Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Han protestituerade!

Lilla Fiskaregatan, Lund

Ett par ~35 står och kikar i ett skyltfönster med sin barnvagn tvärs över gångbanan. En haltande gubbe ~60 passerar och får gå ut på cykelbanan.
Gubben: Att man ska behöva gå på gatan…
Kvinnan: Det är väl ingen som vill ha dig ändå!

Cred: Kim

Kommentarer (114)

Skriv en kommentar

  1. Toktuss skriver:

    Förstår inte varför folk med barnvagn tror de äger världen.. Samma sak om man gå på stan eller är i butiker, vissa bara vägrar flytta på sig, så man får gå omvägar för att komma förbi.. *hmm*

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:11
  2. Gordon Gekko skriver:

    Spydigt!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:12
  3. mariamaruschka skriver:

    Fy fan vad ohyfsat! Stryk skulle de ha!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:16
  4. Pungis skriver:

    Hata barnvagnar!!!!!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:21
  5. Nathalie skriver:

    Håller med om att barnvagnar är i VÄGEN!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:25
  6. uncle skriver:

    vilken idiot. jag tror snarare att ingen vill ha henne. iaf vill inte jag veta av en sådan person

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:27
  7. Bella skriver:

    Och varför måste vagnarna alltid vara så ENORMA? Till en sån liten unge? Jag fattar inte?

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:29
  8. Adeline skriver:

    Hon var ju otroligt kvicktänkt i alla fall. Jag avundas sådana människor. Själv är jag den som kommer på långt efteråt vad jag borde ha sagt, men då är det redan försent för längesen… Ibland skickar jag ett sms ifall det var någon jag känner. Suck…

    Men annars; barvagnar är i vägen och hon var dum i huvudet. Men smart. Också.

    (jag har inte sovit idag) eller jag menar (jag går i sexan)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:30
  9. Sussi skriver:

    Snabb i käften men otrevlig.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:33
  10. sidecash skriver:

    Hata gubbar ska alltid klaga på något ovesäntligt som att röra sig en meter…

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:34
  11. Tina skriver:

    Men gud, sånt här gör mig bara ARG! Jävla barnvagnsterrorister som tror dom har rätt att göra som dom vill ÖVERALLT! :0(

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:37
  12. Vänsterhäntas Dag skriver:

    Måste slänga in en obligatorisk kommentar: är man gubbe när man är ca 60?

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:39
  13. Drosan skriver:

    Skottpeng på barnvagnsterrorister.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:45
  14. Loffe skriver:

    långt innan är jag rädd..

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:46
  15. Acki skriver:

    Det låter som om herrn kan behöva en av våra nyutvecklade produkter: "Acki's kombinerade slå-och-gå-käpp". Käppen är inte bara ett utmärkt hjälpmedel för Dig som behöver extra stöd vid promenader, den ger Dig också möjlighet att via en lättillgänglig och diskret knapp enkelt bestraffa Dina irriterande medmänniskor med en kraftig elektrisk stöt. Käppen är tillverkad av hård och tålig ek, och varje käpp är handgjord av våra underbetalda arbetare för att sedan bli godkända av våra överbetalda experter. Men detta är inte nog! Beställer Du nu får Du även en av våra populära skyltar med texten "JAG HATAR VÄRLDEN" som enkelt hängs runt halsen. Så, mina damer och herrar, tveka inte längre utan RING IN NU!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:49
  16. Nappe skriver:

    Jag brukar medvetet gå in i barnvagnar som tror dom äger världen. sen att dom inte fattar när dom kör på en när man går på rätt sida. eller går i butiken. och dom börjar gapa. gahhh borde fan vara olagligt me barnvagnar. lustigt att det oftast bara är kvinnliga barnvagnsförare som tror dom äger världen.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:49
  17. Hannibal Hayes ♥ skriver:

    Var cykelbanan på gatan? En gång banan, alltid banan.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:51
  18. Natalie skriver:

    inte en sån rolig tjuvlyssning!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:51
  19. en okänd välgörare skriver:

    #10 VhD: Vissa blir gubbar i tjugoårsåldern, andra blir det aldrig.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:54
  20. JoannaAmandaLo skriver:

    Hatar folk som är elaka och spydiga mot gamlingar. Sen hatar jag iof även gamlingar som är elaka. Haha, jag hatar ALLA. :)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:56
  21. s skriver:

    det finns väl inga cykelbanor på lilla fiskaregatan?

    onsdag 04 februari, 2009 @ 11:58
  22. Trasdockan skriver:

    Bra rubrik!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:02
  23. Klas-Kristian skriver:

    De hade säkert "registreringsskylt" med ungens namn, typ Deztiny, på barnvagnen också. Usch.

