Hem | Bilder: Tjuvtittat | blogg-i-blogg | Arkiv | Topplistan | Skicka bidrag | Rubriktävling | Böcker | Feed | Annonsera

Vissa kallar det trendigt, jag kallar det djurplågeri

Paris Hilton-kopia: Hej, jag söker akut för min hund.
Receptionist: Okej, vad är det som har hänt då?
Paris Hilton-kopia: Jo, jag hade honom i min väska och så trillade han ut.
(Receptionisten sätter igång att knappa in i datorn.)
Paris Hilton-kopia (lite tystare): Och eftersom han hade sin tröja och sina byxor på sig så kunde han inte fälla ut benen och ta emot sig ordentligt.

Djursjukhus, Stockholm

Kommentarer (105)

Skriv en kommentar

  1. g skriver:

    Har hört att såna där Chiwawor inte klarar fall på mer än 10 cm, dom bryter benet då. Riktig jäkla meshund för riktiga mesmänniskor…

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:03
  2. mm skriver:

    det var vidrigt.. helt klart vidrigt.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:04
  3. Meis skriver:

    stackars lilla hund :(

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:06
  4. Åsa skriver:

    Är det sant!?
    *tokglor* Jag tror ja smäller av!! Får vem som helst ha hund… *skakar på skallen* Undra om tjejen ens fattar vad en HUND är?

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:13
  5. sofia skriver:

    jag kallar det också djurplågeri. Hundar är skapta för att kunna gå själva, och de har päls för att hålla sig varma. Varför utsätta människans bästa vän för sådant, dessutom kan ju sådant här hända. Ner med djurplågeri.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:15
  6. Sara skriver:

    Omg… Kul, men hemskt. Stackars hund! Finns det så här korkade människor?

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:19
  7. Carro skriver:

    Det där var inte roligt nånstans…bara tragiskt och hemskt.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:28
  8. Cliff skriver:

    hahaha.. hysteriskt!

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:32
  9. gbgtjej skriver:

    Nej men vad hemskt, vart är världen på väg?

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:47
  10. Tobbe skriver:

    Vadå inte roligt nånstans? Det var roligt på en massa ställen. Sen att hunden for illa är en separat fråga som jag personligen tycker är skittragisk. Men säg inte att det inte var kul! Stackars hund.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:48
  11. nathali skriver:

    Naeh, hahaha! Okej, elakt mot hunden, väldigt elakt. Men lite kul var det, admit it. Däremot sant att tjejen uppenbarligen inte ska ha hund.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:55
  12. Aronson skriver:

    Klart det är djurplågeri. Och säkert inte det värsta den hunden råkat ut för…

    Men till "g" vill jag säga att vi hade en chihuahua (som det stavas) när jag var liten, och de är betydligt mer tåliga än man tror.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 19:56
  13. Majsan skriver:

    HAHAHAHAHAHHA, det var det roligaste jag har hört på länge!

    fredag 25 augusti, 2006 @ 20:10
  14. k-o skriver:

    hoppas djursjukhuset omhändertog den stackarn (om inte tjejen så åtminstone hunden)

    fredag 25 augusti, 2006 @ 20:23
  15. mattan skriver:

    HAH! Det var Cliffs kommentar som fick mig att börja asgarva :>>
    I övrigt tycker väl de flesta rätt lika om hundrasen, särskilt iom vem som anses vara trendsättare av det hela av nån anledning. Personligen tycker jag dom ser ut som fladdermöss rakt frammifrån och är oerhört underhållande så länge jag slipper äga en!

    FYI i övrigt så är Chihuahuan en hundras som förmodligen kommer från Aztekerna, där de ägdes av överhögheten och agerade väktare av templen genom att skälla och varna för inkräktare.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 20:49
  16. Linus skriver:

    Pffh, jag har en chihuahua och bara för att någon hotellarvtagerska med hennes efterförlare har sådana hundar så betyder det självklart inte att alla en sådan husse eller matte, eller att den skulle vara så klen. Faktum är att min älskling hoppar lätt från en halvmeter hög stol och kan utan problem hoppa upp kanske en 30 cm upp på någon annan möbel, om man jämför det med en stor hund så är det nog inte många som kan hoppa 3 gånger så mycket som sin egen höjd, och min är ändå bara en valp. Om nu herr/fru G vet en sån hund så kanske du kan höra av dig. puss.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 20:57
  17. Jocke skriver:

    Sådana borde få en sån datastyrd hund de kan leka med.
    Eller skaffa pojkvän.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 21:23
  18. carrooo skriver:

    HAHAHAHA nej men shiiit vad jag asgarvade. ser en bild i huvudet. aouuw. fiiin liten blonding, HAHA,: Paris Hilton-kopia (lite tystare): Och eftersom han hade sin tröja och sina byxor på sig så kunde han inte fälla ut benen och ta emot sig ordentligt.- DÄR började jag flabba :D

    fredag 25 augusti, 2006 @ 21:55
  19. Tjökz skriver:

    Det var väl snarare tragiskt än roligt. OCH DEN HÄR BORDE FÅ FJORTISTÄMPEL! :P

    fredag 25 augusti, 2006 @ 22:32
  20. Niclas skriver:

    Så din hund är tio centimeter hög? Som en kortlek?

    fredag 25 augusti, 2006 @ 23:15
  21. Gulan skriver:

    Word!

    fredag 25 augusti, 2006 @ 23:24
  22. storebror skriver:

    hysteriskt…

    fredag 25 augusti, 2006 @ 23:31
  23. erica skriver:

    Jag blir så jäv*a trött på er som stoppar folk med små hundar i "korkad-och-jag-har-den-bara-för-det-är-trendigt" facket med en gång. För det första ska fröken Hilton bara ha spelat "korkad" för att den imagen funkar (och visst gör den, hur många andra företagsdöttrar är så kända)
    För det andra är chihuahuor såpass små varelser att de lätt fryser. Vissa av dessa hundar VILL ha en tröja på sig i vårt kalla land! ärligt, sköt er själva och skit i vad andra skaffar sig för hund.
    tråkig olycka dock.

    fredag 25 augusti, 2006 @ 23:47
  24. Lenore skriver:

    Men herregud låt hunden gå själv! Blir så jävla förbannad *suck* men måste medge att jag fnissade åt den otroligt korkade tjejen..

    fredag 25 augusti, 2006 @ 23:49
  25. P skriver:

    hahahaha!:D shiit va kul! stackars lille hunden, men jag skulle också vilja vara en hund i en väska:)

    lördag 26 augusti, 2006 @ 01:49
  26. Lojsan skriver:

    Men det är ju skillnad på att hoppa och falla. Väldig skillnad.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 08:12
  27. Gillar inget dera! skriver:

    Säg vad ni vill, men detta var ruskigt roligt!
    För övrigt så är chihuahuan framavlad för att "matcha" Paris Hilton. Leta fram första bästa bild så får ni själva se va sjukt lika dom e varann!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 08:12
  28. Peta skriver:

    De där jyckarna klarar mycket mycket mer än man tror. Riktiga superjyckar faktiskt… Men vem fan klarar av en Hiltonwanabee…

    lördag 26 augusti, 2006 @ 08:13
  29. Tjökz skriver:

    Till "erica"

    "För det första" så har det ingen betydelse vad för roll hon tagit sig. Det handlar om hur hon agerar. Om jag går och smäller ner en tant på gatan och säger "Det är bara min image för att jag ska bli hatad, egentligen är jag skit snäll och smart" så rätt färdigar det mitt agerande?
    Nah nah – think twice!

    "För det andra":
    Ja, chihuahuor fryser lätt i "vårat kalla land". Så vad i helvete gör dom här?!! Det är massa ignoranta själviska personer som tvingar hit hundar som inte passar för det här klimtat.
    Men du tror kanske hunden skulle sätta sig ner och sticka en tröja ute i naturen när den har planera att springa över till sverige?
    Skärpning för ihelvete! Tänk innan du skriver människa.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 10:23
  30. Robin skriver:

    @Gillar inget dera!:
    Jag trodde det var tvärt om, att Paris Hilton var framavlad för att matcha chihuahuan :D

    F.ö. så är små hundar ganska tuffa och robusta… har en papillion som trillat ner för en trappa ett par gånger utan att ta någon skada.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 11:08
  31. Sort sol skriver:

    Folk är inte riktigt kloka.

    >>Erica: Om man vill vara känd som korkad så är bara det en orsak till att man faktiskt är korkad..

    lördag 26 augusti, 2006 @ 11:19
  32. Linus skriver:

    okej niklas, 20 då.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 11:31
  33. christina skriver:

    Med tanke på brudens IQ så kan jag sätta mitt huvud på att det är en smuggelhund som idioten köpt för 25000 utan några papper. Säkert har den redan varit dödssjuk oxå.. Såna människor borde det vara skottpengar på!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 13:55
  34. Trillian skriver:

    För övrigt så är chihuahuan framavlad för att "matcha" Paris Hilton. Leta fram första bästa bild så får ni själva se va sjukt lika dom e varann!

    Chihuahuan är söt och Paris Hilton är ful som stryk. Stackars hund att bli jämförd med henne *ryser*

    lördag 26 augusti, 2006 @ 14:10
  35. Emma skriver:

    Formuleringen "fälla ut benen" är ju pricken över i. Hur kul som helst!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 14:57
  36. Anonym skriver:

    jäkla paris-hilton kopior!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 15:47
  37. rebecka skriver:

    MAHAHAAHAHA, fyfaaan vad roligt!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 16:00
  38. Fred skriver:

    Om hundar "behöver" en tröja i Sverige skall de kanske vara kvar i varmare och leva ett vanligt hundliv istället för att bäras omkring med småkläder… En hund är ett djur inte någon accessoar!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 16:18
  39. Simon skriver:

    Hoppas dom avlivar henne och inte hunden.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 16:58
  40. muskeln skriver:

    Men hallå erica! om hunden fryser i sverige kanske den inte ska var i sverige! Hundar är inte till för att ha kläder på sig! Ofta den frös! Jag lovar det var supertunna svindyra Gucci kläder specialsydd för hennes lilla "älskling"

    lördag 26 augusti, 2006 @ 17:07
  41. kristnjov skriver:

    Inte klara fall på 10 cm? Antar att de inte kan hoppa heller.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 18:10
  42. Linnea skriver:

    Så hemskt att dom ska hålla på så där med hundarna!
    Otroligt korkad tant, kan nästan slå vad om att hunden är en smuggelhund,
    det är ju oftast de som trillar dit på det, "Paris Hilton kopierna", som envisas med att ha kläder på hundarna, för att mattarna inte har mer till förstånd! Dessutom stavas det Chihuahua!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 19:28
  43. Anonym skriver:

    Den där bruden skulle aldrig fått köpa en hund hos en seriös uppfödare!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 19:48
  44. erica skriver:

    hörru Tjökz,
    det där var en dålig liknelse. Alla är ju inte lika men kan man hitta en image som funkar, klart man kör på den om man har möjlighet att tjäna rejält med pengar. "Hilton-kopiorna" får väl ha vilka hundar dom vill bara dom tar hand om sitt djur på ett bra sätt och inte försummar det om det skulle gå ur modet, finns säkert sådana idioter som är av det slaget men varför dra alla över en kant. PBterrier är väl oxå en sådan hund som figurerar i diverse debatter, jag tycker samma där, sålänge ägarna sköter djuret så får dom ha vilken ras dom vill.

    vill man ha en chihuahua i sverige och är beredd att sätta på den en tröja så kan man väl få skaffa en chihuahua.. så länge den inte har något emot det? vad är problemet?

    ska det dras så långt så skulle vi väl inte haft annat än vargar i vårt land på vintern. Om du inte vet det så mår t.ex inte hundarnas tassar bra av snö och is mellan trampdynorna, tar man inte bort detta och ev smörjer in med lotion kan tassarna ta skada, det kan hunden göra själv lika mycket som att sticka en tröja.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 20:44
  45. erica skriver:

    muskeln!

    Sköt dig själv och skit i andra känns det lite som.
    vill hundägaren köpa en svindyr supertunn guccidress till sin hund så låt denna göra det.
    För hunden spelar det nog ingen större roll.

    lördag 26 augusti, 2006 @ 20:49
  46. Tjökz skriver:

    Erica..
    Så du tycker att dra på dom en tröja och trycka ner dom i en väska är ett bra sätt att ta hand om dom?
    I det här fallet skadade det här ju snarare hunden än hjälpa den att ha på sig tröja.
    Att dra på hundarkläder är främst för att förmännskliga hundarna och ha dom som någon slags docka.

    Att ha hunden i en väska är knappast något som uppskattas från hundens sida. Även små hundar vill springa i skogen och hoppa över ängarna inte sitta fastklämda i små väskor!

    Självklart kan hundars tassar skadas utav en skaren om man har en klenare typ av hund. Så länge inte hunden behöver lida så är det okej med mig att att man har den.
    Själv råkar jag ha en engelsk cocker spaniel som har sprungit på skaren i norrland, pulsat runt i slasken i sthlm och sprungit i skog och mark. Hon har aldrig skadat sina trampdynor eller tassar. "Storstads hundar" som tvingas springa runt på asfalt med grus och glassplitter har det desto värre.
    Och ditt "sköt dig själv"-snack är ju för fan tragiskt. Hundarna far illa och du säger "sköt dig själv". Helvete människa – VÄX UPP!

    lördag 26 augusti, 2006 @ 23:48
  47. graffz skriver:

    fälla ut benen.. fick mig att tänka på ett visst robert gustafsson citat.. X) fäll ner pungen och landa!

    söndag 27 augusti, 2006 @ 00:14
  48. Tiny skriver:

    Har man ett behov att klä ut sin hund i en supertunn Guccidress borde man ha skaffat sig en Barbie-docka istället.

    Vad är det förresten för jävla byxor som hunden har på sig om den inte kan "fälla ut benen"? Heter inte det "påse"?

    söndag 27 augusti, 2006 @ 00:27
  49. sperre skriver:

    vilka jävla disskutioner det är här! orka kritisera varandra bara för att man inte tycker likadant själv!

    söndag 27 augusti, 2006 @ 10:09
  50. Anw skriver:

    Linus: Det här med prestationer i förhållande till kroppens vikt och storlek är ett uselt mått. T ex är det så att de flesta landdjur som kan hoppa, kan hoppa ungefär 2-3 meter utan problem. Människor, insekter, m.m. Det är ett skalningsproblem: En en mindre kropp med samma proportioner som en stor är starkare per viktenehet än vad en stor kroppp är.

    söndag 27 augusti, 2006 @ 10:15
  51. Hedokatt skriver:

    erica: "finns säkert sådana idioter som är av det slaget men varför dra alla över en kant."

    det heter Dra alla över en KAM, inte kant.

