Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Den hårfina gränsen mellan att låta pappas kreditkort gå varmt, och att elda upp det

Sergels Torg, Stockholm

Två fjortistjejer ~15 år kommer ut från NK. Ett gäng punkare ~10år går förbi.
Fjortistjej 1: Shit va små dom var!
Fjortistjej 2: Ja, och redan förstörda!

Kommentarer (99)

Skriv en kommentar

  1. Henning skriver:

    Punkargäng på runt tio år ;)?
    Vart är världen påväg…

    torsdag 29 mars, 2007 @ 18:58
  2. Fabrikus skriver:

    Haha, kasta inte sten i glashus.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:05
  3. Johanna skriver:

    Jaah, och man kan ju fråga sig vilka de var som var förstörda?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:08
  4. Ell skriver:

    HAHHAHAHHAHAHA, been there, done that, typ. Såg också några riktigt små punkare en gång och reagerade typ som de tjejerna.
    Som man säger: great minds think alike. ;P

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:09
  5. Mats skriver:

    Säger nåt om normer och trångsynthet i samhället och uppfostran idag.

    den som sa're han va're!
    underbar rubrik förresten, nu förstod jag den på riktigt.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:31
  6. mera mera skriver:

    Så sant så sant, att fjortisar kan ha rätt visste jag inte.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:37
  7. love_n_light skriver:

    Vilken underbar rubrik!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:39
  8. Ellie skriver:

    vad hade rubriken med tjuvlyssningen att göra?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:39
  9. Therese skriver:

    Underbar rubrik

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:47
  10. siri skriver:

    ja det var ju.. kul.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:50
  11. ErikHK skriver:

    ujujuj, extremt bra rubrik!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 19:55
  12. UGC skriver:

    Underbar rubrik!

    Men jag måste säga att när jag ser små punkar ungar blir jag riktigt sorgsen, fine, när du är 14 och ska vara rebell är det helt ok men det behovet BORDE inte finnas där innan man når tonåren.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 20:00
  13. Anna skriver:

    Håller med, vad har rubriken med tjuvlyssningen att göra?
    Fattar inte alls, är man förstörd om man är 15 år och är inne på NK? Och vem säger att tjejerna har köpt saker där inne för pappas pengar?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 20:19
  14. Vickan skriver:

    vadå? Punken, det är på tiden att det kommer tillbaka ( är ej punkare!)

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:05
  15. tjuv och lyssnare skriver:

    Jag tycker inte det är så konstigt att klä sig som punkare vid tio års ålder. Eller.. jag tror bara inte det behöver föra med sig några konsekvenser. Tjuvlyssningen var intressant annars. >:)

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:10
  16. Skalman skriver:

    I gbg finns det ett gäng med punkare/emos på runt 10-12 bast som jag o mina kompisar alltid garvar lika mycket åt dom är så sjukt festliga.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:16
  17. Anna skriver:

    Kul tjuvlyssning men jag tror inte att jag fattar rubriken :(

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:16
  18. masken skriver:

    word

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:26
  19. 08 skriver:

    Vilken superb rubrik! Ingen trist tjuvlyssning heller…

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:30
  20. jii skriver:

    ellie, du tänkte inte så mycket innan du skrev va?
    rubriken var suverän :)

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:33
  21. Mao skriver:

    UGC: Men om man är punkare behöver man väl ändå inte vara rebel? Det är väl snarare bara en identitets grej, skulle jag nog vilja påstå, i alla fall i den åldern! Trygghet att känna att man tillhör en grupp eller något liknande.

    För övrigt så var rubriken HELT underbar och förgyllde tjuvlyssnigen!^^

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:38
  22. Herr Balja skriver:

    Fyndig rubrik.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:39
  23. Bent skriver:

    Vadå, de har ju rätt?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:41
  24. Oni no P skriver:

    Va har ni emot punkare o skins? :p What??!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:45
  25. emma skriver:

    HAHAHAHA jaa folk har ju olika definitioner av vad förstörd är… :p

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:54
  26. johannes skriver:

    mao har helt rätt… det e en stor skillnad på att lyssna på punk och ha den klädstilen och att vara punkare även i attityden…

    torsdag 29 mars, 2007 @ 21:59
  27. Ri skriver:

    Man kan väl inte kalla folk som man inte känner för fjortisar, eller? Är inte det att döma folk?