    Jag vill förresten ha en sån där käpp som #12 marknadsför i sin kommentar. Vart ringer man?

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:17
  24. Wildheart skriver:

    Ha!
    Det märks att det är mycket tonåringar här, tonåringar som har långt kvar tills att det är dags att skaffa barn själva. Naturligtvis så var familjen i lyssningen ohyfsad som ställde vagnen tvärs över gångbanan, men därifrån till att hata alla barnvagnar!?
    Hur kan man te.x vara upprörd över att få gå runt en monter i en butik bara för att barnvagnen framför inte gick upp i rök när ni kom trippande…
    Ingen som har tänkt på att det är svårt att leva ett normalt småbarnsliv utan vagn, det är rätt trixigt att ständigt gå runt o bära på babyn + mat, kläder, osv.?
    Ska folk sluta skaffa barn? Eller skall barnen vara hemma i bostaden dygnet runt till skolstart?
    Så att ni inte blir störda?

    Det brukar tyvärr ofta vara NI som är ohyfsade och utan respekt för omgivningen, fast ni märker inte det eftersom ni är fullt upptagna med er själva.
    Ta te.x alla ni som hyllade tjejen på bussen som lyssnade så högt att alla hörde, och när nån klagade så gav hon honom ett par öronproppar. Skitballt va?

    Tänk ett steg till nästa gång innan ni spyr galla över omvärlden, ni är en del av den.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:21
  25. AnnAhl skriver:

    hahaha mycket bra!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:25
  26. Elias Kohage skriver:

    #12 Acki: Jag frågar likt Klasse, vad är numret? Skulle gärna ha information angående garanti och pris också.
    #16 Precis! Gubbe är ingen ålder, det är ett beteende.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:26
  27. Adeline skriver:

    Men Wildheart, det finns nåt som heter bärsele faktiskt. Fast då syftar jag såklart på små barn, inte typ 3-åringar.

    Låt oss vara irriterade över att barnvagnar är stora och klumpiga och för det mesta alltid står i vägen, det hör till vår natur att irritera oss över saker.

    Sen när vi får barn får vi smaka på alla andras irriterade blickar! Sånt är livet ;P

    Sen kan man ju fundera över ifall det är barvagnarna man ska irritera sig över eller hur trångt det är överallt, exempelvis i butiker.

    Jaja

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:40
  28. högerhäntas dag skriver:

    #11 Vänsterhäntas Dag: HIGH FIVE!!
    # 23 Wildheart: ingen som orkar läsa all din text!! ja förutom adeline då!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:48
  29. Karro skriver:

    Haha klockren.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:50
  30. Maria skriver:

    Adeline: Du är kanske inte lika rappkäftad men du är förmodligen en bättre människa. De snabbtänkta brukar ofta låta munnen gå utan att tänka på om det de säger kommer att skada. Eftertänksamhet skonar ens medmänniskor och får en själv att må bättre i längden.

    Nappe: Bara kvinnliga barnvagnsförare? Knappast! Pappor är ofta så övertygade om sin egen förträfflighet att hela världen verkar försvinna i töcken medan de själva är en upphöjd ö av ljus som alla ska vörda djupt och vika undan för i god tid så att de inte ska behöva sakta ned i sin framfart.

    Wildheart: Med ålder kommer inte viljan att få barn för alla och f a ingen acceptans mot buffliga föräldrar. En undersökning visade nyligen dessutom att föräldrar hade ganska svårt för andra föräldrar och deras ungars besvärlighet. Är det någon som är upptagen med sig själv så är det föräldrar, vi andra har fullt upp med att inte krocka/bli påkörda av era monstervagnar (monster… haha! Dubbel bemärkelse!)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:53
  31. natalie skriver:

    När det gäller affärer tycker jag inte att det är föräldrarnas fel att barnvagnar står i vägen. Det är ju alldeles för trångt överallt! Föräldrar med barnvagnar ska väl också få shoppa?

