Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Hitta minsta gemensamma nämnare

Tunnelbanan, Stockholm

Två tjejer ~15 sitter och pratar om olika lärare.

Tjej 1: Asså min mattelärare är helt dum i huvet!
Tjej 2: Jasså, varför då?
Tjej 1: Jo, asså förra mattelektionen så hade jag problem med ett tal och han förklarade det typ 10 gånger för mig. Och jag fattade ingenting! Han är helt dum i huvet!

Kommentarer (81)

Skriv en kommentar

  1. Libban skriver:

    Hehe, kan iofs ha varit läraren som varit dum om han förklarade på samma sätt 10 ggr, men kanske trott att eleven skulle fatta om han (läraren) dessutom blev alltmer irriterad och höjde rösten en aning. Såna lärare har väl alla haft någon gång?:P

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:13
  2. Sigge skriver:

    Ha ha! Det är inte lätt att vara ung och dum :)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:14
  3. Leo skriver:

    Undra om hon fattade vad hon sa… :)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:21
  4. thomas skriver:

    Ja du….. vad säger man… inte lätt alla gånger….resten lämnar vi åt fantasin…

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:25
  5. bbb skriver:

    Nej,det är inte lätt…. Förr var jag ung och snygg, nu är jag bara och…..

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:36
  6. Alice skriver:

    Men hon har ju faktiskt rätt. Om läraren förklarar det tio gånger utan att eleven förstår så är det väl snarare han som inte kan förklara än hon som är dum.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:43
  7. Ninna skriver:

    Haha, den här påminner mig om min pappa som hade en lärare som, om man inte förstod, förklarade igen på samma sätt men lite högre! Det slutade oftast med att han stod och skrek till den stackars eleven som fortfarande inte fattade…:D

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:46
  8. Bella skriver:

    Full pott för rubriken!

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:55
  9. Fanny skriver:

    Klockren rubrik!!

    torsdag 10 maj, 2007 @ 15:56
  10. Bakvänt snedstreck skriver:

    Såna där går det i min klass…

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:08
  11. Annelie skriver:

    Hoho, vilken pantad tjej! kanske läraren också iofs..

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:22
  12. malin skriver:

    Rolig men döm inte tjejen!

    Man måste nog läsa in det outtalade, majjen har ju misslyckats med att förklara så hon fattar, trots att han gjort det 10 ggr.
    Det är hans jobb att göra och han måste kunna förklara på ett annat sätt om poletten fortfarande inte trillar ner hos eleven.
    Kan nog inte såga tjejen, hon har ju insett att hon inte förstår o vill ha en förklaring (som hon förstår!)

    Libban är nog på rätt tänk här, förmodligen tjatades samma sak om igen till ingen nytta! Nytt angreppssätt, tack, magistern!

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:27
  13. P skriver:

    Suck… Visst kan det vara lärarens fel, men om man förklarar 10 ggr och misslyckas så börjar man ju undra.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:31
  14. Nordstjärnan skriver:

    Efter tio gånger, även med samma förklaring, borde hon ju ha förstått iallafall lite mer än innan. Så man tycker ju att hon borde ha övervägt alternativet att hon kanske var den dumma i sammanhanget…

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:38
  15. tuttan skriver:

    klockren rubrik :)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:45
  16. Johan skriver:

    När ska Petter fatta att Plus INTE betyder att det är där de roliga tjuvlyssningarna ska ligga. Han har verkat blanda ihop det vanliga och Plus…….. som vanligt ;)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:48
  17. Linnea skriver:

    Jag anser inte att man är dum i huvudet för att man inte är bra på matte. Frågan är väl hur man egentligen ska definiera dum i huvet, men vissa har ju otroligt svårt för matte, även om de är bra på andra saker, man är inte dum i huvudet för det.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 16:56
  18. loj skriver:

    Klart det kan ha varit läraren som förklarade dåligt, men vissa är det nog rätt svårt att förklara för…

    torsdag 10 maj, 2007 @ 17:01
  19. elon skriver:

    njaa, om man nu tvunget ska analysera den här tjuvlyssningen så har jag också en lärare som, om man inte fattar första gången, förklarar en gång till med precis samma ord fast lite högre! och man förstår inte mer av att höra samma förklaring flera gånger, jag menar, rappakalja förblir ju rappakalja.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 17:03
  20. Mathilda skriver:

    ÅH GUD, rubriken! Jag dör. klockren

    torsdag 10 maj, 2007 @ 17:11
  21. Samson skriver:

    Underbar rubrik! :-)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 17:12
  22. Stefan skriver:

    Linnea: Jo… men man tänker nog inte riktigt så när man bara pratar med nån direkt. Eller analyserar alla här inne varenda ord ni säger i en vanlig konversation? Det verkar så när man läser kommentarerna

    torsdag 10 maj, 2007 @ 17:43
  23. Jonas skriver:

    Matematik är inte svårt. Det gäller bara att tänka.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:00
  24. "Mikael Persbrandt" skriver:

    Det kan mycket väl ha varit läraren som var dum i huvudet. Har haft en sådan lärare som enbart höjde rösten när man inte förstod, då blir det bara så att man slutar fråga.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:02
  25. Tunnan skriver:

    Sjukt bra rubrik

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:18
  26. Lena skriver:

    tjejen har helt rätt. dum lärare som inte kan sitt jobb

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:36
  27. Masse skriver:

    De allra flesta mattelärare är oerhört kunniga, men är otroligt usla pedagoger. Jag var skitkass i matte, fattade inget alls. Ingen kunde förklara så att jag begrep. Inte konstigt att många ger upp och skolkar från matten. Det finns t.o.m. vissa lärare som hånar "korkade" elever, som jag var. Men min "mattehjärna" mognade till sist.
    Har man haft svårigheter i matte och känt sig dum i huvudet, blir självförtroendet noll. Gäller alla ämnen.

    Numera mattelärare sedan många år

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:40
  28. Sanni skriver:

    Jag hade en lärare som upprepade förklaringar man inte förstod vääääldiigt långsamt, som att det inte var förklaringen i sig utan at man inte hade hört ordentligt. han var helt låst i sitt färdigtränade manus lixom..

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:42
  29. anette skriver:

    i och för sig så sa hon ju aldrig att läraren förklarade det tio gånger på samma sätt? han kanske förklarade det på tio olika sätt och hon förstod fortfarande inte. så sluta gnäll på läraren nu :P

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:46
  30. Alexander skriver:

    #16 Johan;
    När du har förklart det tio ggr kanske?! ;)

    För övrigt är jag nog dum i huvudet eftersom jag inte fattar mycket av matte. Hade "bara" VG i den enda kurs jag läst, Matte A.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:50
  31. Linnea skriver:

    Stefan, va? Jag fattar inte. Hur tänker man inte när man pratar med någon direkt, vem ska tänka "så"? Jag skrev bara att man inte är dum i huvudet för att man inte förstår matte, vad syftar du på?

    Jonas: Jodå, matte är svårt för vissa. Jag tillhör dom som haft hyfsat lätt för matte, men det är inte lika lätt för alla.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 18:53
  32. Jocke skriver:

    Otroligt bra rubrik.

    För dem som fattar matte hehe….

    Och även om man inte fattar matte så borde man kunna detta.

    "Mikael Persbrandt": Hon sa att han förklarade talet tio gånger. Då är det nog hon som är dum.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 19:18
  33. j skriver:

    HAHA sådär är min mattelärare, heeeelt dum i huvudet. Han fattar inte att jag inte fattar när han förklarar. Så då förklarar han igen och man fattar fortfarande ingenting.. Om en lärare står och förklarar samma sak 10 gånger och inte förstår att han ska förklara från början så man förstår, då är han dum i huvudet.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 19:20
  34. mattias skriver:

    "Han är helt dum" får en helt rimlig och konsekvent mening om man antar att läraren upprepade sin förklaring istället för att förklara på ett annat sätt. Intelligens och kreativitet hänger ihop.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 19:23
  35. kehh skriver:

    låter lite som min senaste mattelärare, hon var riktigt usel på att lära ut. såfort vi bytte lärare blev det genast bättre.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 19:55
  36. Annelie2 skriver:

    Jag hade en lärare på gymnasiet i matte B-kursen. Hennes teknik var att ha genomgång på tavlan halva lektionen. Om man inte förstod, så kom hon fram efteråt och förklarade. Om man inte förstod då, förklarade hon EXAKT likadant en gång till. Man blev ju inte så mycket klokare på det, och då sa hon alltid, att jaja, svaret är *** Mmm, SVARET vet jag också vad det, det står längst bak i boken i facit, men jag ville ju vet HUR man kom fram till svaret.