    Annars var det ganska skoj läsning.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:08
  28. Tess skriver:

    Klockren rubrik!! Hur bra som helst!!!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:15
  29. Robin Goodfellow skriver:

    Lol lol x"P Men är jag den enda som tyckte rubriken var långsökt och inte särskilt kul?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:15
  30. isabelle skriver:

    kan någon förklara rubriken?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:18
  31. Manda skriver:

    Rubriken gjorde det.

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:21
  32. Fraggelsmurf skriver:

    Rubriken är klockren

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:29
  33. Longhoppare S:t Hanss skriver:

    Alltså.. Herreud. Vad spelar det för roll om man har lite thrashiga kläder på sig? Skulle det vara fel att ha andra kläder än de andra barnen på låg/mellanstadiet? Själv hade jag Marilyn Manson-tröja i skolan när jag var 11-12 nånting.. Skulle jag vara på väg till att bli en komplett idiot bara för att jag klär mig annorlunda då? nejnej alltså dudes.. inte bra skit det här :P
    Kan väl lägga till att jag är fett smart och att den här tjuvlyssningen var sjukt bra och rubriken också^^

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:41
  34. mira skriver:

    Jag tror inte att jag ens förstår rubriken?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 22:43
  35. Lola skriver:

    Tolkning!
    Den som tjuvlyssnade, vilken ålder var den personen i? Antagligen aningens äldre än 15. 20-30-40 kanske? Tänk om du (tjuvlyssnaren) gick runt i dina kläder som du tycker är helrätta och ett äldre par går förbi och yttrar sig när de är en bit bort om hur förstörd din generation är, med den stilen de såg dig ha.

    Näe, jag tycker detta är lite ålders/stildiskriminering…. Dömande på förhand och inbilskhet. Du är inte mycket bättre än tjejerna.
    Och så kommer jag här och sänker mig till samma nivå, så lågt!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 23:00
  36. Christoffer skriver:

    Rubriken är skitbra!

    torsdag 29 mars, 2007 @ 23:31
  37. ems skriver:

    men snälla, kan någon förklara vad som är så roligt med rubriken? ser inte alls det brillianta i den?

    torsdag 29 mars, 2007 @ 23:45
  38. nmeden skriver:

    Men vadå? Det lär ju vara nästan NK-dyrt att hålla uppe en livstil som punkare med…

    torsdag 29 mars, 2007 @ 23:50
  39. mera mera skriver:

    Kan personen som skriver rubriken inte bara skriva en förklaring längst ned också så man slipper 20 kommentarer ang det för varje tjuvlyssning, man kanske även skall förklara det roliga/inte roliga i varje så slipper vi "jag fattar inte!!!" också. Bara ett förslag :P

    fredag 30 mars, 2007 @ 02:28
  40. P skriver:

    nmeden: Det är dyrt att ha en stil alls.

    Det enda som är billigt är helvita t-shirts och mjukisbyxor (helst grå), och se hur det senare alternativet speglar den (numera inte så alternativa) Kickers/fjortis-trenden.
    Vad är dealen med att inte få ha på sig vad man vill? Bara för att man är 10 betyder inte det att man inte går omkring i de kläder man vill ha på sig. Fuuck.. sluta med trångsyntheten och acceptera istället mångfalden, kulturflödet och alternativen unga har idag.

    fredag 30 mars, 2007 @ 03:33
  41. Tomb skriver:

    Äh, var försöker folk komma? Fjortisar är roliga, punkare är roliga, tjuvlyssningar är roliga. Ska vi prata dumma saker kan vi prata om de som inte förstår den klockrena rubriken! Oj, vilket påhopp det där lät som..

    NMeden: Punk är billigt, köp in en sax, släng dig ned för närmsta backe.. Rulla lite i lera och häng med ett tågstationsfyllo en hel dag.. Vips, punkigt.. :D

    fredag 30 mars, 2007 @ 05:03
  42. Em skriver:

    Det var säkert bara 10åringar som lyssnat för mycket på typ Greenday (?) och tyckte det var fint med silvernitar och randiga strumpor. Hej och hå. Blir folk upprörda på riktigt över att det finns 10åriga punkare?

    fredag 30 mars, 2007 @ 08:32
  43. Sara skriver:

    Lola: Nu var det antagligen så att tjuvlyssnaren var en helt utomstående person som inte hade något med tjejerna att göra. Det var de som var dömande, inte den som lyssnade :p

    fredag 30 mars, 2007 @ 08:58
  44. Krewt skriver:

    Vad har greenday med punk att göra egentligen?
    även fast folk säger att det är välrldens största punkband så är det inte punk.
    greenday är fan emokid-music style number one.=)

    Angående rubriken, så klockren och så underbar, garvade det första jag gjorde efter att jag läst tjyvlyssningen.;D

    fredag 30 mars, 2007 @ 09:31
  45. Alooo skriver:

    Pling! Nu fattade jag rubriken… För visst måste rubriken antyda att om man "eldar upp" (inte bokstavligt) pappas kreditkort så är man en fjortis/förstörd? :)

    fredag 30 mars, 2007 @ 10:54
  46. Lala skriver:

    *flin* Alla kommentarer om rubriken är fantastiskt roliga :-D *vägrar förklara den*

    fredag 30 mars, 2007 @ 11:15
  47. Lola skriver:

    Sara: Jo, tjuvlyssnaren hade den synen på tjejerna som tjejerna hade på 10-åringarna, annars hade inte den här tjuvlyssningen ens skickats in…. TL:aren kastar sten i glashus….

    fredag 30 mars, 2007 @ 11:27
  48. grisen skriver:

    …eller bäver i trähus, som är mycket roligare att säga. :)

    Skrattade åt den här tjuvlyssningen, det är alltid roligt att se hur människor uppfattar varandra. Jag skulle ju tyckt tvärtom, men det beror ju på hur man själv är, olika för alla. Se bara på alla kommentarer!

    fredag 30 mars, 2007 @ 11:47
  49. Mattias skriver:

    Måste sälla mig till flocken och säga att det var grymt hög klass på rubriken. :)

    fredag 30 mars, 2007 @ 11:49
  50. sofen skriver:

    Vilka söta fjortisar.

    fredag 30 mars, 2007 @ 12:40
  51. emzi skriver:

    Vem i hela friden är det som är förstörd?! Vem säger att det är punkarna som är förstörda?
    Punkarna tänker säkert att det är fjortisarna som är förstörda.
    MEN jag måste nog lite hålla med om att 10 är för ungt. Att se 10 åriga fjortisar gå på gatan är också ganska hemskt.

    fredag 30 mars, 2007 @ 14:04
  52. Andy skriver:

    Tomb: Kanske är billigt att bli en äkta punkare, men oavsett genre är det alltid dyrt att vara "poser". Då måste man alltid köpa grejerna på häftiga ställen som fattar att man t.o.m. kan sälja hundskit dyrt till människor som fått för sig att det är häftigt…:P

    fredag 30 mars, 2007 @ 15:06
  53. Andy skriver:

    Petter: underbar rubrik

    fredag 30 mars, 2007 @ 15:07
  54. Mats skriver:

    nmeden: att vara punk är skitbilligt, du behöver bara trasiga kläder, konstigt hår och en mäskdunk, alternativt ett pack folköl.

    fredag 30 mars, 2007 @ 15:18
  55. Ellen skriver:

    haha, aaw. ju tidigare dem börjar, desto bättre äre! :D

    fredag 30 mars, 2007 @ 15:47
  56. Snövit Linnéa skriver:

    *skriiiker av skratt* underbar rubrik!

    fredag 30 mars, 2007 @ 16:05
  57. love_n_light skriver:

    Tioåringarna är ju absolut inte förstörda, förstår mig inte på er som skrivit det! Varför är det hemskt att ha just punkarstil oavsett ålder?

    fredag 30 mars, 2007 @ 18:31
  58. z skriver:

    Wow. Rubriken. Du är min gud. Jävlar det måste vara det mest klockrena av allt klockrent. Mållös.

    fredag 30 mars, 2007 @ 18:58
  59. Klara skriver:

    Jag förstår det roliga i rubriken, att det syftar på Nk-tjejerna (låter det gå varmt) och punk-killarna (eldar upp) men vad har det med själva tjuvlyssningen att göra?

    fredag 30 mars, 2007 @ 20:01
  60. Sissan skriver:

    Men hur jävla svårt kan det vara att fatta rubriken? Herregud, jag blir typ rädd för alla kommentarer i stil "vadå jag fattar inte". En sak att inte tycka det är kul, man har inga vidare höga krav på humor om man tar det som ett skämt i världsklass, men att inte fatta poängen… Jag blir mörkrädd.

    fredag 30 mars, 2007 @ 20:42
  61. Sandra skriver:

    Men om det är så jävla enkelt att förstå rubriken så kan du väl förklara den för de som inte för det då ?