    söndag 27 augusti, 2006 @ 12:06
  52. El argentino skriver:

    hahahahahah tragiskt! men kul!

    söndag 27 augusti, 2006 @ 17:41
  53. kp skriver:

    Hallå sperre! Tillräckligt intressant för dig att göra ett inlägg iaf. Och det stavas diskussioner.

    söndag 27 augusti, 2006 @ 18:31
  54. Helmer skriver:

    Hemsk, hemskt och åter hemskt, byxor och en tröja på en hund som sitter så illa så stackaren inte ens kan ta emot sig själv..

    söndag 27 augusti, 2006 @ 23:24
  55. erica skriver:

    Tjökz

    Enligt min och många andras erfarenheter kan vissa små hundar trivas utmärkt i väska, med detta inte menat att de inte ska få komma ut i skogen och röra på sig, självklart! jag skulle gissa på att hunden hellre sitter i väskan i fem minuter för att få följa med matte/husse ut på något ärende där det skulle vara problem att ha en hund kopplad än att inte få följa med alls. som du kanske vet är dessa hundar stöldbegärliga och man lämnar gärna inte hunden utan uppsikt. Visst är det som du säger där att sålänge hunden inte lider så är det ok, precis som mitt tidigare inlägg: vissa hundar vill ha en tröja när det är kallt, dom lider inte av det. klart att en hund många gånger har det bättre utanför storstan. det där med splitter, man kan ju ha skor på hunden hehe ;) men det är jag dock lite skeptiskt till. nu råkade det hända den här "hiltonkopian" en tragisk olycka. jättehemskt verkligen men alla som har hund är inte lämpade djurägare varesig det gäller hamstrar hundar eller hästar.
    väx upp säger du, jag anser mig själv vara mogen nog att inte tycka illa om folk som sätter kläder på sina hundar när dom fryser. (sålänge hunden inte mår dåligt över det givetvis)

    söndag 27 augusti, 2006 @ 23:41
  56. erica skriver:

    Hedokatt

    Eftersom du förstod vad jag menade kan jag inte begått något särskillt stort misstag.. men tack ändå ;)

    söndag 27 augusti, 2006 @ 23:44
  57. hedvig skriver:

    nog den bästa jag läst här :D

    måndag 28 augusti, 2006 @ 01:04
  58. Samuel skriver:

    Chihuahuan har inga problem med vårt svenska klimat om det inte är -20.
    Att sätta på hunden kläder är bara för ägarens nöjes skull, hunden mår alltid bättre utan.
    Dessutom har de inga som helst problem med att hoppa ner från soffor o.dyl utan att bryta benen. Det är väldigt mycket hund i en väldigt liten kropp.

    Sedan finns det gott om chihuahuaägare utan hjärna, men det är inte hundens fel.

    måndag 28 augusti, 2006 @ 08:23
  59. Kapten Stofil skriver:

    Det skjuts för lite hundägare!

    måndag 28 augusti, 2006 @ 10:20
  60. Jagare skriver:

    När börjar jakten på Paris Hilton kopior?
    Det borde nästan vara skottpengar på en del :D

    måndag 28 augusti, 2006 @ 16:14
  61. danny skriver:

    Jag kan inte riktigt se varför folk utgår från att hundägaren i det här fallet är korkad? För att hon är tjej? För att hon har en chihuahua? För att hon råkade tappa den ur väskan? Det låter som en ren olyckshändelse och har väl inte med IQ att göra. För att hon sätter på hunden kläder? Kan man utgå från att hon har lågt IQ bara därför? Skärp er för tusan och rannsaka er själva och era fördomar.

    måndag 28 augusti, 2006 @ 16:38
  62. erica skriver:

    danny

    Bra sagt, dig gillar jag och det borde fler göra! ;)

    måndag 28 augusti, 2006 @ 22:10
  63. ehm skriver:

    danny:

    det handlar inte om kön eller att hon har en chihuahua (stavning?:p)

    det handlar om att hon för det första var korkad nog att bära runt hunden i en väska och att sätta på stackarn kläder så att hunden uppenbarligen inte kunde röra sig ordentligt.

    det var tjejens fel och ingen annans fel att hunden skadades.

    det är inte bara korkat, det är djurplågeri.

    jag hoppas de tog hunden ifrån henne.

    måndag 28 augusti, 2006 @ 22:15
  64. Djurvän skriver:

    Nej fy bubblan! De borde ta djur ifrån såna människor. Djur är inga accesoarer, de är liv. Någons barn, syskon, kanske förälder.

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 01:27
  65. Hundägare skriver:

    Vi har kappor på våra hundar när det är kallt, och då menar jag minusgrader, men nu är det ju AUGUSTI!!!! Varför ska man ha såna hundar som måste ha kläder på sig när det är över 20 grader varmt? Förresten, vad är det för konstiga byxor och konstig tröja som inte hunden kan röra sig i?

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 13:35
  66. Linda skriver:

    Jösses, det var en olyckshändelse. Jag tror säkert att den där tjejen tar mycket bra hand om sin hund med tanke på att hon exempelvis klär på den när den fryser. Alla hundar kan råka ut för olyckor av olika slag.