    Jag gick handel, och matte B läste vi ihop med barn och fritid. Om man undrade hur det kunde komma sig, det hon förklarade, så var hennes ständiga svar: Men det behöver inte ni lära er, det lär man sig faktiskt i T3 (teknisterna, tredje årskursen). Underförstått – kära ni, ni är inte tillräckligt smarta för att lära er detta, då hade ni inte läst barn och fritid…

    Behöver jag säga att vi INTE tyckte om henne???

    torsdag 10 maj, 2007 @ 20:03
  37. Michaela skriver:

    Ahh, de finns de som inte förstår hur många gånger man än förklarar, finns ett antal såna i min klass. Sen att vi har en mattelärare som bryter på polska gör ju dock inte saken bättre.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 20:07
  38. Pia skriver:

    Hade en gång en so-lärare som förklarade franska revolutionen på sitt egna lilla vis. Av någon anledning pratade han om den som en stor fårkull med olika typer av får, olika storlekar, olika färger osv. i tron om att vi elever skulle finna det mer intressant….ehh…Fattade inte så mycket av det kan jag ärligt säga ;)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 20:43
  39. kurd skriver:

    men vissa elever e så tröga så det är riktigt jävla svårt att trycka in något i deras huvuden, dde kommer aldrig ihåg vad man läst, men likförbannat kan de startelvan på alla lag i La Liga samt vilka som möter vilka flera omgångar i förväg… de kan även räkna ut olika scenarier beroende på hur det går i olika matcher, men när det kommer till att räkna med bråk så fattar de ingenting

    torsdag 10 maj, 2007 @ 21:13
  40. Shozan skriver:

    Men man får tänka på att "typ 10 gånger" i tjej ~15:s värld egentligen betyder "2 gånger", och eftersom hon antagligen satt med mobilen i ena handen och MP3-spelaren i andra, så är det inte svårt att lista ut varför hon inte fattade.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 21:27
  41. Tinkerbell skriver:

    Shozan: Här drar vi alla över en kam! :) Eller kände du kanske tjejen i fråga väl?

    torsdag 10 maj, 2007 @ 22:11
  42. melin skriver:

    shozan! hahahaha

    torsdag 10 maj, 2007 @ 22:22
  43. Mje skriver:

    Att inte tjejen förstod efter tionde gången kan, som många andra redan sagt, bero på att läraren inte hittat ett sätt att förklara proplemet på som passar tjejen. Men om så är fallet förtäljer visserligen inte historien.

    Vad jag däremot vet är att det finns en del inkompetenta lärare där ute. Jag har haft lärare som upprepar sina förklaringar på exakt samma sätt fastän man gång på gång förklarat att man inte förstår och vill ha det förklarat på ett annat sätt. En annan lärare vägrade själv svara på frågor utan hänvisade till kurslitteraturen. Om frågan gällde det som stod i boken eller inte spelade ingen roll. "Läs i boken, det står där".

    Idioti är att upprepa samma beteende och förvänta sig ett annorlunda resultat är min mening.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 22:29
  44. jakob skriver:

    hon har inte helt fel. jag har haft många lärare i olika naturvetenskapliga ämnen som är väldigt kunniga i sitt ämne, men inte på topp som pedagoger. om jag fick en tia för varje gång jag förklarade nåt läraren sagt, fast på ett mer begripligt vis, skulle jag ha iallafall ett par hundra nu. :)

    torsdag 10 maj, 2007 @ 22:58
  45. Bea skriver:

    Jag är på tjejens sida, faktiskt. Jag är en "såndär" som inte kan "tänka" när det kommer till matte. Det står liksom still i huvudet. Oc som sagt, förklarar man 10 ggr, så kanske man ska börja använda nya lärometoder. Lärare, i synnerhet mattelärare, förklarar samma sak på samma sätt om och om igen. Till sist vill jag bara säga att man behöver inte vara dum i huvudet för att man inte kan matte, man har bara en annan slags så kallad intelligens.

    torsdag 10 maj, 2007 @ 23:01
  46. Mixalhs skriver:

    Varför är plus bidragen ALLTID bäst? :D

    torsdag 10 maj, 2007 @ 23:07
  47. parole skriver:

    bästa rubriken jag någonstin har skådat!! en stor applåd för den!!!

    torsdag 10 maj, 2007 @ 23:33
  48. Blärp skriver:

    Visst kan det vara läraren som är opedagogisk. Samtidigt finns det som sagt folk som helt enkelt inte fattar. Alls.

    I högstadiet gick det en kille i en paralellklass som bara inte kunde fatta varför omkretsen av en kvadrat var sidan*4. Förklarade och förklarade, gick inte. Alls.

    I vissa fall tror jag att folk inte VILL förstå. Eller försöka förstå.

    fredag 11 maj, 2007 @ 01:19
  49. Fa skriver:

    En mattelärare med pedagogisk utbildning ska kunna lära ut på minst tio olika sätt.

    fredag 11 maj, 2007 @ 01:44
  50. Amy skriver:

    Även om nu läraren kan vara urusel på att förklara, så kan man väl säga att uttrycket "Den som sa det hon var det" passar rätt bra in här…

    fredag 11 maj, 2007 @ 06:14
  51. Meldon skriver:

    Ja, han måste varit dum i huvudet. Att han ens försökte förklara. ;)

    fredag 11 maj, 2007 @ 08:29
  52. johanna skriver:

    Då vill jag här i de usla mattelärarnas namn höja min gamla gymnasielärare till skyarna. Aldrig haft en sådan underbar lärare. Tog sig alltid tid och såg till så man hade fattat. Med exakta tankegångar och skrivna små komentarer i mitt block varför hon gjort som hon gjorde ledde till att man alltid förstod. Tror att genom hela matte A-E var det inte något som inte gick att förklaras av henne så alla förstod. Sedan om man kom ihåg det till proven var ju en annan femma ;), men fattade varför det var som det var, det gjorde man!

    TACK!

    fredag 11 maj, 2007 @ 09:04
  53. NiWe skriver:

    Här drar vi alla (lärare!) över en kam. Tyvärr finns det dåliga pedagoger, men oftare – *tror jag* – att de egentligen kan lite för lite om sitt ämne och därmed blir alltför låst vid 1) vad som står i den bok som klassen har för tillfället och hur den boken förklarar något 2) vad som stod i de kursböcker de själva lärde sig ämnet ifrån. Då kommer aldrig på mycket pedagogik att hjälpa, för de har inte perspektivet att se problemet, och därmed kunna förklara det, från en annan synvinkel.

    Men å andra sidan så finns, vilket jag tycker är tydligt bland dessa kommentarer, en hel del fördomar mot matematik. En av de vanligaste jag har mött är att "jag kan inte det här, och det spelar ingen roll hur du förklarar, jag kommer ändå inte kunna lära mig detta." Behöver jag då säga att det syns lång väg att engagemanget ligger någonstans runt 2%? Oavsett på hur många sätt läraren försöker förklara? Resten av uppmärksamheten ligger på iPod/mobil/fester/att läraren är dum i huvudet som inte redan lyckats trolla in kunskaperna i huvudet på en, utan att man ska behöva anstränga sig för dem/hur onödigt hela ämnet är/whatever is more interesting at the moment.

    Jag är heller inte förvånad om sådana här reaktioner får lärare att ge upp och tycka det är meningslöst att förklara på nya vis när eleven inte har tänkt för fem öre på den förra förklaringen — och tyvärr får det förstås till följd att majoriteten, som är oskyldiga till ovanstående och som verkligen försöker förstå – drabbas de också.