    fredag 30 mars, 2007 @ 22:34
  62. Anna skriver:

    Två saker som någon alltid kommenterar med i varenda tjuvlyssning är: "Klockrent" och "Jag blir mörkrädd". Någon annan som tycker att det är dags att utöka ordförrådet?

    fredag 30 mars, 2007 @ 22:36
  63. Mats skriver:

    Emzi: Är inte gatan till för oss alla, även 10åringar med kreativ klädstil?

    lördag 31 mars, 2007 @ 14:39
  64. Sanna skriver:

    Klara skriver:
    Jag förstår det roliga i rubriken, att det syftar på Nk-tjejerna (låter det gå varmt) och punk-killarna (eldar upp) men vad har det med själva tjuvlyssningen att göra?

    Ja, och vad är värst? Att låta det gå varmt eller elda upp det? Vem är mest förstörd? Där har du kopplingen till tjuvlyssningen.

    lördag 31 mars, 2007 @ 16:37
  65. ellan skriver:

    det är jävligt tidigt att bli punkare vid den åldern. punkarstil, emos och allt det där är bara så fult och äckligt.

    lördag 31 mars, 2007 @ 17:18
  66. Anki skriver:

    Lola: Inte lika lågt som glocalnet! XD
    Ja, jag är lättroad :p

    lördag 31 mars, 2007 @ 17:39
  67. Anki skriver:

    Fast de kanske bara gillar musiken/kläderna, man måste väl inte vara rebell för det? Eller dricka folköl…

    lördag 31 mars, 2007 @ 17:41
  68. Kim skriver:

    Rubriken:

    Punkare – Vänster på den politiska skalan och föraktar kapitalism och "lyxkonsumtion". Därav att elda upp kreditkortet.

    Fjortisar på NK – NK ska väl i den här tjuvlyssningen framstå som ett exklusivt ställe där de själva inte har råd att handla. De använder istället pappas kreditkort, som då får "gå varmt".

    Så tolkar jag den, även om det inte framgår av tjuvlyssningen att det är någon annan än de själva som betalar, eller om de ens har köpt något.

    lördag 31 mars, 2007 @ 18:20
  69. Kim skriver:

    Jassåjaha, Sanna hade visst redan gett sig på en förklaring. Nåja, skadar väl inte med en till :)

    lördag 31 mars, 2007 @ 18:21
  70. majsan, skriver:

    Jag tycker det är grymt med så unga punkare, för punkare är ju någonting bra, så ser jag det iallafall. Dom säger det dom tycker, gör som dom vill, dom vill att alla ska ha det lika bra och dom vågar säga emot, allt det är väl jättebra! Av erfarenhet vet jag att punkare ofta är väldigt varma personer som vill mycket gott…

    lördag 31 mars, 2007 @ 18:56
  71. Calle skriver:

    Majsan, håller med dig fullständigt, i varje mening och ord. Men av mina dagliga erfarenheter, jag är 15 år, har jag märkt att de nya "punkarna" har blivit de nya fjortisarna. Är det bara jag som tolkar 10-åriga "punkare" som osäkra människor som vill tillhöra en grupp? I den åldern har knappast analys nivån av politik öppnat dörren på glänt.

    söndag 01 april, 2007 @ 02:31
  72. Oskar skriver:

    Sissan: låt inte tjuvlyssnats kommentar-sidor bli som youtube, där folk skriker efter uppmärksamhet genom att vara odrägliga. Jag ser inte kopplingen mellan punkare och att elda upp pappas kreditkort, och rubrikens poäng var aningen svårforcerat av den anledningen. Men jag, och säkert också de många andra som undrade var poängen var, är inte förståndshandikappade för det.

    Tack Klara!

    söndag 01 april, 2007 @ 12:04
  73. Hej skriver:

    Det är ganska tragiskt att folk tycker att """"emo-stilen"""" är ful och äcklig, när det inte finns någon sådan.
    Snälla, lär er skillnaden mellan fashioncore, emo, punk och rock i stil med Green Day.

    torsdag 05 april, 2007 @ 14:53
  74. elin skriver:

    HEJ Jag måste seriöst kommentera det här -
    "Det är ganska tragiskt att folk tycker att “”"”emo-stilen”"”" är ful och äcklig."