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 14:55
  67. Lotta skriver:

    Vidrigt och sorgligt att vem som helst får ha djur! :(

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 15:29
  68. Dodi skriver:

    MÅSTE bara vara med i denna intresanta tråd då jag bokstavligen ÄLSKAR att förklara för div. idioder till folk som anser att jag är psykiskt sjuk för att jag sätter på kläder på min hund och har henne i väska.

    Jag har en liten hund på 1.8kg. Hon är en prazsky och i rasbeskrivningen på denna ras står det att hunden UPPSKATTAR att ha tröja på sig.

    Vad betyder det, och varför?

    - JO att hunden har knappt någon päls och fryser arslet av sig om den går ute naken när det är vått/kyligt/kallt .

    - som någon "smartie" sa lägre upp i tråden " Hundar är skapta för att kunna gå själva, och de har päls för att hålla sig varma"

    Ok. jag säger så här:

    • Varför klär jag på min hund:

    1. Hon fryser. I vintras fick hon urinvägs infektion pga hon inte hade tillräckligt med kläder. uppenbarligen har hon ett behov som är RIKTIG djurplågeri om jag inte uppfyller det!

    2. Om nu hunden behöver kläder, varför inte låta hunden få ha snygga "designade" kläder då? Måste jag köpa ett fult gripande hundtäcke i marinblå bävernylon för att folk inte ska skaka på huvudet? – Bara för att det är snygga plagg som ser ut som kläder blir man klassad som en "PARIS HILTON KOPIA"?!

    • Varför har jag min hund i väska.

    1. När jag är på platser där det går mycket folk fram och tillbaka så har jag min hund i väska.
    varför? för att folk och ungar inte lämnar henne ifred och för att hon riskerar att bli ihjältrampad!

    2. När jag går och handlar så har jag henne i väska så att jag kan gå in med henne istället för att lämna henne ensam och/eller istället för att lämna henne utanför då hon garanterat blir "trackad" och tvångsklappad av folk som går förbi, ihjältuggad av en annan hund eller rent av stulen och såld på Blocket för 25.000kr.

    3. När jag åker buss behöver jag inte betala för hunden, eftersom hon sitter i väska.

    4. KAN ni tänka er.. Min hund älskar att "åka väska".
    Hon hoppar in i den när vi ska vara borta ett tag hemmifrån för att hon vet att där har hon en trygg plats där hon slipper folk som hela tiden vil pilla med henne, där kan hon sova om hon vill och där är hon garanterad om att matte är med hela tiden..

    Jag lovar er. Dessa små "stackars" minihundar har det himel jämfört med majoriteten av hundar som lever på frolic och ligger hemma ensamma flera timmar om dagen och väntar på uppmärksamhet och stimulans!

    - Vad är djurplågeri?
    Att se ett behov hos hunden och inte fylla det eller att strunta i behovet för att det är "tabu" enligt sveriges tragiska massa som titta för mycket på tv och läst för mycket skvallertidningar????

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 15:48
  69. Mia skriver:

    Tro inte allt ni läser..
    varför e alla emot små hundar?!?! Förstår inte de där.. O herre gud om hunden fryser ska den så klart få en tröja på sej. de lider den apsolut inte av utan uppskattar de tom. o att bär dem i väsa är ok om man gör de tex om man ska te stan o de e myk folk där. Man vill ju bara hundens bäst!.. Förstår inte hur ni kan ha så myk fördomar.

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 17:41
  70. Palpatine skriver:

    Att flytta djur från sin naturliga miljö är aldrig bra. Ni fattar väl själva att om en HUND måste ha KLÄDER på sig så har den hamnat i fel land. Och i det här fallet var det som sagt AUGUSTI (=kläder knappast nödvändiga) samt det faktum att kläderna faktiskt hindrade hunden från att röra sig och ta emot när den föll. Sjukt är vad det är. Jävla idioti.

    tisdag 29 augusti, 2006 @ 19:43
  71. Djurvän skriver:

    säger väl sig själv att man inte ska ha djur i ett klimat där den "behöver" kläder för att inte frysa, visst den kanske trivs bättre med att ha en tröja eller nåt på sig än att gå runt och frysa, men den trivs säkert mycket bättre med att slippa tröjan och vara nånstans där det är varmt året runt.

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 00:10
  72. Hundägare skriver:

    Min farbror i Spanien har två chiuauor (beklagar stavn. om det är fel). I alla fall, de kan gå själva. Men det är klart, de bor i en by. Om man envisas med att ha hund i stan så MÅSTE man väl bära hunden i en väska. Min farbrors hundar har inga kläder heller. De fryser ju inte i varma sköna Spanien. Jag såg en tjej på Snaps på Medis med sin lilla hund. Hon satt och drack drinkar med sina kompisar 5 meter från högtalarna. Jag har aldrig sett en hund se så rädd och vilsen ut. Så det är inte så konstigt att folk med små hundar har så dåligt rykte när man läst detta inlägg. Jag har inget emot hundarna – det är hundägarna som jag har något emot.