    En mycket ond spiral… :( Någon som har förslag på lösningar?

    fredag 11 maj, 2007 @ 09:59
  54. Träsk skriver:

    Shozan: Exakt rätt det där!

    fredag 11 maj, 2007 @ 11:40
  55. Pontus skriver:

    Idk, högre lön till ingenjörer? :p

    fredag 11 maj, 2007 @ 11:52
  56. :( skriver:

    Kan väl visst vara så att läraren kan ha varit dum i huvudet och faktiskt inte kunnat lära ut på rätt sätt, har haft/har en hel del sådana lärare faktiskt och jag är kanske inte den smartaste men jag är heller inte korkad.

    fredag 11 maj, 2007 @ 12:54
  57. Här sitter jag på jobbet och skriver:

    Det är som när någon förklarar något för en och man inte fattar. Nästa vända så säger personen det med HÖGRE röst – som om det skulle hjälpa… Särskilt lärare (som ju ska vara pedagogiska) måste ju kunna omformulera sig så att det blir mer lättfattligt.

    fredag 11 maj, 2007 @ 12:58
  58. Mattias skriver:

    #7 Ninna; Vi hade en sån lärare – på universitetet. Så där står en karl och skäller ut en bunt 25-åriga studenter för att de "inte fattar". Den kursutvärderingen var inte nådig…

    fredag 11 maj, 2007 @ 13:53
  59. Andy skriver:

    Är man tillräckligt övertygad att man inte kan lära sig något spelar det inget roll hur länge man försöker förklara eller hur pedagogiskt man gör det. Specialklasser finns till för att de med inlärningssvårigheter inte ska bromsa alla andra. Tyvärr ses det mest som en bestraffning att bli placerad i specialklass och risken för mobbning är också stor, därför finns det många som skulle ha behov av extra hjälp som varken får eller vill ha det. Sluta gnäll på lärarna, de kan ju inte skippa hela läroplanen bara för att det finns någon eller några som bestämt sig för att inte lära sig och sen skyller sina usla resultat på lärarna.

    Tjejens inställning visar tydligt att hon helt ifrånsagt sig ansvaret för sin egen bildning.

    fredag 11 maj, 2007 @ 14:17
  60. Gurkan skriver:

    Tidernas bästa rubrik, i alla kategorier, någonsin i alla sammanhang:-)

    Tack!

    fredag 11 maj, 2007 @ 14:31
  61. Gurkan skriver:

    #59: Word. Du skrev precis allt det jag själv inte orkade förklara för de som skyller på läraren i denna "lyssning".

    fredag 11 maj, 2007 @ 14:38
  62. J skriver:

    Många verkar ha uteslutit en tredje möjlighet – båda är dumma i huvudet :P

    fredag 11 maj, 2007 @ 18:28
  63. maria skriver:

    Jag är blivande mattelärare och försöker definitivt förklara på olika sätt, men kan naturligtvis bli ännu bättre på detta. BÅDE elever och lärare har jättestor påverkansmöjlighet på hur mycket man lär sig. Det finns både elever som försöker jättemycket och ändå inte kan så jättemycket ännu, och elever som inte alls försöker, kommer trötta utan böcker utan penna gång på gång på gång. Ska man behöva uppfostra elever på gymnasiet?
    Eloge till alla som gör sitt bästa! Alla kan ha en dålig dag, men att VARJE mattelektion sitta och sminka sig, sms:a, "caféprata" med kompisar mer än halva lektionen, och sen tro att det är en dålig boks och en dålig lärares fel att man inte kan nånting…??

    fredag 11 maj, 2007 @ 20:53
  64. Marcus Lundberg skriver:

    Ingen som råkar veta vad det var för tal? :D

    lördag 12 maj, 2007 @ 22:26
  65. Robert skriver:

    Vilken stackare kan komma på fler än 10 sätt att förklara ett mattetal för någon?

    lördag 12 maj, 2007 @ 23:45
  66. 08 skriver:

    Åter en fullständigt suverän rubrik av Petter. Flerbottnat och helt enkelt genialt!

    måndag 14 maj, 2007 @ 00:15
  67. Em skriver:
  68. jesper skriver:

    Underbart! Hon kommer att gå långt. Det gäller att hitta bra förklaringar till saker.

    tisdag 15 maj, 2007 @ 12:24
  69. Adam skriver:

    IQ negative…herre gud. :)

    tisdag 15 maj, 2007 @ 17:35
  70. Tjejen som sa det skriver:

    Jag tror helt ärligt att det är jag som sa det där, och visst låter det som att jag är den som är helt dum i huvet, det håller jag med om. Men min mattelärare fick sparken, på grund av att eleverna på skolan tyckte att han var för dålig på att lära ut och dessutom var han egentligen inte ens behörig lärare. Han förklarade på samma sätt om och om igen, fast i olika tonlägen. Sen vi fick en ny lärare har jag fått bättre provresultat och alltså bättre betyg. Så vem är dum i huvet nu?

    onsdag 16 maj, 2007 @ 17:32
  71. P skriver:

    Lägg in som fuktion att varje gång någon ringer på mobilen så måste man lösa ett matematiskt problem för att få svara. Jag slår vad om att det här problemet inte lär dyka upp lika ofta då, plus att man då bör kunna räkna ut hur mycket pengar man lägger på onödiga samtal… =/

    måndag 21 maj, 2007 @ 04:30
  72. Bella skriver:

    Jag undrar vem det var som var dum i huvudet egentligen… ;)

    måndag 16 juli, 2007 @ 17:58
  73. Bonden skriver:

    Asså vad tänker alla staboa med?? slår vad om att hon va blond också

    måndag 10 september, 2007 @ 18:46
  74. Olle skriver:

    haha det där var min flickvän (tjej 2) och hennes syrra (tjej 1).
    och nej ingen av dem är blonda

    men fan heter läraren karawan på vinstagårdsskolan så ere fan inte lätt för en elev.

    onsdag 17 oktober, 2007 @ 22:26
  75. Emma skriver:

    DET ÄR JU JAG O MIN SYRRA!! =D
    Syrran är 1 och jag är 2 =D
    Hon snackade om att hon inte förstod vad han sa för han kan inte ren svenska XD

    onsdag 17 oktober, 2007 @ 22:29
  76. David skriver:

    asså jag förstår dom… att fatta vad karwan säger är inte lätt… :S

    torsdag 18 oktober, 2007 @ 20:02
  77. elanciar skriver:

    Tjejen har faktiskt rätt…….

    tisdag 20 november, 2007 @ 00:29
  78. Elin skriver:

    Som lärare måste jag säga att eleven har rätt. Hon har förstått precis så mycket som han har lyckats förklara.

    onsdag 26 december, 2007 @ 18:42
  79. Diskbengt skriver:

    Jag går i en klass över henne (jag vet vem hon är) och jag har samma lärare, fast i NO. Han är kurd och hans svenskkunskaper ligger i samma klass som min hund. Karwan, som han heter, är oerhört oförståelig.

    torsdag 24 januari, 2008 @ 22:25
  80. Brita skriver:

    Haha… i brist på annat kan man alltid skylla på någon annan.

    lördag 17 januari, 2009 @ 22:18
  81. Max skriver:

    haha, så många puckon som säger att "hon har rätt". vafan vet ni om det? Jag kan bara dra slutsatsen att det knappast är läraren det är fel på. Det är bara att använda sitt logiska tänkande, något som jag dock misstänker att varken ni eller den här dumma tjejen i tjuvlyssningen har. Han förklarade 10 gånger! Hade han förklarat det 1-3 ånger utan att hon fattade hade man kanske kunnat ifrågasätta hur pedagogisk läraren är. Men i det här fallet har den här eleven antagligen inte brytt sig ett piss om att hänga med i undervisningen, och är antagligen också åtminstone lite lätt korkad, så det är fan hennes fel att hon inte fattar och inte läraren. Det är lärarens ansvar att lära ut så att eleverna förstår men om eleverna inte ens försöker hänga med i udnervisningen hur fan ska man då kunna förvänta sig att de ska fatta hans förklaringar?

    söndag 10 maj, 2009 @ 15:19

Skriv en kommentar