    Är det seriöst NÅGON MÄNNISKA som tycker det är classy att gå omkring i tex: svarta trasiga kläder med nitar och ett svartfärgat hår, och en bara ..deprimerande look? Njae inte jag.. Alla rockare, punkare eller vad det nu kallas .. ingen av er ser ju särskilt glada ut ? Alltså jag hackar inte ner på er för att ni har eran stil, folk väljer själv hur de vill klä sig. Varför kan ni inte se lite glada ut? Ett litet leeeende? Fan ni skrämmer ju upp samhället .. iallafall mig. Jag har flera gånger på tex: fester eller när jag är ute, blivit kallad det vanliga.. "jävla brat"
    Förra helgen var jag på en fest på lidingö, det var endast två stycken punkare( ursäkta om jag skriver fel, kanke ska va hårdrockare, eller emo?), och ja .. Social som jag är började jag en konversation för att lätta upp stämningen lite, då de va lite utanför och satt för sig själva. Det slutade me att han gick och bytte låt till nån skrikig terror metal? Sen log han och tittade på mig och sa att det här är nog inget för er brats …….. ? Jag undrar fortfarande ibland vad de två gjorde på den festen eller vem som bjöd dom Haha odrägligt

    fredag 13 april, 2007 @ 16:52
  75. Mina skriver:

    Jag tror man måste vara i min ålder (14) för att förstå grejen med "10-åriga punkare". Det har blivit som ett slags mode, istället för att vara alternativt. Därför använder även tioåringar sådana kläder. Det är enkelt egentligen: de tar bara på sig det som är modernt, vilket just nu råkar vara "punk" eller "emo"-kläder. Utan att egentligen ha någon aning om vad det står för. Imorgon kan det lika gärna vara rosa mössor med fjärilar på eller gula sandaler som gäller, då tar de på sig det istället. Förmodligen vet de inte vad ordet "politik" betyder, utan de har mest, som någon annan skrev, "lyssnat för mycket på Green Day". Sedan tycker de det ser lite häftigt ut med en tuff frisyr och randiga armvärmare (?) för att de har sett äldre personer se ut så. På den nivån är det.

    fredag 13 april, 2007 @ 19:18
  76. Kiranja skriver:

    elin: Ja uppenbarligen finns det folk som tycker det är fint eftersom folk klär sig i det…? Och vadå att ingen ler? Känner man för att le så gör man det. Men det råkar ju faktiskt vara så att många som av en eller annan anledning inte mår bra söker sig till en grupp ex i form av en speciell stil. Måste man le då? Du skriver att du inte hackar på hårdrockare osv i ena andetaget men i nästa..??? Hahaha, odrägligt, skulle jag vilja säga.

    måndag 16 april, 2007 @ 15:18
  77. elin skriver:

    Jag står för precis allt jag skrev, men folk tar det kanske på olika sätt + att det är lite svårt att skriva ner på ett bra sätt hur jag tycker

    Ni klankar ju ner på oss brats så låt oss iallafall säga vad vi tycker

    måndag 16 april, 2007 @ 18:39
  78. elin skriver:

    Måste tillägga att jag tror att de som håller med mig, nog förstår mig om det jag skrivit

    måndag 16 april, 2007 @ 18:42
  79. cole skriver:

    Haha, fjortisjävlar är förstörda inte punkare.

    onsdag 18 april, 2007 @ 19:30
  80. Siri skriver:

    10 år och punkare, jag håller med tjejerna! ILLA är vad det är.

    onsdag 18 april, 2007 @ 20:09
  81. Siri skriver:

    elin jag förstår vad du menar fullständigt by the way.

    onsdag 18 april, 2007 @ 20:12
  82. emii skriver:

    Elin håller med dig fullständigt!!

    fredag 20 april, 2007 @ 13:38
  83. elin skriver:

    Yes! Told you att jag hade några på min sida ha ha

    ;)

    fredag 20 april, 2007 @ 21:11
  84. Alvarez skriver:

    TIOÅRIGA punkare? nää. kom igen. dålig åldersbedömning på tjuvlyssnaren?

    lördag 21 april, 2007 @ 01:47
  85. Nezen skriver:

    Ska fjårtisarna säga :O

    lördag 21 april, 2007 @ 09:22
  86. emmma skriver:

    håller med tjejerna, skön kommentar!!

    onsdag 09 maj, 2007 @ 20:27
  87. Julia skriver:

    Klockren kommentar från tjejerna! Visst får man se ut som man vill men reaktionen var ändå för rolig!