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 11:00
  73. Maria skriver:

    Hundar är hundar dvs människans bästa vän!!! Inte accessoarer till unga tjejer som vill vara trendiga. Gäller för den delen också unga killar som skaffar kamphund e.d. för att det är coolt. Människor är ofta förbannat pantade…

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 14:47
  74. Alex skriver:

    Herregud, med er märkliga ansatts till kläder blir det ju per default "plågeri" att sätta kläder på sina barn, "barn ska uppenbarligen inte bo i så här kallt klimat om inte deras behåring räcker för att skydda dem mot kyla" – hur många barn kan sticka en tröja i det vilda?

    Vidare misstänker jag att ingen skulle klaga på en kattägare som transporterar sin katt i en kattbur.

    Sluta läsa AB och skaffa er åtminstone grundläggande bildning i logik.

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 18:19
  75. Anna skriver:

    det var det värsta jag någonsin hört!!! stackars hund!!!!

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 21:58
  76. k-o skriver:

    Men varför i helvete tar då folk egentligen chihuahuor till Sverige överhuvudtaget? Vad är grejen med de här små hundarna? Samuel säger att de mår fint utan kläder så länge de inte blir kallare än -20, medan Dodi säger de blir sjuka utan kläder på vintern. Jag tror mer på vad dodi säger efter att ha läst det mesta i den här tråden. Varför skaffar inte chihuahuaägare sig katter att gosa med istället för att hålla på och experimentera med dom stackars hundarna, som uppenbarligen inte hör hemma här? Hur kan ni säga att ni MÅSTE ha just den rasen?

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 22:46
  77. Blärp skriver:

    Hahaha… jag kan inte hjälpa att garva åt det här, trots att det är hemskt. "Fälla ut benen".

    Dodi: Puttenutt på dig. Personligen skulle jag aldrig kunna äga en hund som knappt kan tillse sina egna behov, utan måste kläs på och bäras runt för att inte gå sönder. Människan har tagit ett kapabelt och vackert djur (vargen, om nån undrar), och inavlat fram ett halvnaket missfoster till kreatur, och har dessutom mage att använda det som en accessoar.

    Ja, jag vet att vissa, kanske till och med de flesta, ser sin väskhund som mer än en accessoar, men vissa gör det, och det är vidrigt.

    onsdag 30 augusti, 2006 @ 23:50
  78. Emelie skriver:

    Jag skrattade. Och det skäms jag inte för.

    En sak bara. Till er som har er lilla hund i en väska för att kunna ta med hunden in i en affär. Jag kan ju påpeka att trots att sådana hundar som ska vara "allergiker säkra" så stämmer inte det. Det finns i väldigt många allergiker som är överkänsliga även mot djur som är "allergiker-säkra". Bara jag känner två personer som har så pass allvarliga allergier. En hund påverkar foket i butiken oavsett om den är liten och sitter i en väska eller om den är stor och går i koppel! Tänk på, och respektera den vanliga hyfsen att inte ta med hunden in i en butik! Spela roll om hunden är en "väsk-hund" eller inte. Hur skulle ni känna er om en person fick en reaktion på er hund och dog bara för att ni tycker att det visst går bra "för att den sitter ju i väskan och inte går fri"? Jag tror inte ni skulle må så bra efter det.

    torsdag 31 augusti, 2006 @ 00:55
  79. ally skriver:

    emelie..

    nä, det vore ju tråkigt om någon skulle få en allergisk reaktion men med tanke på att hunden sitter i väska måste det vara lika allvarligt som om jag inte har tvättat min tröja med hundhår innan jag gick till affären.. vem tänker på det? det måste väl finnas mediciner så att allergiker kan leva ett något sånär normalt liv? visst, nog finns det väldigt överkänsliga personer men jag antar att de då inte utsätter sig för sådana risker, vem vet om personen före i kön har en kaninullströja på sig? eller om personalen lämnat kvar ett dammludd under frysdisken.. man kanske vet om att man inte ska besöka en kennel om man är överkänslig men vissa saker är omöjliga att komma ifrån.. skulle man tagit extrem hänsyn till alla, och då menar jag alla hade detta sammhälle inte fungerat.

    torsdag 31 augusti, 2006 @ 13:08
  80. Bimbo skriver:

    En varg är en varg, och en hund är en hund, även om de är nära släkt med varandra. Så det så. Vad jag inte begriper är varför man avlar fram en hundras som är så ynklig att den behöver kläder?

    lördag 02 september, 2006 @ 12:56
  81. Lilla jag skriver:

    Knäppt….Ska mabn få ha hund eller?
    Och kläder oxå….:/ Idiotiskt

    lördag 02 september, 2006 @ 16:50
  82. Louise skriver:

    hahaha, shit va roligt! bara 08:or säger jag.. bara 08:or kan vara så patetiska!! här har i.a.f. paris hilton kopiorna kläder på sina råtthundar. vi är inte djurplågare.

    lördag 02 september, 2006 @ 21:23
  83. Bobby! skriver:

    HAHA! Kommentarerna är så jävla mycket roligare än själva tjuvlyssningarna. :D

    lördag 02 september, 2006 @ 23:01
  84. Vicke skriver:

    "..fälla ut benen.."