    Men att tro att man äger hela världen bara för att man har barnvagn är väl inte så himla bra det heller.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:54
  32. Marie och Elsa skriver:

    Aj…

    onsdag 04 februari, 2009 @ 12:58
  33. L8 skriver:

    Det verkar som att det bara är jag och nummer 23, Wildheart som anser att det var gubben (?) som stod för otrevligheten i den här tjuvlyssningen. Mamman var, om något, en fena på att ge svar på tal. Skit ska skit ha. Okej, barnvagnar ÄR stora och tar mycket plats, men som mycket klokt har påpekats tidigare; vad f*n ska de stackars föräldrarna göra? Och ärligt talat, varför är alla så maniskt rädd för att erkänna att gamlingar mer ofta än sällan är PAIN IN THE ASS? Ta min farmor – jag berättade att jag och min kusin (12 år) hade gått och sett Patrik 1,5 på bio, samt vad den handlade om. Hennes föfärade respons var: Men hur kunde du få med Johanna (min kusin) in på den??? Den måste väl ändå vara barnförbjuden?! Ja, farmor, bögar och vänsterhänta är ju faktiskt FÖRBJUDNA! (eller förlåt, var jag otrevlig nu?)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:12
  34. Adeline skriver:

    Maria: Jag kan nog lova att jag inte är en bättre människa. Det är bara i fall där jag har chans att vara rolig eller kvicktänkt som jag sumpar chansen.

    Annars spyr jag ur mig lite allt möjligt och ångrar mig direkt efteråt, särskilt när det blir en lång tystnad.

    Woho, heja mig!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:13
  35. Slaeshjag skriver:

    #23 Wildheart:
    Ja, om alla slutade producera alla dessa ungjävlar skulle jag må bra. Världen är tillräckligt överbefolkad som den är.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:13
  36. t. skriver:

    23: det är inte barnvagnarna, föräldrarna eller barnen per se. det är det sorgliga facto att många som skaffat barnvagn plötsligt tror att den får framföras hur som helst, och parkeras hur som helst. ungefär som folk med nytaget körkort ;P

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:14
  37. karin skriver:

    Men kom igen, Lilla Fiskaregatan är en _gågata_.
    Är ju löjligt mycket rum för att kunna gå förbi en barnvagn.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:15
  38. Hannibal Hayes ♥ skriver:

    #32 Slaeshjag: Befolka av den med dig själv då.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:17
  39. suss skriver:

    Vart är världen på väg?

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:30
  40. Maxburgaren skriver:

    Gick en gång på ett trottoar i Stockholm och mötte två barnvagnar i bredd. De fick precis plats mellan byggstaketet och husväggen. Istället för att pressa mig mot väggen fortsatte jag rakt fram… Jösses vilken utskällning jag fick.

    Nog för att jag förtjänar en utskällning, men inte för det!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:39
  41. Flurp skriver:

    #32Slaeshjag: du får ha en trevlig stund med Lena Handén ikväll och försöka göra världen lite bättre.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:43
  42. kenny skriver:

    kanske menade hon att mannen skulle bli påkörd, och de va lyssnaren som kom på det roliga…hmm

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:47
  43. Rasmus H skriver:

    Lågt…

    onsdag 04 februari, 2009 @ 13:54
  44. Mås skriver:

    Visst finns de de som tror att de går omkring och drar på det lilla Jesusbarnet och att alla ska knäböja av vördnad men de flesta visar respekt även om de har barnvagn.

    Sen kan man ju också fråga sig om det är enklare att dra en barnvagn runt en gubbe än för en gubbe att masa sig runt en barnvagnen. Han hade nog inte klagat om det vart en permobil han fick flytta sig för.

    Nej jag har inte barn och visst har jag också nitat på cykelbanan för barnvagnar körda av Papa Dee men det är ju bara petitesser.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 14:12
  45. Vickan skriver:

    Är glad över att många påpekat det som jag också tänkte; fy vad jag stör mig på morsor som tror att de räddat världen genom att föda en liten unge. Dessutom ger de alla bra mammor dåligt rykte!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 14:47
  46. Amish skriver:

    Rackarns barnvagnsterrorist! sånna där som uppmuntrar oskyldiga ungdomar som jag att helt sonika bli surgubbar till vår ålders höst och gå in i, alternativt snubbla över barnvagnar så den utkrystade parasiten börjar grina så föräldern som ändå inte verkar ha ett överflöd av intellekt direkt får en jävla stund för att den han/hon/den/det saknar folkvett nog att putta sin förbannade barnvagn ur vägen för äldre! *exploderar utan att ha stavkollat ett skit*

    onsdag 04 februari, 2009 @ 14:54
  47. Annie skriver:

    Håller helt med kommentaren högst upp!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 15:06
  48. Mattias C skriver:

    Precis som VHD så frågar jag mig, gubbe vid 60?
    Då är jag redan över halvägs till gubbe men tyckter inte det var så värst länge sen jag fyllde 20…

    onsdag 04 februari, 2009 @ 15:17
  49. Tess skriver:

    Hej kolla in min blogg denna vecka har det varit mitt hus i fokus nybygge med en tokig inredningsfia :) bilder på biorummet stora/lilla badrummet å sovrummet finns ute NU..
    filmer på kate perry å lady gaga check it OUT

    onsdag 04 februari, 2009 @ 15:25
  50. Skjut en gubben vetja! skriver:

    Lata gubbjävel, öppna käften om det stör dig då!
    Fan! För övrigt så är det nog ändå lättare för dig o flytta dig, än en barnvagn. Äckliga gamlingar!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 15:27
  51. nuddis skriver:

    jag undrar allt som oftast varför folk inte ber om saker. vill man ha en sittplats på bussen är det bara att fråga snällt. vill man att barnvagnar ska flytta på sig är det bara att fråga snällt.
    och orka jävlas med folk genom att säga elaka saker. har folk inget vett och hyfs så är det väl bara att strunta i dom.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:02
  52. Klas-Kristian skriver:

    nuddis (#43): Man ska inte behöva tala om för folk att de borde flytta sina monstervagnar från gångbanan. Fattar man inte själv att det inte är direkt begåvat att ställa den där från början förtjänar man att utsättas för en skopa ovett.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:07
  53. Maja skriver:

    :O Vilken bitch.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:07
  54. Malin skriver:

    Vad hemskt. Hoppas inte det gjorde för ont i farbrorn. :(

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:18
  55. hattifnatten skriver:

    Gubbe vid 60 men snuskgubbe redan vid 27 års ålder.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:35
  56. Jean skriver:

    Irriterande med finniga tonårsgrabbar med den värsta processorn i datorn, bara för att CS inte ska "lagga", samt coola tjejer med benvärmare och vita dunjackor, Cascada i hörlurarna. Dessa två viktiga konsumentgrupper skapar meningslösa åsikter så fort de kliver ur bubblan av MSN och sätter sin fot utomhus.

    Men inte gnäller vi på dom (er) heller! Huruvida era föräldrar transporterade er när ni var små vet jag inte. Kanske i koppel, kanske inte!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:35
  57. pure hatred skriver:

    nackskott på sådana barnvagns facister

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:36
  58. jaddyhp skriver:

    Hatar barnvagnsterrorister men hon var riktigt snabbtänkt.

    Wildheart: Märks att du är barnvagnsmamma, annars skulle du inte vara så korkad och förstå att det finns andra människor och att man inte får köra in i dem eller försöka tvinga sig på dem med en meterbred barnvagn.
    Och vem fan bryr sig om någon spelar musik det är bara ett litet ljud.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:50
  59. wantingmemories skriver:

    Ingen som har kommenterat den underbara rubriken? Mwaha. Den var ju bäst med hela lyssningen.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:53
  60. Linda med tvillingdöttrar(vagn) skriver:

    Haha, barnvagnar som är i vägen? Stora? Ja jisses! En vanlig vagn är inte mycket bredare än en mullig vuxen. Det kanske är så att man ser det man väljer att uppmärksamma. Jag har aldrig träffat några som svarar med annat än ett "oj, ursäkta" och snabb förflyttning av barnvagnen så snart någon tillkännager sig. Hade "gubben" hostat lite diskret eller sagt "ursäkta" hade paret säkert flytta undan vagnen snabbt som attan. Förövrigt tror jag inte att "gubben" hade särskilt ont av att gå ett par steg åt sidan så länge han bara var runt 60. Han var nog bara en otrevlig typ. Jag har då inte märkt av några barnvagns-galningar som vägrar flytta sig eller surar, men det kanske är ett lokalt problem?
    Jag håller dock med om att tillgängligheten i den fysiska miljön ofta är bristfällig och att det ofta är för trångt (jag har nyligen gjort en liten studie om tillgängligheten för personer som använder rullstol).

    Själv har jag en tvillingvagn och då kan man kanske snacka om att ta plats.

    /Linda – tvillingvagn, ett sätt att vara dubbelt så mycket i vägen:)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 16:55
  61. Gaylord III skriver:

    Jag vill ha gubben!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:01
  62. Laura skriver:

    Att köra barvagn är en gammal konst, jag fick prova att köra min systerdotter i en barnvagn. Det gick bra(inte) Men konstigt nog så fick jag inget godkänt körkort för barnvagnar av min syster.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:05
  63. Jean skriver:

    57 jaddyhp: Ja, det måste vara jobbigt att hela tiden bli påkörd och överkörd av barnvagnar dagarna i ända, störas av gråtande ungar och behöva tolerera småbarnsföräldrar.