    lördag 12 maj, 2007 @ 15:08
  88. Claudia skriver:

    hahahahahahah XD
    Det här är bara för roligt!
    Det var typ jag och en kompis som då ska vara " fjortistjejerna"
    Fasten min kompis har en lite alternativ stil. Och nu råkar det vara så att vi bara genade igenom NK och jag har aldrig i hela mitt liv köpt ett plagg därifrån.
    Dock så var det så att "Punkarna" ( ja dom var typ runt tio år) alla bar kläder från lindex lite " alternativa" barnkollektion ( ni vet hur den ser ut va?) och att det snarare var så att de tyckte att det var tufft att klä sig så snarare än att dom faktist var punkare.

    söndag 10 juni, 2007 @ 22:37
  89. Claudia skriver:

    Det har liksom blivit lite av en fjortistrend att vara emo :P

    tisdag 12 juni, 2007 @ 07:44
  90. Sanna skriver:

    Småpunkare,förstörda?! GÅ och dö, det e ju för fan tvärballt! förstörda är dom ju inte. snarare fjortisarna,alla likadana. hjärndöda..

    tisdag 04 september, 2007 @ 17:32
  91. issa skriver:

    herregud… tjejerna från nk ser sig själva som 10 åringar och tycker de e förfärligt.. lite ironiskt då dom säker följde modet när dom va 10.

    torsdag 27 december, 2007 @ 18:33
  92. Indus skriver:

    Hahaha… Det bästa är att läsa kommentarena.
    Jag (vuxen) läste den småroliga insendenten och sålog åt den fyndiga rubriken och själva historien. Men det bästa är inläggen, 14-åringar som dömmer 14-åringar, som dessutom tycker att 10-åriga punkare är för unga?! och drägg, eller försvarar dem och tycker NK-brudarna är den förlorade genarationen. Och att ni tappar tråden och börjar diskutera stilarna.
    Ni är bäst, keap up the good working…;)

    söndag 02 mars, 2008 @ 22:00
  93. Emma skriver:

    Men vafan, Ingen punkare eller fjortis är förstörd, dom har bara valt att ha en viss stil, alla får väl se ut prescis hur dom vill, det finns ju ingen regel för vilken stil som är bäst, eller? Alla människor är olika, det är bara att inse, okej? Vad är meningen med att sitta och beklaga sig över vem eller vilka som är förstörda och vice versa…?

    onsdag 14 maj, 2008 @ 18:11
  94. Emma skriver:

    Och förresten; Generation? Du menar folkgrupp? Asså en generation är typ dom som är födda på 90-talet, 60-talet osv. Haha, vuxen? Yeah right…

    onsdag 14 maj, 2008 @ 18:15
  95. andrew skriver:

    44. Krewt
    Green Day är ffs inte emo musik. testa med tex, A vain attempt eller nåt sånt…
    - Nej, förstår häller inte rubriken…
    Men aw va gullit med punkare. Det håller ju på att bli skit stort igen. :D kul att de finns i så utspridda åldrar.

    söndag 13 juli, 2008 @ 19:36
  96. MZA skriver:

    Det där småpunkgänget i sthlm är snarare 13-årsåldern egentligen och ser mindre ut allihop, om jag minns rätt.

    söndag 29 mars, 2009 @ 15:24
  97. 12åring skriver:

    Calle:du har fel jag har varit politiskt aktiv sen jag var 6 år så det finns vissa men jag håller med om att det är ovanligt.

    Sen har jag två saker till att säga:
    1:
    GREEN DAY ÄR INTE PUNK!!!
    Ebba grön, ksmb och sex pistols mm är punk Green day är rock

    2: sluta hacka på andras stilar och hoppas istället att de är de själva!

    söndag 28 februari, 2010 @ 15:28
  98. 12åring skriver:

    Glömde en sak punkarna är mellan 11 och 12 inte 10 (jag känner dem)

    söndag 28 februari, 2010 @ 15:30
  99. Moa skriver:

    Vad fan är det för fel att vara punkare vid tio års ålder det är för fan skit coolt!

    Elin: Håll käften du har så OTROLIGT fel.
    Vi punkare/emo/hårdrockare med mera kan vara glada men det betyder inte att man ler hela tiden.
    Och det är väll vårat beslut hur vi klär oss
    + deprimerad look, va fan man kan lika gärna vara deprimerad när man är fjortis eller indie. Bara för att man har en stil betyder det inte att man måste vara på ett visst sett. Så sluta dömma folk låt dom vara som dom vill vara!!!

    söndag 28 februari, 2010 @ 15:44

Skriv en kommentar