    :P

    måndag 04 september, 2006 @ 20:06
  85. Ee skriver:

    Varför fan ska man ha den stackars hunden i väskan? Trend åt helvete, djurplågeri, ja! Fyfan

    tisdag 05 september, 2006 @ 18:12
  86. Ee skriver:

    Det jag tyckte var djurplågeri var inte att den satt i en väska, utan för att den hade en tröja som den inte kunde röra benen i och att tjejen inte hade någon som helst koll så att den ramlade ur.

    tisdag 05 september, 2006 @ 18:17
  87. Nina skriver:

    Varför inte slänga ut Paris Hilton-kopian från nåt och se om hon fäller ut benen på vägen? Jag satsar på att hunden tål fan så mkt mer än hon! Maha.

    lördag 09 september, 2006 @ 15:31
  88. Daniela skriver:

    Måste ge ett svar till alla er som skriver "Varför ta hit en ras som inte är skapt för det svenska klimatet" Joo därför att alla raser är olika och unika på sitt sätt. Jag har sjlv 2st chihuahuor för att rasen passar mig, den har alla dom egenskaper jag vill att en hund skall ha. that's why.
    Jag har en långhårig och en korthårig chihuahua (rasen har två hårlag.) Jag sätter på min korthåriga kläder för att han VÄGRAR gå utanför dörren om det är kallt, han vill ha kläder på sig, han vill ju hellre vara varm än kall när han är ute. Min länghåriga klarar sig allderles utmärkt förutom när det är snö ute, då får han ett täcke att ha på sig. Och när det gäller väskan så blir min korthåriga lilla kille helt otålig när jag tar fram den, han hoppar i den direkt om jag sätter ner den på golvet, han känner sig trygg i den. Min länghåriga vägrar att åka i väskan, då slipper han. är de mkt männiksor så bär jag honom hellre då för risken finns att mina hundar blir ihjältrampade ute för att människor inte ser dom.

    torsdag 14 september, 2006 @ 07:03
  89. Anonym skriver:

    Det var det rolifaste jag läst på bra länge
    Även om jag tycker synd om hundstackaren…
    *håller mig om magen*

    Tack behövde skratta!!

    fredag 15 september, 2006 @ 15:47
  90. viktor skriver:

    de va det dummaste jag hört
    *skrattar så jag gråter*

    fredag 15 september, 2006 @ 21:28
  91. Ella skriver:

    fälla ut benen…tror hon hunden är en jäkla fallskärm eller, vet hon ens att det är en hund eller??

    lördag 23 september, 2006 @ 12:40
  92. Lina skriver:

    om en hund har päls så att den inte fryser ute i kylan tycker jag inte att den ska ha kläder , då är det bara dumt . men jag har en Nakenhund som BEHÖVER ha kläder på sig, som t.ex en overall så att den inte fryser .

    lördag 18 november, 2006 @ 02:30
  93. Myw skriver:

    Till Erica: Men det är väl klart att hundar ska ha tröjor. Men vad fan har hon den i väskan för? "Hej jag är cool för jag plågar min hund" ? >.

    onsdag 31 januari, 2007 @ 11:01
  94. Myw skriver:

    Daniela: Anledningen till att han är skygg för att gå då? Om du har burit honom i väskan sen han var liten är det inte konstigt att han är rädd.

    Här kommer en liten jämförelse:
    Hund nr 1.
    Hund nr 1 lever med sin matte i skogen. Han går på skogspromenader varje dag, leker på ängar och äter vanlig ordentlig hundmat. Han är stor och stark, har mycket päls och funkar perfekt i Sveriges klimat både sommar och vinter. Han blir inte rädd för andra hundar och har någon liten boll att leka med.

    Hund nr 2
    Hund nr två bor i storstan tillsammans med sin matte. Han får komma ut ibland, men så fort han skäller/gnäller kommer han upp i väskan. Han har tagit till Sverige trots att han inte passar för detta klimat och skulle må bättre i ett varmare land. Han måste kläs i tröjor p.g.a det. Hunden hälsar aldrig på andra hundar som är större än honom, eftersom matte tror han kan bli "rädd". Men eftersom han aldrig får hälsa på dessa hundar blir resultatet: Han blir rädd för dem. Hunden har massa leksaker som han nästan aldrig leker med.

    Vilken hund tror ni trivs bäst?

    onsdag 31 januari, 2007 @ 11:13
  95. Tjej ~14 skriver:

    Ungefär som att man skulle falla från ett trångt utrymme i tvångströja. Kul.

    tisdag 13 februari, 2007 @ 17:47
  96. Cajsa skriver:

    Jag tycker det är jävligt fukkt fel att ha en hund i väska om den inte trivs i en sån, och det är inte fel att ha kläder på en chihuahua om den trivs i det! Och man ska fanomej inte AS GARVA, för det är fel era jävla töntar!