    Hualigen. Härmed tar jag strypgrepp på mig själv och förbannar alla dessa barnvagnsföräldrar!!!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:30
  64. Hjalmar skriver:

    Problemet är inte att barnvagnarna är för stora. Det är bara det att föräldrar ofta ställer vagnen precis på det sätt som gör det svårast att komma förbi.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:33
  65. GK skriver:

    Hur vore det med lite ömsesidig respekt istället?
    För mig är det en självklarhet att inte ställa t ex en barnvagn i vägen och det är även en självklarhet att flytta mig, så bäst jag kan, för barnvagnar, rullstolar o s v.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:34
  66. Diana skriver:

    Haha, fan vad handikappade ni är som inte kan gå runt en barnvagn.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 17:43
  67. T skriver:

    Fasen vad alla här klagar då!
    Och barnvagnar kan inte rå för att de är stora. Vi fick ben för att gå runt med. Sen var ju dock kommentaren lite väl elak.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 18:00
  68. fröken skriver:

    är det bara jag som besöker den här sidan för ofta eller är det så att tjuvlyssnat uppdaterar för lite? kanske är jag lite beroende

    onsdag 04 februari, 2009 @ 18:03
  69. Christina skriver:

    Jag är en snäll och hänsynsfull person, sån här är min erfarenhet av att köra barnvagn: Man kommer gående bland folkmassan, en medgångtrafikant ser en diminutiv öppning framför vagnen och tänker "aha, en barnvagn, den hinner jag före" och kastar sig in i framför. Oerfaren och ovillig att köra ner folk saktar man in en aning. Person nr 2 drar nu samma slutsats som person nr 1, tränger sig in framför, man tvärbromsar hastigt, person nr 3 ser sin chans, skyndar före. Till sist står man still. Ingen barnvagnsstor lucka öppnar sig så man kan komma fram i flocken. Till sist lär man sig att det är bara en sak som funkar: Kör på med rask takt och mordisk blick. Ni som gnäller över barnvagnsmaffian, låna en vagn och testa!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 19:04
  70. somomne skriver:

    köp mindre barnvagnar förfan..

    onsdag 04 februari, 2009 @ 19:17
  71. frida skriver:

    otrevligkvinna! fattar inte varför hon hade behövt vara otrevlig. inte den 60åriga mannen heller.

    visst visst det kan vara irriterande med barnvagnar, men det kan vara minst lika irriterande med en rullator, men nej den gnäller ingen över. för den är ju nödvändig. ja men det är barnvagnen med. ta sommmaren det är jävligt elakt att sätta en bebis i en bärsele när de är 25grader varmt ute. tänk hur varmt de blir för den lille bebisen. och det är väldigt tugnt för axlarna med tanken på att man oftast behöver ha mat och extra kläder och blöjor till barnet. och små barn orkar inte gå så långt alla gånger. och ibland så ser inte mamman/pappan att det kommer någon och att personens barnvagn är ivägen. men vet ni vad? då kan man säga "ursäkta kan du flytta på din vagn?" eller gå runt. vilket faktiskt inte är så jobbigt. tycker att folk är onödigt gnälliga på vagnar. :P(nej jag har inga barn själv)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 19:36
  72. HUbba skriver:

    Nu har det klagats på föräldrar med barnvagn som "äger världen" och på gubbar som inte kan gå runt världsägande föräldrar med barnvagn. Har ni tänkt på hur de här två folkgrupperna har det?
    Föräldrarna som inte får sova på nätterna och som byter blöjor hela dagarna. Gubbarna som har gått/ska gå i pension (och om man hängt med i nyheterna så vet vi att pensionen sjunker kraftigt just nu) sen börjar deras kroppar att bli stela och inte alls fungera som de en gång i tiden gjorde. Kanske har de rätt att få äga världen och klaga lite då och då?
    (Konflikträdd som jag är vill jag bara att alla ska vara nöjda och glada;))

    onsdag 04 februari, 2009 @ 19:45
  73. bajsmaja skriver:

    hahahahahha jösses!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:04
  74. Tyo skriver:

    @HUbba:

    Skillnaden är ju att föräldrarnas situation är helt självförvållad.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:06
  75. Trasdockan skriver:

    #58: Joo! Och; jaa! :)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:07
  76. Therese skriver:

    bitch..

