg in i "norrlands inland"
    folk verkar som bäst ha skumläst den här tjuvlyssningen

    torsdag 21 februari, 2008 @ 22:57
  93. Jag skriver:

    jag bor 10 mil norr om polcirkeln och här har vi då bra täckning.

    söndag 24 februari, 2008 @ 17:55
  94. Cilla skriver:

    Jag bor norr om polcirkeln (bor en bit från Kiruna) och har full täckning. Har halebop ^^

    lördag 28 februari, 2009 @ 18:38

Skriv en kommentar