    (ändast till dem som skrattade.)

    tisdag 03 april, 2007 @ 10:43
  97. Siri L_93 skriver:

    Det beror ju på vad man han har för kläder på jycken. Jag vet en som har en liten stickad tröja på sin yorkshireterrier, och det tycker jag är en helt annan sak än t.ex. tyllkjol!

    fredag 27 april, 2007 @ 18:29
  98. kristina kittelsen skriver:

    du e ju inte lite smart, skor och kläder är inte bara för att "klä ut hunden" de kan frysa ihjäl och deras fotdynor spricker om man inte använder det. och det med att de bryter benen om de faller på 10 cm stämmer inte, och de är betydligt mer tåliga än vad alla tror. kan fan hålla med erica och danny om mycket med det dem säger. och ta reda på fakta innan ni säger nått är djurplågeri. "Dodi" vid "68" har fan rätt i allt hon säger, go girl. alltså skippa snacka skit om något ni inte vet ett skit om

    onsdag 09 maj, 2007 @ 21:28
  99. Madde skriver:

    Daniella skriver om att Chihuahuan har tagits hit pga. att alla raser är unika och har de egenskaper som hon (och så klart många andra) vill att en hund ska ha. Detta tycker jag är egoistiskt sagt. Bara för att en människa vill få som hon själv vill så ska man ta hit ett djur som inte passar klimatet. Det är lika illa som många andra djur som är framavlade bara för människans skull, trots att djuret får lida.

    fredag 11 maj, 2007 @ 19:18
  100. gabbi skriver:

    Hellre sätter man väl på hunden en jacka än att låta den gå runt i snön och skaka av kyla? Det är det väl ändå mer djurplågeri att låta hunden frysa??? Många småhundar måste ha kläder på sig för att hålla värmen på vintern. Hur många olika hundraser skulle vi egentligen ha i Sverige om vi inte skulle ha hämtat hem hundar från andra delar av världen?? Jag förstår inte vad folk blir så upprörda över, så länge hunden mår bra så är väl allt bara bra. Men visst har man sett skräckexempel på stackars hundar som har paljettklänningar och skor på sig. Sådana utstyrslar gör nog ingen större nytta för en hund…

    tisdag 07 augusti, 2007 @ 00:28
  101. jennifer skriver:

    håller inte med!!
    älskaaar chiuauor dom är ju urgulliga, det är då inte en meshund som ni vissa tror, visst bara för att man bär runt dom i en handväska behöver det ju inte vara en meshund ! det är ju ägarens fel & inte hundens! men jag har inget emot Paris Hilton, hon är ju en av mina idoler! Mobba inte världens gulligaste hund, CHIUAUAN!

    tisdag 21 augusti, 2007 @ 22:22
  102. Cat skriver:

    Nu skall jag berätta något som tar kål på myten om att chihuahuan är en bräcklig varelse. Jag har själv en chihuahua som endast väger 1,3 kg (hon blev helt enkelt inte större) och för ett tag sedan föll hon i trappan från övervåningen i huset och ner på golvet våningen inunder. Detta är ett tvåmetersfall. Hon klarade det utan en skråma. Jag var givetvis extremt skärrad eftersom jag har hört den ena skräckhistorian efter den andra om att chihuahuor har ramlat från trottoaren och dött på kuppen. Nu är jag iofs medveten om att det är ett under att hon klarade detta höga fall, men veterinären påstod att det var just tack vare sin smidiga kropp och lilla vikt som det gick så bra för henne när hon landade.

    söndag 09 december, 2007 @ 14:52
  103. HÅLLER MED g skriver:

    Jag håller med g, VEM FAN vill ha en ömtålig ful råtta som hund???? Get real!

    onsdag 12 december, 2007 @ 18:58
  104. T skriver:

    det ar bra dod at alla sma skit hundar :D

    onsdag 09 januari, 2008 @ 05:20
  105. Ni tror att ni vet allt! (Chihuahua älskare ta ej åt er) skriver:

    "g" o "håller med g"o "cajsa" : Jag blir RIKTIGT upprörd! vad ni tycker om Chiuauor kan väll ni hålla för er själv! Jag ska skaffa en Chihuahua! "En råtthund" en "meshund" Jag tappar snart andan!! Varför ska en hund inte få åka i väskan om den så gillar det???!! eller ha kläder??!! ska inte du få tex gunga om du nu gillar det!!!!!!!!!!!. Människor kan råka kliva på dom om dom går i en folkmassa! ska dom det? va? va? va? hundarna fryser tänk om du inte fick någon jacka i vinter? ÖMTÅLIG??? hörde jag rätt? Min kompis har en Chihuahua och det hoppade i från köksbordet Fula??Skit SNYGGA! Råtta? hund! SKÄRP ER! 0CH VARFÖR ÄR DET BÄTTRE MED CHIUAUOR ÄN NEW YORK ATT TA PÅ KLÄDER!

    måndag 21 april, 2008 @ 21:03

Skriv en kommentar