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:45
  77. Jo. skriver:

    Jag kan tänka mig att åka barvagn.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:56
  78. Ninni skriver:

    Grejen var väl att de ställt vagnen TVÄRS över hela gångbanan, istället för längs med. Folk skriver "hur svårt är det att gå runt", det kanske är rätt svårt när det inte finns något utrymme och man dessutom är halt. Då kan det vara rätt jobbigt att ta sig ned från trottoaren och sedan upp igen. Jag tycker inte att han var en dugg otrevlig som påpekade för dem att han blev tvungen att gå ut i gatan. Däremot var barnvagnsmamman extremt otrevlig, att antyda att farbrorn var en prostituerad som ingen ville ha. Hur svårt skulle det ha varit för henne att säga "Oj, ursäkta oss, vi ställde vagnen slarvigt!"

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:58
  79. Mily skriver:

    Laura menar inte mitt barn! Jag är en tjurig 17 åring som tycker små barn är läskiga

    onsdag 04 februari, 2009 @ 20:59
  80. Angelique [Kinkykitten] skriver:

    Säger som alla andra, död åt dom där mammorna som tror att dom äger allt.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 21:16
  81. Charlotte skriver:

    Jävlar vad det hackas på folk med barnvagnar då! Är det ingen i det här landet som kan säga: "URSÄKTA MIG?" Alla verkar anta att alla andra ska ha full koll på exakt vad som händer runtomkring dem, som om föräldrar inte har nog att tänka på. Kan inte vara speciellt roligt att höra suckar dag in och dag ut bara för att man har en barnvagn heller. De är ju inte sådär jättelätta att snabbt och smidigt flytta på heller.
    Mitt tips till er som tycker någon är i vägen, säg vänligt: "Ursäkta mig." Det brukar fungera faktiskt.

    onsdag 04 februari, 2009 @ 21:18
  82. Wildheart skriver:

    #57 jaddyhp: Du säger: "förstå att det finns andra människor "? Ja? Det var ungefär det jag skrev i inlägget!! Men jag har väl aldrig påstått att man får köra in i någon eller tvinga sig på någon med vagn.( hur man nu kan "tvinga sig på någon" med en vagn).
    Du har just sett till att du passar in perfekt i den grupp människor som jag beskrev. Alla skall visa dig respekt men du har inte en tanke på att andra kanske blir störda på sånt som du tycker är skitsaker.
    (Och du, ska jag berätta en hemlis? Jag är inte barnvagnsmamma)

    onsdag 04 februari, 2009 @ 21:19
  83. Wildheart skriver:

    76, Jo, jag tyckte också att det lät gulligt och skulle aldrig irritera mig på det…

    onsdag 04 februari, 2009 @ 21:21
  84. Lina, Curve skriver:

    Haha, Lundamänniskor, så trevliga!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 21:48
  85. Huba skriver:

    men vafan! Nån har snott mitt nick.. eller åtminstone lagt till ett "B".. >.<!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 22:22
  86. Din mamma skriver:

    Dryga kommentarer förtjänar dryga svar. Rätt åt gubben! Ett vanligt "ursäkta" hade nog räckt för att de skulle ha flyttat på vagnen.

    Och angående att musik bara är lite ljud: en fis är bara lite lukt men inte fan sitter folk och släpper sig hur som helst!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 23:50
  87. Snigel skriver:

    Så slem og uhøflig hun damen var. For en fæl ting å si, det det kunne hun virkelig spart seg for. Har man først havnet i situasjonen hvor man skal oppta plass med barnevognen sin, så får man pokker meg ta hensyn til andre og ikke presse andre ut på gata. De tenker ikke lenger enn hva nesa rekker…
    Det verste er de mammaene som skal gå to i bredden(!!) på små fortau, som ikke gidder å flytte på seg når folk skal forbi. ARGH!

    onsdag 04 februari, 2009 @ 23:53
  88. underlägsen överläpp skriver:

    folk har klarat sig bra utan barnvangar förr, varför inte nu?

    torsdag 05 februari, 2009 @ 00:00
  89. Lina skriver:

    Folk stör sig helt enkelt på: barnvagnar, småbarnsföräldrar, unga småbarnsföräldrar, gubbar, tonåringar, hundar, musik, män och kvinnor… Hmm, glömde jag något nu… ¬_¬;

    torsdag 05 februari, 2009 @ 00:54
  90. Erika skriver:

    Jaaa… säg vad man inte stör sig på här i världen :-) nog har jag skrapat upp hälar för att någon barnvagn rammat mig bakifrån och nog har jag skrapat knän när jag flög över cykelstyret när jag tvärnitade för en liten valp som kastade sig framför mig. Båda reagerade likadant… "vad fan gör du?"
    Och nog är jag likadan med min tvååriga bilkörningsera. Det är inte ett långfinger om dagen som kommer upp när alla andra idiotiska förare är ivägen för min förträffliga ford :-) nej nej nej…
    Alla är vi lika. Alla stör sig på alla, vi äger världen och när någon sätter sig emot oss då gnäller vi!

    men det är ju så det ska vara :-) that makes the world go 'round.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 01:14
  91. S skriver:

    #23 Eftersom du tycks försvara alla med barnvagn så för du ju allas talan också. Om jag står i en kassa i affären och har en tjej med barnvagn bakom mig och hon frenetiskt kör på mina hälsenor med sin vagn – ja, det har hänt ett flertal ggr, som att tipsa mig om att JAG är i vägen – är det då mitt fel? Eller om man går på ex en marknad, med massor av folk och det är trångt – har hon med barnvagn då rätt att bara plöja sig fram trots att ingen har möjlighet att komma undan? Varför inte bara fråga "ursäkta, kan jag få komma fram", vilket jag hittills aldrig varit med om.
    Nej, hata tjejer med barnvagnar – tror att de är något, men i själva verket är de det inte.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 09:41
  92. HUbba skriver:

    #84Huba. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag visste inte att det fanns en Huba när jag sände min första kommentar och har sen dess inte velat byta.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 09:49
  93. Jean skriver:

    Detta är helt sjukt!

    Jag har aldrig i mitt lev sett någon ramla/göra sig illa/skrapa/skrubba/skrika/gråta pga. en överkörning av en barnvagn.

    Jag kräver bild/ljud/videobevis!

    torsdag 05 februari, 2009 @ 09:50
  94. Anges skriver:

    lilla fiskaregatan är en enda fet cykelväg/gågata= mycket plats att gå på. oftast.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 10:58
  95. Clara skriver:

    Grejen med denna tjuvlyssningen är att man inte kan uppfatta vilket tonläge gubben använde, han kan ju bara sagt det lite tyst för sig själv och försiktigt då mamman reagerat vresigt.:(med en i övrigt onödig kommentar) Eller så var gubben helt enkelt grinig och mamman gav svar på tal.

    Men i övrigt va det väl ohyffsat av båda parterna, gubben hade kunnat sagt "ursäkta" medans mamman kunde bettet sig mer moget och vänligt flyttat på sig.

    Jobbig värld ><

    torsdag 05 februari, 2009 @ 11:29
  96. Wildheart skriver:

    #91 S : Suck. Varför kan du inte läsa ordentligt innan du skriver? Har jag sagt att jag försvarar idioter? Tvärtom. Man blir så trött…

    torsdag 05 februari, 2009 @ 11:34
  97. Uncle Sam skriver:

    Jag ber inte om ursäkt för att jag försöker komma fram på stan, precis som jag inte ber om ursäkt för att jag tycker folk ska ha uppsikt över sina hundar eller för att jag tycker folk inte ska spela hög musik på vagnen. Det är vanlig jävla hyfs att hålla koll på sina tillhörigheter, och har du med dig barnvagnen på stan så får du försöka positionera den så att den inte blockerar övertrafikerade gator eller den enda gången i affären. Fixar du inte det så får du bo i en jordhåla och bli eremit.

    Det bästa sättet att bemöta barnvagnsterrorister (vilket INTE är alla med barnvagn) är kommentarer i stil med "Flyttar du inte den jävla vagnen inom fem sekunder så stoppar jag tillbaks ungen i dig och aborterar den på plats!" Funkar alltid.

    Man kan lösa så många problem om man bara pratar med varandra!

    torsdag 05 februari, 2009 @ 11:51
  98. Toktuss skriver:

    Visst brukar många barnvagnsförare flytta på sig när man kommer, men en del gör det inte, och då spelar det ingen roll om man trevligt säger "ursäkta", då får man en tjurig blick och en kommentar som "Vafan, du kan väl gå runt??" trots att enda sättet att komma runt vagnen där är att klättra över den (vilket nog inte skulle vara helt uppskattat det heller).
    Och så dessa barnvagnar som MÅSTE upp på spårvagn/buss i rusningstrafiken, varför?? Det är proppfullt på spårvagnen, och så kommer det 3-4 barnvagnar som ska upp också. Underbart. Är man mammaledig/pappaledig så kanske man kan planera lite bättre så man inte MÅSTE åka just i rusningstrafiken.. Sen förstår jag ju om man har hämtat på dagis och ska hem, men är man ledig så..

    torsdag 05 februari, 2009 @ 11:53
  99. Susanne skriver:

    Kvinnan borde hålla tyst och be om ursäkt.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 12:28
  100. Cyklist och fotgängare skriver:

    #37 Karin har FEL.
    Lilla fiskaregatan är INTE en gågata (gågata i betydelsen att den endast vore till för gående).

    Själva gatan ÄR cykelbana. Fotgängarnöten skall hålla sig till trottoarerna!

    Huruvida den BORDE vara en gågata, är en annan fråga.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 12:44
  101. pinne skriver:

    Jag fick kommentar nr. 100 och kan med facit i hand säga att jag ger upp hoppet om ialf 90% av alla kommentarers ägare.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 12:45
  102. arja skriver:

    "88 underlägsen överläpp skriver" ..och folk har klarat sig bra utan dator förr, varför inte nu? I alla fall du! Idiot.
    Alla är barn av sin tid och utvecklingen går framåt. Därför lär man sig att "behöva" en massa saker som man kanske inte skulle behöva. Men vänta till du skaffar barn du, så får vi se hur länge du klarar dig utan barnvagn. Det är inte så lätt att bära omkring på en bäbis flera timmar fast de inte väger så mycket.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 16:18
  103. arja skriver:

    För övrigt klarade man sig bra utan spis, kylskåp, bil, cykel, flygplan, tv, mobiltelefon, etc etc etc etc….listan kan göras HUUUR lång som helst. Och du "88" tycker jag ska börja.

    torsdag 05 februari, 2009 @ 16:21
  104. Mattias C skriver:

    När man går på Lilla Fiskaregatan så räcker det ju att man går någon meter från husväggarna så har man en massa gamla cyklister och plingar och cyklar som galningar! Så är det i Lund…

    torsdag 05 februari, 2009 @ 17:22
  105. Wildheart skriver:

    Ska vi ha en liten gissningslek?
    Syftar rubriken på protest eller protes?
    Jag tror protest men protes var lika kul. Ha!

    torsdag 05 februari, 2009 @ 17:26
  106. jaddyhp skriver:

    Wildheart: Mår du bra? Det är stor skillnad på att köra på någon med en barnvagn och lyssna på hög musik. Idiot….

    lördag 07 februari, 2009 @ 21:01
  107. joker skriver:

    Förlåt, men. Rubriken! ….den är värd ett hjärta. Ett med större fonter än det här.

    söndag 08 februari, 2009 @ 01:58
  108. Marcus skriver:

    Bristande respekt mot människor i allmänhet och äldre i synnerhet.

    söndag 08 februari, 2009 @ 12:28
  109. Anka skriver:

    Är det svårt att tillfälligt förflytta sig en halvmeter åt sidan så att man kan gå förbi, utan att fälla en onödig kommentar? Var faktiskt inte bara småbarnsmamman som var onödig här.

    söndag 08 februari, 2009 @ 13:43
  110. debatt skriver:

    men ska vi anta att "kvinnan" va mamman till den eventuella ungen i barnvagnen?

    söndag 08 februari, 2009 @ 21:03
  111. Oxido skriver:

    Jag har kört alla sorters barnvagnar som finns, rangliga sulkys, syskonvagnar som är asbreda, och de olika vanliga, och det är så gött.
    Man bara knuffar till lite extra, så smäller ramen in i smalbenen på folk omkring en. Så mysigt att se deras plågade blick efteråt, och ingen kan med att säga något för jag ser alltid ut som att jag är på väg att döda någon.
    Gillar speciellt folk som försöker vara lite smidiga och hålla sig på sin kant så de har lite kass balans just då. TJONG bara så de välter rätt över klädgalgarna i affären.
    Livet är härligt!
    Allvarligt talat så signar jag på det Wildheart säger i tråden.
    Och vem var snillet som skrev "det finns faktiskt bärsele"? En strålande kombination av att 1. försöka upplysa folk om något som man 2. inte har en jävla aning om hur det är att använda. Bra jobbat! :-D

    måndag 09 februari, 2009 @ 08:40
  112. arja skriver:

    "Oxido" Coolt! Du är min idol just nu. Du vet hur man rattar en barnvagn du. ;-) Och det är så alla som inte tycker om barnvagnar ska tas. Och när man håller på kan man ta de andra också! :-D

    måndag 09 februari, 2009 @ 21:48
  113. Oxido skriver:

    #99 susanne: om hon inte kan teckenspråk kan det bli svårt.

    tisdag 10 februari, 2009 @ 11:25
  114. pinnen skriver:

    Tackar Oxido för att han satt ett stopp på denna diskussion.

    torsdag 19 februari, 2009 @ 09:56

Skriv en kommentar